کرونا در اروپا، از نهایی شدن قرارداد اتحادیه اروپا برای تهیه انبوه واکسن تا افزایش بیکاری در انگلیس

به گزارش مجله شهبازی، جدیدترین اخبار اروپا حاکی از آن است که کمیسیون اروپایی از نهایی شدن قراردادش با شرکت داروسازی بیونتیک و فایرز که مشترکا واکسن کرونا فراوری نموده اند خبر داده و آمار بیکاری در انگلیس هم پیامد بحران کرونا افزایش یافته است.

کرونا در اروپا، از نهایی شدن قرارداد اتحادیه اروپا برای تهیه انبوه واکسن تا افزایش بیکاری در انگلیس

با ما سفر کنید و با قیمت تورهای مسافرتی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا گسترش می یابد و نگرانی های زیادی را در بین مقامات و شهروندان این اتحادیه ایجاد نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اروپا قرارداد تهیه واکسن کرونا با شرکت داروسازی بیونتک و فایرز منعقد کرد

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که کمیسیون اروپایی قرارداد خرید واکسن از شرکت های دارویی بیونتک و فایرز را نهایی نموده است. محافل کمیسیون اروپایی روز سه شنبه در گفتگویی با خبرگزاری آلمان اعلام کردند که مذاکرات با این شرکت های داروسازی در این باره به سرانجام رسیده است.

وزیر بهداشت آلمان هم از ارتش این کشور یاری برای ذخیره سازی موقت این واکسن ها را درخواست نموده است. وزارت دفاع آلمان هم از انجام هماهنگی ها در این باره با وزارت بهداشت سخن گفته است. اخیرا بیش از 6 هزار نیروی آلمانی در مبارزه با بحران کرونا به نهادهای بهداشتی یاری می نمایند.

پست آلمان هم برای توزیع واکسن های احتاقتصادی کرونا اعلام آمادگی نموده است. رئیس پست آلمان اعلام نموده که در این باره مذاکراتی را شرکت های داروسازی و دولت انجام می دهد.

تشدید محدودیت ها در ایتالیا

ایتالیا هم به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا می خواهد قواعد کرونایی را باز هم در بعضی مناطق تشدید کند.

ایتالیا با حدود 60 میلیون سکنه در حال حاضر به سه منطقه کرونایی تقسیم شده که در مناطق قرمز سخت گیرانه ترین اقدامات اعمال شده و مناطق نارنجی که شرایط متوسط در آن وجود دارد و مناطق زرد که پایین ترین حد محدودیت ها در آن اعمال شده است.

بیش از 15 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای 15332 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور خبر داده و 154نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

گسترش عملیات ارتش جمهوری چک برای مهار کرونا

جمهوری چک هم از ابتلای روزانه حدود 5074 مورد به کرونا خبر داده است. دولت چک عملیات ارتش برای حمایت از بخش های سلامت در بحران کرونا را افزایش می دهد. تعداد نیروهای ارتش چک که در بیمارستان ها و خانه های سالمندان برای مهار کرونا یاری می نمایند از 360 به 900 نفر افزایش پیدا نموده است. این تصمیم روز گذشته در کابینه دولت چک اتخاذ شده است.

رئیس جمهور اوکراین هم به کرونا مبتلا شد

تست کرونای رئیس جمهور اوکراین هم مثبت اعلام شده است. این خبر روز دوشنبه اعلام شده است. وی در حال حاضر در قرنطینه کرونایی به سر می برد.

551 مرگ کرونایی در فرانسه در عرض 24 ساعت

نهادهای بهداشتی فرانسه هم اعلام کردند که در 24 ساعت گذشته 551 نفر در کلینیک ها بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند. یکی از مقامات بهداشتی فرانسه از گسترش موج دوم کرونا در این کشور خبر داده است.

وزیر دارایی آلمان: عواقب اقتصادی بحران کرونا همچنان سال ها ادامه دارد

اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان هم اعلام نموده که عواقب اقتصادی بحران کرونا همچنان سال ها قابل لمس خواهد بود. وی تاکید نمود که بودجه دولت آلمان در سال های 2020 و 2021 به مبارزه با این بیماری همه گیر اختصاص داده شده است.

بیمارستان های ایالت براندنبورگ آلمان هم از کمبود پرسنل به دلیل شیوع چشمگیر کرونا شکایت می نمایند.

افزایش بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان های انگلیس

در بیمارستان های انگلیس هم بار دیگر تعداد بیماران بستری شده به اندازه دوران شیوع موج اول رسیده است. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در این باره گفته است: ما در این راستا در جهت رسیدن به همان سطح موج اول قرار داریم. شمار مرگ های کرونایی در انگلیس هم افزایش پیدا نموده و به حدود 300 مورد در هر روز رسیده است.

افزایش بیکاری در انگلیس

کرونا بیکاری در انگلیس را هم افزایش داده است. به دلیل بحران کرونا تعداد اخراج کارگران در انگلیس در سه ماهه تابستان رکورد بالایی را بدست آورده است. بر اساس اعلام اداره ملی انگلیس بین جولای و سپتامبر 314 هزار اخراج و 181 هزار مورد بیشتر از سه ماهه قبلی وجود داشته است. از ماه مارس تعداد شاغلان در این کشور 782 هزار نفر کاهش داشته است.

وزیر دارایی انگلیس می گوید که آمارها حاکی از وسعت چالشی است که ما در برابر آن قرار داریم.

جدیدترین آمار ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که کرونا در اروپا همچنان در حال شیوع است و تا به حال 1787324 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 40439 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1388411 نفر به کرونا مبتلا شده و 38833 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1192013 نفر به کرونا مبتلا شده و 49044 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 935104 نفر به کرونا مبتلا شده و 41394 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 672507 نفر به کرونا مبتلا شده و 11505 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 583

به "کرونا در اروپا، از نهایی شدن قرارداد اتحادیه اروپا برای تهیه انبوه واکسن تا افزایش بیکاری در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از نهایی شدن قرارداد اتحادیه اروپا برای تهیه انبوه واکسن تا افزایش بیکاری در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید