ویزای آمریکا: ماجرای مصرف داروی ویژهٔ دام برای پیشگیری از کرونا در آمریکا چه بود؟، سازمان غذا و دارو: شما اسب و گاو نیستید

به گزارش مجله شهبازی، با وجود واکسیناسیون گسترده در آمریکا، این کشور با موجی تازه از مبتلایان به ویروس کرونا روبرو و و همین فرایند صعودی منجر به بروز رفتارهای عجیب از سمت بعضی از شهفرایندان آمریکایی شده است.

ویزای آمریکا: ماجرای مصرف داروی ویژهٔ دام برای پیشگیری از کرونا در آمریکا چه بود؟، سازمان غذا و دارو: شما اسب و گاو نیستید

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، با وجود واکسیناسیون گسترده در آمریکا، این کشور با موجی تازه از مبتلایان به ویروس کرونا روبرو شده است؛ به گونه ای که میانگین هفتگی مبتلایان به کووید 19 در آمریکا در ماه گذشته به بیش از 135هزار نفر رسید؛ آمریکا همچنان در میان کشورهایی است که بالاترین مبتلایان به بیماری همه گیر را دارد و این مساله در نواحی جنوبی آمریکا وخیم تر است. در ماه اوت (مرداد ماه)، بیش از یک میلیون و 500 هزار مورد نو ابتلا به کووید 19 در آمریکا به ثبت رسید که این مقدار بیش از سه برابر مبتلایان به ویروس کرونا در کشوری همانند هند بود و همین فرایند صعودی منجر به بروز رفتارهای عجیب از سمت برخی از شهفرایندان آمریکایی شد. برخی از این افراد برای محفاظت از خود در برابر ویروس کرونا از داروهای ویژه دام نظیر Ivermectin استفاده می کردند که منجر به اعتراض سازمان غذا و داروی آمریکا و هشدار به افراد نسبت به مصرف آن شد که در گزارش زیر به آن پرداخته ایم:

توئیت سازمان غذا و داروی آمریکا: شما اسب نیستید، مصرف داروی ضد انگل مخصوص حیوانات را تمام کنید

این سازمان دولتی که به طور خلاصه با نام FDA شناخته می گردد در پستی در توئیتر خطاب به آمریکایی ها گفت:شما اسب نیستید، گاو نیستید، به طور جدی از همه می خواهیم که این عمل را متوقف نمایند. از توئیت این سازمان چنین بر می آید که برخی از آمریکایی ها برای درمان یا پیشگیری از بیماری کرونا از دارویی به نام Ivermectin استفاده می نمایند که مخصوص دفع انگل در حیوانات است. توئیت سازمان FDA خواننده را به لینکی وصل می نماید که خطرات خوردن این دارو به وسیله انسان را گوشزد می نماید. این سازمان اخیرا گزارشاتی دریافت نموده درباره افرادی که به دلیل مصرف داروی مذکور در بیمارستانها بستری شده اند، اما این دارو مخصوص مبارزه با انگل در حیوانات است.

داروی آیورمکتین ضد انگل است نه ضد ویروس

سازمان غذا و دارو آمریکا تاکید نموده که داروی آیورمکتین برای درمان یا پیشگیری کرونا در انسان ها تائید نشده است و این دارو یک داروی ضدانگل است نه ضدویروس. بعلاوه داروی آیورمکتین حیوانی برای حیوانات سنگین وزن مانند اسب و گاو با آیورمکتین انسانی بسیار فرق دارد.

ایورمکتین برای پیشگیری از کووید 19 در انسان تأیید نشده

سازمان غذا و داروی آمریکا ایورمکتین را برای استفاده در درمان یا پیشگیری از کووید 19 در انسان تأیید ننموده است. قرص های ایورمکتین در دزهای بسیار ویژه برای برخی از کرم های انگلی تأیید شده است؛ ضمن اینکه آماده سازی های ایورمکتین برای حیوانات با داروهای مورد تایید برای انسان بسیار فرق دارد.محصولات ایورمکتین برای حیوانات با محصولات ایورمکتین برای انسان ها فرق دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1064

به "ویزای آمریکا: ماجرای مصرف داروی ویژهٔ دام برای پیشگیری از کرونا در آمریکا چه بود؟، سازمان غذا و دارو: شما اسب و گاو نیستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: ماجرای مصرف داروی ویژهٔ دام برای پیشگیری از کرونا در آمریکا چه بود؟، سازمان غذا و دارو: شما اسب و گاو نیستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید