نصب سامانه فرود دقیق (ILS) در باند 29 راست مهرآباد تا پایان تیر 1400

به گزارش مجله شهبازی، مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با بیان اینکه از روز دوم تیر 1400 بهسازی باند 29 چپ مهرآباد عملا با عملیات تراش آسفالت باند آغاز شد، از نصب سامانه فرود دقیق (ILS) در باند 29 راست مهرآباد تا سرانجام تیر امسال خبر داد.

نصب سامانه فرود دقیق (ILS) در باند 29 راست مهرآباد تا پایان تیر 1400

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، ابراهیم مرادی گفت: براساس برنامه ریزی های اجرا شده و پس از استاندارد سازی باند 29 راست فرودگاه بین المللی مهرآباد، بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و رفع عدم انطباق های ممیزی های ایمنی اجرا شده از سوی دفتر ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری، در اواسط خرداد سال جاری مجوز بهره برداری از باند 29 راست فرودگاه از طریق سازمان هواپیمایی به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ابلاغ شد.

راهبر و مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد ادامه داد: بر این اساس و با تلاش همکاران در فرودگاه بین المللی مهرآباد، برای مدت دو هفته هم عملیات پروازی بر روی باند 29 راست با حفظ باند 29 چپ انجام پذیرفت تا نواقص احتاقتصادی شناسایی شود و البته به طور همزمان با این عملیات، عملیات بهسازی استریپ باند 29 چپ از تاریخ 18 خرداد 1400 از طریق گروه مشارکت آغاز شد.

وی افزود: از روز گذشته دوم تیر 1400 هم پس از رفع برخی نواقص استخراجی طی دو هفته گذشته، عملیات تراش آسفالت باند 29 چپ رسما آغاز شد تا این پروژه مطابق با برنامه زمانبندی مصوب پیش برود.

مرادی اظهار کرد: انتظار داریم زمان اجرای پروژه مطابق با برنامه زمان بندی 6 ماه زمان ببرد و از اواسط زمستان سال جاری باند 29 چپ آماده بهره برداری شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد افزود: همه مقدمات و الزامات مورد نظر سازمان هواپیمایی کشوری جهت بهره برداری از باند 29 راست به نام تنها باند پروازی فرودگاه مهرآباد صورت پذیرفته است که از آن جمله می توان به حذف 33 مانع از 34 مانع پروازی نفوذ یافته در استریپ باند و همچنین نصب سامانه ILS بر روی باند 29 راست اشاره کرد .

* نصب سامانه فرود دقیق (ILS) در باند 29 راست مهرآباد تا سرانجام تیر

وی درباره سامانه فرود دقیق (ILS) باند 29 راست گفت: تلاش همکاران و متخصصان الکترونیک شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه بین المللی مهرآباد این است تا سامانه فرود دقیق (ILS) در حال نصب بر روی باند 29 راست هر چه سریع تر به بهره برداری برسد تا با عملیاتی شدن این سامانه، عملیات فرود بر روی باند برای خلبانان شرکت های هواپیمایی تسهیل شود و برخی از محدودیت های ابلاغی در بهره برداری از باند 29 راست هم کاهش یابد.

مرادی افزود: همچنین کمک دیگری که بهره برداری از سامانه فرود دقیق خواهد داشت، کاهش فشار کاری همکاران برج و تقرب پرواز مهرآباد است، بر اساس وعده مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه ها به مهراباد، ILS (سامانه فرود دقیق) باند 29 راست تا سرانجام تیر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: بی شک اجرای پروژه ملی و بزرگ بهسازی باند 29 چپ که به نام بزرگترین پروژه فرودگاهی دو دهه گذشته صنعت فرودگاهی نام گرفته است، فقط با همدلی، تشریک مساعی و همراهی سازمان ها و ارگان های کشوری، نظامی و انتظامی مختلف فعال در صنعت هوانوردی کشور محقق می شود.

وی یادآور شد: پیشاپیش از مسافران مهرآباد بابت هر گونه تاخیر احتاقتصادی به دلیل اجرای عملیات بهسازی باند 29 چپ پوزش می خواهم .

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 986

به "نصب سامانه فرود دقیق (ILS) در باند 29 راست مهرآباد تا پایان تیر 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب سامانه فرود دقیق (ILS) در باند 29 راست مهرآباد تا پایان تیر 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید