توضیح درباره جاماندگان یارانه

به گزارش مجله شهبازی، سخنگوی دولت گفت: سازمان هدفمندی یارانه ها به زودی سایتی را معرفی خواهد کرد که امکان ثبت نام برای جاماندگان وجود خواهد داشت.

توضیح درباره جاماندگان یارانه

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره زمان برداشت یارانه واریزی گفت: در مورد زمان برداشت مبالغ یارانه های واریزی مطابق اطلاعیه ستاد مربوطه، به تدریج میزان امکان برداشت و زمان آن اطلاع رسانی خواهد شد و بلند مدت نخواهد بود و با زمان اعلام قیمت ها این امکان فراهم خواهد شد.

وی اضافه نمود: این موضوع که برای کسی یک ماه واریز شده صحت ندارد بلکه برای همه بزرگواران دو ماه واریز شده است که مسدود است و متعاقباً آزاد خواهد شد. برای میزان دهک بندی سایت وزارت رفاه در حال پاسخگویی است. برای سه دهک پایین معادل 400 هزار تومان به ازای هر نفر و دهک چهارم تا 9 معادل 300 هزار تومان برای هر نفر بوده است و برای اعتراض نسبت به میزان واریزی و دهک بندی سایت وزرارت رفاه در حال پاسخگویی است.

وی ادامه داد: در مورد کسانی که ثبت نام نکردند به دلیل اینکه از سال 93 ثبت نام تازه صورت نگرفته و قرار است حمایت صورت گیرد، سازمان هدفمندی یارانه ها به زودی سایتی را در این زمینه معرفی خواهد کرد که امکان ثبت نام وجود خواهد داشت و اطلاعات لازم برای ثبت نام به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

بهادری جهرمی اضافه نمود: امروز در جلسه دولت گزارشی از فرایند و پیشرفت برنامه های اصلاح در نظام پرداخت یارانه ها که در طول سال های گذشته برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده بود، طرح شد. بلافاصله بعد از این جلسه، جلسه ستاد تنظیم بازار در حال برگزاری است و تقریباً به صورت روزانه جلسات این ستاد در حال برگزاری است.

سخنگوی دولت گفت: امروز مصوباتی در صحن دولت داشتیم. هیات وزیران موافقتی درباره لغو ویزا برای دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک و خاص بین دولت ایران و قطر داشت که این کار پیرو سفری که دو ماه پیش رییس جمهور به کشور قطر داشت و در چارچوبیتوافقاتی که در آن کشور بین دو رییس جمهور اجرا شده بود، انجام شد. پیش از این هیات وزیران دولت قطر تصویب کرده بود و ویزا را برای گذرنامه های دیپلماتیک و خاص لغو کرده بود تا رفت و آمد ها و ارتباطات با سهولت بیشتری برقرار شود. امروز هیات وزیران با این مصوبات موافقت کرد ان شاءالله این شرایط در ظرفیت جام جهانی نیز قابل استفاده خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین هیات وزیران مجوزی را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا کرد تا بتواند در زمینه های فرهنگی و آموزشی و علمی و ورزشی و جوانان و رسانه های گروهی موافقت نامه ای را بین ایران و لهستان پیش امضا کند. وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی که پیش از این با وزارت امور خارجه و معاون حقوقی شکل گرفت، در نظر گرفته شد تا بتواند فرایند های تصویب و نهایی شدن بعد از پیش امضا را پیگیری کند.

وی اضافه نمود: اساسنامه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیای بهره برداری از اماکن تاریخی مشکلاتی داشت که مانع می شد تا بتوان از توسعه صنایع دستی حمایت کرد که این اساسنامه به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی و با تاییدی که معاونت حقوقی داشت، در هیات دولت بحث شد و به تصویب رسید. در مورد برخی از طرح هایی که در مجلس جاری است هیات وزیران نیز تصمیم گیری هایی داشت. همچنین آیین نامه ای در مورد تامین و پرداخت شهریه خانواده های شهدا و جانبازان و ازادگان پیش از این وجود داشت که معضلاتی داشت و مشکلاتی را برای خانواده شهدا و آزادگان و ایثارگران داشته که با پیشنهاد بنیاد شهید و کمیسیون علمی در دفتر دولت و موافقتی که از سازمان برنامه اخذ شد در این آیین نامه اصلاحاتی صورت گرفت که تا پس از این مشکلاتی در مورد تامین شهریه در این خانواده ها نباشد.

وی درباره ماده 106 قانون کار گفت: با توجه به این که شورای حفاظت فنی صلاحیتی را برای حوزه های فنی محیط کار داشته، اعتقاد هیات وزیران این بود که همین شورا ایین نامه و مصوباتی برای تعیین حوزه های فنی داشته باشد. با توجه به اختلاف دیدگاهی که بود، دولت لایحه استفساریه ای برای ماده 106 تصویب کرد که برای مجلس ارسال شود.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1351

به "توضیح درباره جاماندگان یارانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیح درباره جاماندگان یارانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید