معاون سیاسی طالبان در نشست مسکو: یک نظام اسلامی در افغانستان می خواهیم

به گزارش مجله شهبازی، معاون سیاسی طالبان در نشست مسکو برای صلح افغانستان تاکید نمود که ما یک نظام اسلامی در افغانستان می خواهیم که ارزش های اسلامی، استقلال و منافع ملی مردم این کشور را در نظر بگیرد.

معاون سیاسی طالبان در نشست مسکو: یک نظام اسلامی در افغانستان می خواهیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ملاعبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان که در نشست صلح مسکو گفت که امارت اسلامی که برای نجات و حمایت از مردم افغانستان تاسیس شد، این کشور را از تجزیه نجات داد، امنیت را تامین کرد، فساد اخلاقی و اداری را برچید و با مواد مخدر به طور موثر مبارزه کرد.

وی اضافه کرد: با این حال جامعه دنیای به جای یاری به امارت اسلامی و آبادانی افغانستان، تحریم هایی را وضع کرد و سپس آمریکا به این کشور حمله کرد.

ملابرادر گفت که مردم افغانستان بر اساس ایمان و وظیفه ملی در برابر این حمله ایستادند تا این که مذاکرات رسمی با آمریکایی ها در سال 2019 میلادی در قطر شروع شد.

معاون سیاسی طالبان با اشاره به مفاد توافقنامه قطر اعلام نمود که طی 14 ماه باید از زمان امضای این توافقنامه نیروهای خارجی افغانستان را ترک نمایند، زندانیان آزاد گردد و همچنین از خاک افغانستان علیه امنیت آمریکا و متحدانش استفاده نخواهد شد.

وی ادامه داد که این توافقنامه مسئولیت های طرفین را روشن نموده است، طالبان به آن عمل نموده اند اما طرف مقابل به مسئولیت های خود عمل ننموده است.

ملابرادر با اشاره به مذاکرات بین الافغانی در قطر گفت که باید کوشش گردد تا موانع پیش رو برداشته گردد. ما خواهان یک نظام اسلامی فراگیر هستیم که نماینده مردم باشد، مسائل را حل نماید و برای ثبات و شکوفایی افغانستان کوشش کند.

رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت که توافق دوحه راهی موثر برای حل مسائل افغانستان است بنابراین ما از جامعه دنیای می خواهیم که به مردم این کشور یاری نمایند.

وی ادامه داد که آینده نظام اسلامی در افغانستان با همکاری جامعه دنیای به گونه ای تدوین خواهد شد که هم به نفع مردم و هم جامعه دنیای و همسایگان باشد.ما در امور داخلی کسی دخالت نمی کنیم و به کسی اجازه دخالت در امور خودمان را نیز نمی دهیم.

معاون سیاسی طالبان تاکید نمود که ما یک نظامی اسلامی در افغانستان می خواهیم که بتواند در صلح زندگی کند ارزش های اسلامی، استقلال و منافع مردم این کشور را در نظر بگیرد و منطقه و دنیا البته می توانند به آن اطمینان داشته باشند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 852

به "معاون سیاسی طالبان در نشست مسکو: یک نظام اسلامی در افغانستان می خواهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون سیاسی طالبان در نشست مسکو: یک نظام اسلامی در افغانستان می خواهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید