راهنمای اقامت اروپا به وسیله ازدواج، خرید ملک و سرمایه گذاری

به گزارش مجله شهبازی، برخی از هموطنان همیشه علاقمند به دریافت پاسپورت دوم هستند و یکی از آسان ترین راه ها را مهاجرت سرمایه گذاری و کارآفرینی به نیوزلند، استرالیا و کانادا می دانند یا اشتغال پس از تحصیل را در این کشورها دنبال می نمایند. اما برخی علاقمند به اخذ اقامت در قاره اروپا بوده تا بتوانند تردد آسانی هم به اروپا و هم آمریکا داشته باشند. گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران شما را با روش های اقامت اروپا ار طریق ازدواج، خرید ملک و سرمایه گذاری آشنا می نماید.

راهنمای اقامت اروپا به وسیله ازدواج، خرید ملک و سرمایه گذاری

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اهمیت گذرنامه دوم

با اقامت اروپا شما می توانید فرصت تحصیل رایگان در بسیاری از دانشگاه های این قاره را بدست آورید. تحصیل رایگان در گران ترین دانشگاه های معروف اسکاندیناوی را در اختیار داشته و بدون ویزا به کلیه کشورهای اروپایی و آمریکایی و آسیایی سفر کنید. حساب بانکی باز کنید، شرکت ثبت کنید، تجارت کنید و از تسهیلات بانکی کشورهای عضو استفاد ه کنید. ملک بخرید و برند ثبت کنید و از قوانین تجاری وگمرکی آزاد بهره مند شوید.

راهنمای مهاجرت به استان نیو برانزویک کانادا

چرا اقامت اروپا؟

چرا عده ای به دنبال اقامت اروپا هستند در حالی که راهکارهای مهاجرت رسمی به دیگر کشورهای دنیا در دسترس است؟ پاسخ به این سوال در این گفتار محدود امکان ندارد. اما باید گفت که هر فردی برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم (PERMANENT RECIDENCEY PERMIT) و دریافت گذرنامه دوم، هدف و راهکارهایی در نظر دادن که منطبق با امکانات اقتصادی، تجربه و تحصیلاتی وی است. مثلا فردی که مدرک تحصیلی دکترا دارد و سابقه مدیریتی کلان داشته و دانش اموخته داخل یا خارج از کشور در رشته های مهندسی یا پزشکی است، این فرد برای مهاجرت، گزینه های بسیاری را به نسبت فردی که از تحصیلات تهی اما ظرفیت های اقتصادی خوبی دارد، در اختیار خواهد داشت. پول دار ها برای مهاجرت، گزینه سرمایه گذاری پیش روی انهاست که آن هم بر اساس کشورها و استان هایی که قصد سرمایه گذاری دارند، مبالغ متفاوتی بین 300 هزار دلار تا 1 میلیون دلار را در بر می گیرد.

مساله ای که درباره مهاجرت بر اساس روش سرمایه گذاری می بایست در نظر داشته باشید آن است که تمکن اقتصادی شما می بایست توسط یک عامل سوم (THIRD PARTY) ارزیابی شده و برگه ارزشیابی رسمی امکانات مادی (TANGIBLE ASSETS) به تاییدیه عامل مربوطه رسیده و به اداره مهاجرت کشور مورد نظر ارسال گردد. این امکانات شامل کلیه امکاناتی است که در اختیار متقاضی اصلی، همسر و فرزندانش واقع شده است و مشمول هیچ دیونی (مثل وام بانکی) نیست.

همان طور که ملاحظه می کنید، اقامت سرمایه گذاری به کشورهای مهاجر پذیر و محبوب برای مهاجرت ایرانیان مثل این سه کشوری که نام بردیم، شرایط و مقتضیات خاص خود را داشته و از همه مهم تر، شما مجبورید حداقل 24 ماه پس از دریافت اقامت موقت (TEMPORARY RESIDENT PERMIT) در جنوب یا غرب عالم (نیوزلند-استرالیا- کانادا) باشید.

مهاجرت به نیوزلند به وسیله روش کارآفرینی

حال اگر برای اخذ اقامت اروپا اقدام کنید، نه احتیاج به قرار گیری در صف پفراینده های مهاجرتی سرمایه گذاری و کارآفرینی طولانی این سه کشور را دارید و نه اینکه مجبورید فرسنگ ها از ایران و دیگر کشورهای دنیا دور باشید. زندگی در اروپا ، زندگی در میان ده ها کشور و هزاران فرهنگ و آداب و ده ها زبان است که بر اساس معاهده شنگن، امکان تردد آسان به 28 کشور اروپایی در اختیار دارنده رواید گردشگری و اقامت موقت یا دائم یکی از اعضای اتحادیه قرار می گیرد.

بنابراین یکی از مهم ترین مزیت های مهاجرت به اروپا و اقامت در این قاره، نزدیکی به ایران، دسترس بودن سفر به کشورهای مختلف با فرهنگ ها و فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار و تحصیل گوناگون و از همه مهم تر، تسریع و تسهیل در فرآیند مهاجرتی و اقامتی است.

راهنمای مهاجرت به کانادا به وسیله استان انتاریو

فرصت های طلایی مهاجرتی اروپا کدام است؟

خیلی ها این پرسش را مطرح می نمایند که بهترین کشور اروپا برای تحصیل و تدریس و اشتغال و زندگی کدام است. سوئد بهتر است یا اسپانیا؟ فرانسه بهتر است یا آلمان؟ اسکاندیناوی بهتر است یا بلوک شرق؟ شمال بهتر است یا مرکز؟ این ها پرسش های متداولی است که کاربران برای فهم آن به سایت های مختلف رجوع نموده و با مشاوران مجرب و غیر مجرب نیز در این زمینه مشورت می نمایند. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که هیچ پاسخی روشن و قطعی و متقن به این گونه سوالات نمی گردد داد. چرا که شرایط زندگی و هدف او برای مهاجرت و کسب اقامت با دیگری فرق می نماید.

مثلا برای کسی که به زبان آلمانی تسلط دارد و تجربه سفر به کشورهای آلمانی زبان اروپا مثل بلژیک و سوییس را در کارنامه کاری خود دارد، بهترین شرایط اقامتی نروژ (مثل تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در نروژ) هم مناسب زندگی و کسب و کار و اولویت های زندگی او نیست. یا کسی که عاشق زندگی در سرما و سبک زندگی اسکاندیناوی و نظم و سیستم آنجاست، هوای عالی جزایر قناری اسپانیا یا شرایط آرام شرق اروپا و زندگی ارزان اسلواکی و چک، مطلوب به نظر نمی رسد.

(سایت رسمی اداره مهاجرت سوئد: MIGRATIONSVERKET.SE با بخش فارسی زبان)

(سایت رسمی اداره مهاجرت نروژ: UDI.no با بخش راهنمای فارسی زبان برای مهاجرت و تحصیل در نروژ)

(سایت رسمی اداره مهاجرت گرجستان: https://migration.commission.ge بهشت سرمایه گذاری ایرانیان)

(سایت اداره مهاجرت اوکراین: https://dmsu.gov.ua/en-home.html سرمایه گذاری و مهاجرت ارزان به اروپا را از اوکراین تجربه کنید)

پس قبل از انتخاب کشور برای اقدام جهت مهاجرت یا تحصیل یا زندگی موقت یا دائم، ابتدا اولویت های زندگی خود و دلایل اقدام را معین کنید و موارد را به اطلاع مشاوران و کارشناسان بگذارید تا چکیده تحلیل شما را با واقعیت تطبیق داده و بهترین روش ها به شما پیشنهاد گردد.

راهنمای عملی مهاجرت به نیوزلند به وسیله سرمایه گذاری

اما درباره این که فرصت های طلایی مهاجرتی اروپا کدام است باید به این موضوع از جوانب مختلفی نگاه کرد.

ورود اوکراین و گرجستان به اتحادیه اروپا

اوکراین و گرجستان دو کشوری است که گفته می گردد بزودی وارد اتحادیه اروپا خواهد شد و ورود آن ها به این اتحادیه، منجر به رونق کسب و کار واشتغال و افزایش قرصت های سرمایه گذاری در این دو کشور خواهد شد که زمینه عضویت آن ها در معاهده شنگن را نیز فراهم می نماید. اگر چه فعلا قطعییتی وجود ندارد، اما خیلی ها به امید رخ دادن این شرایط، نسبت به ثبت شرکت و خرید ملک و مستغلات و امثالهم اقدام نموده تا اقامت دائم و گذرنامه دوم را کسب نمایند تا در آینده ای نه چندان دور، با هزینه کم و بی دردسر، شهفرایند اتحادیه اروپا شوند.

از طرفی، کشورهای اسکاندیناوی شامل سوئد، فنلاند، نروژ و دانمارک، در فهرست کشورهای مرفه، ثروتمند با تحصیلات رایگان و بهداشت خوب و شرایط کسب و کار باثبات در اروپا بوده و به همین خاطر، مقصد مهاجرتی و حتی پناهندگی برای متقاضیان اخذ اقامت در اروپا به شمار می فرایند. این 4 کشور هیچ کدام با وجود عضویت در اتحادیه اروپا و شنگن، واحد پول یورو را قبول ننموده و واحد پول آن ها کرون است.

آشنایی با روش مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا

پس می توان این چنین گفت که فرصت های اقامتی طلایی اروپا، از جنوب به گرجستان و اوکراین و از شمال به کشورهای سرد سیر سرزمین های شاقتصادی و از بلوک شرق به لیتوانی و لهستان و اسلواکی قابل تقسیم بندی است که هر یک روش ها و اسلوب مهاجرتی خاص خود را دارد و برای اگاهی از ان، بهترین و مطمئن ترین روش، مراجعه به سایت های مهاجرتی رسمی این کشور ها در فضای مجازی می باشد.

(سایت قوانین مهاجرتی به اروپا به وسیله ازدواج را مطالعه کنید)

اقامت اروپا به وسیله ازدواج

بعضی از متقاضیان مهاجرت به اروپا و اخذ پاسپورت دوم، گزینه سرمایه گذاری یا تحصیل یا کارآفرینی را مد نظر ندارند و با روش ازدواج قصد مهاجرت دارند. این افراد بر اساس تعاریف حقوق خصوصی بین الملل، با ازدواج با یک شهفرایند اتحادیه اروپا، درخواست دریافت ویزا مهاجرت و اقامت دائم می شوند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید آن است که دریافت اقامت اروپا و مهاجرت به قاره سبز به وسیله ازدواج، بار حقوقی دارد. این بار حقوقی، در کشور های مختلف اروپایی، تبعات و شرایط خاص خود را داشته که باید به دقت مطالعه کنید:

  • آیا ازدواج شما با فردی تبعه اروپا منجر به دریافت اقامت اروپا می گردد؟
  • آیا ازدواج شما با فردی که اقامت دائم اروپا را دارد هنوز گذرنامه اروپایی ندارد، منجر به اقامت دائم می گردد؟
  • چه فرآیندی به منظور دریافت اقامت اروپا به وسیله روش ازدواج باید طی گردد؟
  • فردی که مدعی ازدواج با شما در اروپا است، چه مدارک مستند و مستدلی دارد؟
  • چه مرکزی ، مرجع رسیدگی به درخواست های مهاجرتی ازدواجی به قاره سبز است؟
  • ازدواج با یک شهفرایند عضو اتحادیه اروپا، چه انتظاراتی ایجاد می نماید؟
  • مهاجرت به وسیله ازدواج سریع تر است یا سرمایه گذاری؟

ذکر این نکته اهمیت دارد که مهاجرت به قاره سبز به وسیله ازدواج با یک شهفرایند اتحادیه اروپا، منجر به اقامت موقت می گردد و تمدید اقامت موقت تا اقامت دائم و تبدیل آن به گذرنامه، خود فرایند طولانی و زمان بر و هزینه بر است که افراد باید با اشراف اطلاعاتی به آن وارد گود شوند تا متضرر نشده و در دام تبهکاران و کلاهبرداران قرار نگیرند.

یکی از شرایط مهمی که در بحث اقامت اروپا به وسیله ازدواج باید در نظر گرفت، بحث تمکن اقتصادی فردی است که میخواهد با فردی خارج از اتحادیه اروپا پیمان زناشویی امضا کند. او باید به اداره مهاجرت کشور محل سکونت اعلام کند که توانایی لازم را برای اداره زندگی مشترک داشته و مدارکی برای اثبات ادعای خود از جمله فیش حقوقی و پرداخت اقتصادیات و حساب بانکی و امثالهم ارائه کند تا اداره مهاجرت پفراینده وی را احراز صلاحیت کند. تامین خانه مناسب برای زندگی بر اساس استانداردهای مهاجرتی اتحادیه اروپا از جمله مواردی است که زوجین باید در نظر داشته باشیند.

مهاجرت آسان و سریع به خوشگل ترین جزیره کانادا (پرنس ادوارد)

اگر قصد اقامت اروپا به وسیله ازدواج دارید، باید به یکی از سفارت خانه های کشورهای عضو در تهران مراجعه نموده و در فرآیند مصاحبه حضوری شرکت کنید. ارسال وکیل امکان پذیر نیست و حضور شخص متقاضی، الزامی است. در این مصاحبه از شما سوال می گردد که :

  • به چه دلیلی قصد مهاجرت به اروپا دارید؟
  • با چه تبعه اروپایی قصد ازدواج دارید؟
  • چه مدت است که وی را می شناسید؟
  • آیا پیش از این با ایشان در ارتباط بودید؟
  • چه مدارکی برای اثبات ارتباط با ایشان چه در دوران نامزدی و قبل از ان دارید؟
  • تمکن اقتصادی شما و تبعه اروپایی چگونه است؟
  • قصد سکونت مشترک در چه محلی دارید؟
  • آیا شما به زبان نامزد خود تسلط دارید؟
  • شغل و درآمد فعلی شما چقدر است؟
  • آیا با قوانین و مقررات و شرایط زندگی در کشور اروپایی مورد نظر آگاهید؟
  • آیا مدارک دیجیتالی یا فیزیکی اثبات نماینده رابطه با متقاضی دارید؟

اگر بتوانید در پاسخ به پرسش های فوق، کنسول را توجیه کنید، به شما ویزا یکساله داده می گردد که به اروپا سفر کنید. با این ویزا یکساله می توانید حساب بانکی باز کنید، شرکت ثبت کنید، نسبت به خرید و اجاره خودرو اقدام کنید و از خدمات رایگان کشور مقصد بهره ببرید. شما می توانید دیگر اعضای خانواده خود را با این ویزا یکساله به اروپا دعوت کنید. تمدید آن منوط به رعایت قوانینی است که باید در نظر داشته باشید.

(پیش از مهاجرت به اروپا، به وسیله ویزا گردشگری کوتاه مدت TYPE C-TYPE D، به اروپا سفر نموده و شرایط را بسنجید)

(به منظور دریافت ویزا گردشگری شنگن، یکی از گزینه های آسان، اقدام به وسیله کارگزار سفارت فرانسه در تهران است که در طبقه 11 مرکز خرید لوکس پالادیوم واقع شده است: vfsglobal.com)

اخذ اقامت اروپا به وسیله خرید ملک و سرمایه گذاری

اقامت اروپا به وسیله خرید ملک و سرمایه گذاری، فرآیند سریع تری نسبت به مهاجرت سرمایه گذاری به دیگر کشورهای مهاجر پذیر دنیا مثل مهاجرت به نیوزلند، مهاجرت به استرالیا و یا مهاجرت به کانادا دارد. در اروپا شما با بیش از 40 کشور روبرو هستید که هر یک، احتیاجهای سرمایه گذاری خاص خود را داشته و قوانین مختص به خود را دارد. مثلا قوانین سرمایه گذاری در سوییس به منظور کسب اقامت این کشور با قوانین سرمایه گذاری در فرانسه یا سوئد و لهستان برای کسب اقامت دائم تفاوت دارد. چرا که نه تمکن اقتصادی و نه حداقل مبلغه که برای احراز سرمایه گذاری معین می گردد، در این کشورها یکسان نیست.

اقامت اروپا به وسیله خرید ملک و سرمایه گذاری را می توان در قالب روش های سه گانه ای چون: سرمایه گذاری اروپا با خرید ملک تجاری، ملک مسکونی و هم چنین اوراق بهادار بدست اورد. ویدیو زیر شما را با بهترین کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری آشنا می نماید.

در روش اخد اقامت اروپا به وسیله خرید ملک، متقاضی اصلی (PRINCIPA APPLICANT) نسبت به خرید ملک قانونی سند دار اقدام نموده و بر اساس سرمایه گذاری و خرید اجرا شده، درخواست اخذ اقامت موقت و سپس دائم می نماید. البته این روش برای کشورهای معدودی مثل یونان، اسپانیا، پرتغال، لهستان، لیتوانی و امثالهم است و نمی توان آن را به کل اتحادیه یا کشورهای قاره سبز نسبت داد.

روش دیگر مهاجرت به اروپا به وسیله روش سرمایه گذاری، خرید ملک تجاری است که شامل رستوران، آرایشگاه، بخشی از سهام یک فروشگاه خرده فروشی، سهام هتل و امثالهم می گردد. این روش معمولا احتیاج به ثبت شرکت و طی فرآیند حقوقی در نهادها و اصناف و اتحادیه های مربوطه است که اداره مهاجرت کشور مقصد این فرآیند را به متقاضیان شرح می دهد. معمولا این روش به نسبت دیگر روش های سریع تر اما احتیاج به تمکن اقتصادی حقوق برای انجام سرمایه گذاری مستقیم است.

توجه داشته باشید که به منظور اخذ اقامت اروپا به وسیله سرمایه گذاری:

  • می بایست تمکن اقتصادی شما در ایران احراز گردد.
  • منشاء پول در ایران و ارسال آن به اروپا معین گردد.
  • متقاضی سرمایه گذاری، در کشور خود تحت پیگرد قانونی نباشد.
  • متقاضی سرمایه گذاری در اروپا، توسط کشورهای اروپایی تحت پیگرد نبوده و ممنوعیتی برای سرمایه گذاری نداشته باشد.
  • فعالیت های سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای قانونی باشد.

روش دیگر اخذ اقامت اروپا به وسیله سرمایه گذاری، با خرید اوراق قرضه دولتی امکان پذیراست. به این صورت که فرد، به صورت سرمایه غیر قابل برگشت و سرمایه برگشت پذیر، نسبت به سپرده گذاری سرمایه در بانک یا نهاد اقتصادی اعلامی در کشور مقصد اقدام می نماید. به این صورت که فرد، مبلغی را که دولت می گوید پرداخت نموده و حق اقامت دائم (بدون سپری شدن فرآیند 5 ساله) را دریافت می نماید. در روش سرمایه برگشت پذیر، مبلغ سپرده گذاری بدون سود به وی عودت می گردد و پس از گذشت مدت زمان معین، اقامت دائم دریافت می گردد که هر کشوررهای مختلف، قوانین مختلفی برای آن وجود دارد و حداقل تمکن اقتصادی و مدت زمان و چگونگی سپرده گذاری متفاوت خواهد بود.

  • بلغارستان: سپرده سرمایه گذاری 500 هزار یورویی به مدت 5 سال در حساب اعلامی از سوی دولت بلغارستان جهت اخذ اقامت دائم این کشور احتیاج است.
  • اوکراین: خرید ملک به ارزش 100 هزار دلار آمریکا.
  • یونان: خرید ملک به ارزش 250 هزار یورو برای دریافت اقامت اروپا به وسیله یونان امکان پذیر است. یونان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و معاهده شنگن است.
  • قبرس:خرید ملک به ارزش 300 هزار یورو جهت دریافت اقامت دائم الزامی خواهد بود. قبرس عضو اتحادیه و معاهده شنگن نیست.
  • لاتویا: خرید ملک به ارزش 250 هزار یورو جهت دریافت اقامت دائم اروپا به وسیله این کشور امکان پذیر است.
  • اسپانیا و پرتغال: پرداخت 500 هزار یورو برای دریافت اقامت دائم اروپا به وسیله بهشت های گردشگری جنوب این قاره امکان پذیر است. اداره مهاجرت اسپانیا و اداره مهاجرت پرتغال اطلاعات دقیق را در اختیار شما قرار می دهند.
  • مالت: خرید ملک به ارزش 275 هزار یورو برای دریافت اقامت قاره سبز امکان پذیر است.

توصیه های ارزان گردی به گران ترین شهرهای اروپا

همراهان گرامی

اگر به منظور مهاجرت به اروپا به وسیله ازدواج، مهاجرت به اروپا به وسیله خرید ملک و مهاجرت به اروپا به وسیله سرمایه گذاری با پرسشی روبرو شدید، سوالات خود را به وسیله کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی ارسال نموده تا پس از آنالیز کارشناسان لوکس تهران به شما اطلاع داده گردد.

همیشه در فرآین دهای سرمایه گذاری، دریافت گذرنامه و شهفرایندی دوم، بهترین منبع شما، سایت های رسمی ادارات مهاجرت کشور مقصد بوده و هر گونه ابهامی را بر اساس قوانین مستند و شرحات مستدل منتشره در درگاه های کشورهای اروپایی آنالیز کنید تا گرفتار باندهای تبهکاری و کلاهبردای مجازی در حوزه مهاجرت نشوید. در فرآیند ازدواج به این موضوع دقت کنید که یکی از بهترین روش های کلاهبردی سودجویان از افراد، همین روش بوده و متاسفانه سالانه درصدی از متقاضیان، پول و امکانات و زندگی خود را در جهت سراب مهاجرت با روش ازدواج می بازند.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

منبع: لوکس تهران
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 196

به "راهنمای اقامت اروپا به وسیله ازدواج، خرید ملک و سرمایه گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای اقامت اروپا به وسیله ازدواج، خرید ملک و سرمایه گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید