مقرون به صرفه ترین مقاصد خارجی برای سفر هوایی

به گزارش مجله شهبازی، گردشگران به دو گروه تقسیم می شوند: آنهایی که سفر کوتاه اما تجملاتی را ترجیح می دهند و کسانی بودجه محدودی برای سفر دارند! برای دسته دوم، سفر کم هزینه به مقاصد مقرون به صرفه تر، خوشایند تر است. چراکه می توانند مدت زمان طولانی تری در کشور مقصد بمانند و فرصت بیشتری برای غوطه ور شدن در فرهنگ منطقه و رقم زدن تجربیات پرمعنا دارند. دوست دارید بدانید کدام کشورها چنین شرایطی برایتان فراهم می نمایند؟ همراهمان باشید تا مقرون به صرفه ترین مقاصد خارجی را برای سفر هوایی معرفی کنیم.

مقرون به صرفه ترین مقاصد خارجی برای سفر هوایی

ارزان ترین مقاصد خارجی در قاره آسیا

برای سفری کم هزینه به کشورهای آسیایی، هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی این نام ها را به خاطر داشته باشید.

1. لائوس

لائوس، واقع در جنوب شرقی آسیا، یکی از ارزان ترین مقاصد خارجی برای سفر هوایی است. اینجا بیشتر تفریحات هیجان انگیز مثل دیدنی آبشار هوانگ سی، تیوب سواری در رودخانه ونگ وینگ یا ماساژ با روغن ببر قیمت بسیار کمی دارند. با اجاره روزانه یک موتورسیکلت، هزینه حمل و نقل هم برایتان ارزان تر تمام می گردد.

2. اندونزی

اقامت در مهمان خانه های زیبا که بیشترشان استخر دارند، صرف غذاهای دریایی خوشمزه و کلاسیک، تجربه دیدنی غروب آفتاب و چشیدن طعم لذیذ ذرت خیابانی، همگی در سفری ارزان به اندونزی فراهم می شوند. البته اگر جزایر بهشتی اندونزی مثل بالی یا راجا آمپات را برای اقامت انتخاب کنید، طبیعتا هزینه سفرتان به مراتب بیشتر از اقامت در سوماترا خواهد بود.

3. ویتنام

سالم ترین و ارزان ترین غذاها و نوشیدنی های خیابانی را در کوچه پس کوچه های ویتنام پیدا می کنید. در سفر به این کشور، برای آنکه کمترین هزینه حمل و نقل را بپردازید، یک موتور اجاره کنید تا خیالتان بابت حمل و نقل راحت گردد. خدمات GrabBike (دوچرخه اینترنتی) در شهرهای بزرگ هم معضل ترافیک را حل می نماید، هم هزینه جابه جایی را به حداقل می رساند.

4. سریلانکا

یکی از مزیت های خرید بلیط هواپیما به مقصد سریلانکا این است که می توان آن را با بودجه کوله گردی دید. در این گوشه از دنیا هزینه غذا، حمل و نقل، محل اقامت و اینترنت معقولانه است. پیشنهاد می کنیم در یک هاستل اشتراکی اقامت کنید و برای حمل و نقل از خدمات تاکسی اوبر بهره ببرید. در شهرهای کوچک تر اجاره دوچرخه ارزان تر از تاکسی خطی است.

5. نپال

در سفر به نپال، اگر خوردوخوراک را از فروشنده های خیابانی تهیه کنید و اقامت را مهمان مردم بومی باشید (سراغ هتل های لوکس نروید) هزینه اقامت تان روزی بیشتر از چند دلار نمی گردد. مهمان نوازی بومیان نپال، تجربیات فرهنگی انکارنشدنی منطقه و فرصت کوهنوردی در دامنه های اورست، گردشگران را از سراسر دنیا به سفری ارزان دعوت می نماید.

6. هند

هند مظهر تمام تجربیات هیجان انگیزی است که از یک سفر خارجی انتظار دارید. اگر چانه زنی بلد باشید، سفر به منطقه ها جنوبی هند ارزان ترین سفر عمرتان تمام می گردد. مهمان خانه ها، رستوران ها و تورهای محلی آماده اند تا با کمترین قیمت، لذیذترین غذاها، راحت ترین اقامت و لذت بخش ترین تجربیات سفر را در اختیارتان بگذارند.

از دیگر مقاصد خارجی ارزان قیمت آسیایی برای سفر هوایی از ایران می توان به قرقیزستان، کامبوج، ویتنام، فیلیپین، تایوان و بخش های شمال تایلند اشاره نمود.

ارزان ترین مقاصد خارجی در اروپا

سفر به اروپا لزوما پرهزینه نیست، به شرطی که مقاصد گردشگری ارزان قیمت این قاره را بشناسید.

1. رومانی

یکی از ارزان ترین مقاصد اروپایی برای رزرو بلیط پرواز رومانی است. تفریحات رایگان و کم هزینه این کشور تمامی ندارند. می توانید دقیقه ها و ساعت ها در دهکده های قرون وسطایی قدم بزنید و در پارک های بی نظیر آن، به دیدنی تکاپوی آدم ها بنشینید. بسیاری از تورهای پیاده روی برای بازدید از مکان های تاریخی رایگان اند و هزینه اقامت در هاستل ها قابل مقایسه با هتل های لوکس نیست.

2. یونان

در میان مقاصد پرطرف دار اروپایی، سفر به یونان می تواند با هزینه معقولانه تری برایتان تمام گردد، به شرطی که در خارج از فصل سفر، یعنی هفته های پایانی تابستان یا فصل زمستان، بار سفر ببندید. به راحتی می توانید با خرید محصولات تازه از بازار و تهیه وعده های غذایی، هزینه خوردوخوراک را کاهش دهید و برای گشت و گذار در خرابه های باستانی و کاوش در تاریخ غنی این شهر، تورهای پیاده روی رایگان گزینه مناسبی هستند.

3. بلغارستان

قیمت بلیط هواپیما خارجی به مقصد شهرهای بلغارستان ارزان نیست؛ با این حال جزو سفرهای اروپایی ارزان قیمتی است که می توان هزینه های جانبی سفر را تا حد زیادی کاهش داد. مثلا می توانید محل اقامت تان را در حومه شهر انتخاب کنید، غذاهای سنتی و محلی ارزان نوش جان کنید و هم قدم با تورهای پیاده روی رایگان، جاذبه های شگفت انگیزی مثل صومعه ریلا، کلیسای بویانا، پارک پریمورسکی و منطقه ها دیگر را ببینید.

4. لهستان

اگر طرف دار سفرهای تاریخی و دیدنی میراث فرهنگی هستید، علاوه بر خرید بلیط تهران به استانبول، بلیط پرواز لهستان را خارج از فصل سفر تهیه کنید. در این کشور زیبای اروپای شرقی، هزینه ورود به موزه ها و مکان های تاریخی بسیار ناچیز و حمل و نقل با قطار بسیار ارزان است.

ارزان ترین مقاصد خارجی در مرز آسیا و اروپا

دو کشور مرزی گرجستان و ترکیه نیز جزو مقاصد گردشگری ارزان قیمت به حساب می آیند.

1. ترکیه

در زمان های خارج از فصل سفر، سفر به ترکیه با کمتر از نصف هزینه تورهای گردشگری در پیک سفر امکان پذیر است! بنابراین مهم است چه زمانی را برای خرید بلیط تهران به استانبول یا شهرهای دیگر انتخاب می کنید..

2. گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای نزدیک به ایران است که بدون ویزا، اجازه اقامت طولانی مدت می دهد. این کشور دیدنیی مملو از هاستل های ارزان، رستوران های محلی خوش قیمت و مینی بوس های ارزان است.

ارزان ترین مقاصد خارجی در قاره آمریکا

سفر به آمریکا هم همواره گران و پرخرج نیست. چند کشوری که در ادامه معرفی می کنیم، ازجمله مقاصد خارجی ارزان قیمت برای سفر هوایی به حساب می آیند.

1. نیکاراگوئه

نیکاراگوئه یکی از مقاصد گردشگری معروف، ارزان و بسیار پرطرف دار در قاره آمریکاست. به این کشور لقب کاستاریکای دوم را داده اند. اگر می خواهید سفر ارزان به این منطقه را تجربه کنید، قبل از گردشگری انبوه و افزایش قیمت ها دست به کار شوید.

2. کلمبیا

البته منظورمان از سفر ارزان به کلمبیا، تنها درصورت تهیه بلیط هواپیما خارجی ارزان قیمت است. این کشور آمریکایی با مردمان صمیمی، جنگل های بکر و سرسبز، شهرهای خیره کننده و سواحل پرتلألؤ، رؤیای دست یافتنی مسافران سراسر دنیاست. اینجا می توانید در هاستل های ارزان قیمتی اقامت کنید که استخر روی سقف دارند،

3. آرژانتین

به فرهنگ و تاریخ علاقه مندید یا دیدنی طبیعت و منظره ها بکر؟ دوست دارید در شلوغی و جنب و جوش شهر قدم بزنید یا سکوت و آرامش ماهیگیری دور دریاچه را ترجیح می دهید؟ درهرحال، کشور چندملیتی آرژانتین، با کمترین هزینه میزبان سفر خارجی شماست.

4. کوبا

سفر به بزرگ ترین جزیره دریای کاراییب، یعنی کوبا، ارزان تر از بسیاری از سفرهای اروپایی تمام می گردد، البته اگر بتوانید در خارج از فصل سفر، بلیط هواپیما خارجی را ارزان تر تهیه کنید. اقامت در مهمان خانه یا در خانه بومیان و تجربه طعم بی نظیر غذاهای اصیل منطقه، هم فال است هم دیدن.

ارزان ترین مقاصد خارجی در قاره آفریقا

به کشورهای آفریقایی علاقه مندید و در عین حال می خواهید ارزان سفر کنید؟ بلیط پرواز خارجی را به مقصد نامیبیا یا آفریقای جنوبی خریداری کنید.

1. نامیبیا

کشور خشک و بی آب و علف نامیبیا منزلگاه دیدنی ترین منظره ها دنیا است. بازدید از ساسوسولی پرشکوه، مرداب مرده ددفلی و دره رودخانه فیش، در نگاه اول چندان ارزان نیست ولی اگر به جای اقامتگاه های مجلل، کمپ و اطراق را انتخاب کنید.

2. آفریقای جنوبی

شرایط سیاسی بی ثبات و ضعیف بودن ارز آفریقای جنوبی، این کشور را به یکی از مقاصد ارزان و پربازدید تبدیل می نماید. با خرید بلیط هواپیما خارجی به مقصد آفریقای جنوبی، از دیدنی حیات وحش خارق العاده، خط ساحلی ناهموار و خیره کننده، معاشرت با مردم صمیمی منطقه و صرف غذاهای عجیب این منطقه بهره مند می شوید.

شما بگویید

شما چه کشورهای دیگری می شناسید که سفر به آنها هزینه نسبتا کمتری دارد؟ نظرات و تجربیات تان را با ما و همراهانمان به اشتراک بگذارید.

منبع: bemytravelmuse و goatsontheroad

منبع: همگردی
انتشار: 10 آبان 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1572

به "مقرون به صرفه ترین مقاصد خارجی برای سفر هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین مقاصد خارجی برای سفر هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید