وزیر دفاع استرالیا: نباید جنگ با چین بر سر تایوان را دست کم بگیریم

به گزارش مجله شهبازی، وزیر دفاع استرالیا گفت، نمی توان جنگ با چین بر سر تایوان را دست کم گرفت اما تاکید نمود که تمرکز دولتش بر داشتن روابط خوب با پکن است.

وزیر دفاع استرالیا: نباید جنگ با چین بر سر تایوان را دست کم بگیریم

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از روزنامه گاردین، پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا این صحبت را امروز یکشنبه در پاسخ به سئوالی درباره دورنمای جنگ بر سر تایوان و بعد از صحبتهای کریستوفر پگین، وزیر دفاع سابق و تونی ابوت، نخست وزیر سابق کشورش درباره برنامه های توسعه طلبانه چین در منطقه عنوان کرد.

داتون به برنامه اینسایدرز شبکه ای.بی.سی گفت: من فکر نمی کنم که باید این جنگ را دست کم بگیریم.

او در ادامه این صحبتش گفت: چین درباره مساله اتحاد مجدد خیلی صریح بوده و این یکی از اهدافی است که آنها مدتی طولانی داشته اند. آنها نسبت به این هدف خیلی صریح بوده اند.

او تاکید نمود: مردم ضروری است که درباره فعالیتها واقعگرا باشند. فرایند نظامی سازی پایگاه ها در سراسر منطقه وجود داشته است. به وضوح حجم چشمگیری از فعالیت وجود دارد و بین تایوان و چین خصومت وجود دارد.

داتون همچنین تاکید نمود که استرالیا قصد دارد همچنان یک همسایه خوب در منطقه که با شرکا و همپیمانانش همکاری می نماید، باشد. او گفت: هیچ کس نمی خواهد شاهد جنگ بین چین و تایوان یا هر جای دیگر باشد.

این وزیر دولت استرالیا تاکید نمود، این کشور متمرکز بر ادامه دادن روابط خوب با چین است.

او خاطر نشان کرد: ما با تعدادی از کشورها از جمله چین، یک شریک تجاری بسیار مهم، روابطی بسیار خوب داریم. ما اینجا در استرالیا یک جامعه باورنکردنی از مهاجران را داریم که طی چند نسل در کشور ما سهیم بوده اند و جزو استرالیایی های فوق العاده مهم به حساب می آیند. اما ما قطعا اختلاف نظر با ایده آلهای حزب کمونیست چین داریم و بیایید نسبت به آن روراست باشیم.

داتون اضافه نمود، استرالیا برای هر جنگی آماده است با وجود اینکه برنامه اش به سر بردن در زمان صلح است اما ارتش استرالیا آماده مقابله با تهدیدات بالقوه است.

وی اضافه نمود: سطح بالایی از آمادگی همانطور که ضرورت دارد و همواره نیز این طور بوده، در میان نیروهای دفاعی استرالیا به منظور مقابله با تهدیداتی که ما در منطقه خود علیه کشورمان و علیه همپیمانانمان می بینیم، وجود دارد.

استرالیا اعلام نموده خروج سربازانش از افغانستان را تا ماه سپتامبر و در پی اعلام برنامه مشابهی از سوی آمریکا عملی می نماید.

داتون بیان داشت، این که نیروهای استرالیایی در کوتاه مدت حتی در صورت خیزش دوباره طالبان مجددا استقرار یابند را بسیار بعید می داند.

او گفت: حقیقت این است که هم اکنون نیز خروج در حال اجرا است و ما برنامه ای برای آنکه مجددا به آنجا بازگردیم نداریم. من نمی توانم چنین چیزی را در آینده پیش رو ممکن تصور کنم. من فکر می کنم راه متفاوتی برای رسیدگی به آن تهدیدها به غیر از حضور سربازان وجود خواهد داشت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 883

به "وزیر دفاع استرالیا: نباید جنگ با چین بر سر تایوان را دست کم بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع استرالیا: نباید جنگ با چین بر سر تایوان را دست کم بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید