تور چین: بلینکن: واشنگتن همچنان از سیاست چین واحد پیروی خواهد نمود

به گزارش مجله شهبازی، وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه واشنگتن مخالف تغییر شرایط یکجانبه تایوان است گفت: آمریکا همچنان از سیاست چین واحد پیروی می نماید.

تور چین: بلینکن: واشنگتن همچنان از سیاست چین واحد پیروی خواهد نمود

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در راستای تداوم سیاست های مداخله جویانه آمریکا در امور سایر کشور ها و بعلاوه ادامه تنش های واشنگتن - پکن بر سر تایوان گفت: آمریکا با تغییر شرایط تایوان به وسیله هرکسی به صورت یکجانبه مخالف است.

وی با بیان اینکه آمریکا طبق قانون روابط با تایوان، تعهدات عمیقی با آن دارد، اضافه نمود: این تعهدات شامل اطمینان از توانایی تایوان برای دفاع از خود است.

بلینکن ادامه داد وظیفه آمریکا تنها به این امر ختم می گردد، اما با این حال، ما همچنان از سیاست چین واحد پیروی خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که این پیروی بر اساس قانون روابط با تایوان و تضمین های مختلف است و ما باید مطمئن شویم که تایوان ابزاری برای دفاع از خود دارد.

وی در ادامه تاکید نمود: نباید به این نقطه برسیم که فردی کوشش می نماید تا شرایط موجود را با زور تغییر دهد.

بلینکن گفت: ما ما باید مطمئن شویم که بازدارندگی وجود دارد.

چین و تایوان مدتهاست بر سر مالیک دریای چین، یکی از شاهراه های مهم بین المللی با هم اختلاف سیاسی دارند. چین تایوان را همیشه بخشی از خاک خود می داند در حالیکه تایوان می گوید مستقل است و در روابط سیاستی و مالی تحت حاکمیت کشور دیگری نیست.

آمریکا پس از شدت گرفتن اختلافات سیاسی با چین به تجهیز نظامی تایوان پرداخته است و بار ها مقامات ارشد کاخ سفید تاکید نمودند که به دفاع از تایوان متعهد هستند.

از سوی دیگر، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنرانی خود در ستاد امنیتی آسپن در پاسخ به این سوال که آیا چین در حال آماده شدن برای اقدامی نظامی علیه تایوان است، گفت: من فکر نمی کنم در آینده نزدیک امکان چنین اتفاقی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر بازه های 12 و 24 ماهه را برای این اتفاق در نظر بگیریم من بعید می دانم چین قادر به چنین اقدامی باشد. با این حال چینی ها به وضوح و بدون شک در حال توانمندسازی خود برای یافتن راه هایی به منظور رسیدن به رهبری ملی در این منطقه هستند، اما اینکه این موضوع در آینده ای نزدیک قابلیت تحقق داشته باشد بعید می دانم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1179

به "تور چین: بلینکن: واشنگتن همچنان از سیاست چین واحد پیروی خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: بلینکن: واشنگتن همچنان از سیاست چین واحد پیروی خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید