ظرفیت اسکان دانشجویان علوم پزشکی تهران در خوابگاه ها 45 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله شهبازی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ابراز امیدواری کرد که با تکمیل طرح های عمرانی خوابگاهی ظرفیت اسکان دانشجویان این دانشگاه حدود 45 درصد افزایش یابد.

ظرفیت اسکان دانشجویان علوم پزشکی تهران در خوابگاه ها 45 درصد افزایش یافت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت بهداشت، صبح امروز چهارشنبه 21 خردادماه 99، پروژه های عمرانی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، حسن زائری لطف مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مدیران و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی تهران، افتتاح شد.

عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاح طرح های عمرانی این دانشگاه گفت: خوابگاه امیرآباد یک مجموعه عظیم است که بخشی از آن مربوط به دانشگاه تهران و بخشی دیگر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران است. این مجموعه دارای قدمتی 46 ساله است و زمان احداث آن به سال 1353 بر می گردد. بنده افتخار می کنم که به عنوان دانشجوی پزشکی در این مجموعه خوابگاهی ساکن بودم و تحصیل کردم.

وی اضافه نمود: امکانات و تجهیزات مناسبی در این مجموعه خوابگاهی فراهم نبود و دانشجویان از حداقل امکانات رفاهی برخوردار بودند و وجود ساختمان های قدیمی و فرسوده مسائل زیادی برای دانشگاه ایجاد نموده بود؛ اما اکنون بسیار خوشحالم که شاهد افتتاح چند طرح عمرانی از جمله کتابخانه، خوابگاه پسرانه بوستان 6، سالن سینمای خانه فرهنگ و... در کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حضور دکتر لاری، مسؤولان ستادی و دانشگاهی و همچنین جمعی از خیرین هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه از پیشرفت 70 درصدی چند پروژه عمرانی دیگر از جمله آشپزخانه مرکزی کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران و خوابگاه دخترانه کوی اطلاع داد.

کریمی اعلام نمود: از خیرینی که ما را در افتتاح و ساخت این طرح های عمرانی یاری نموده اند، تشکر می کنم چرا که آن ها واقعا حامی و پشتیبان ما در تکمیل و ساخت این طرح های عمرانی بودند و اگر حمایت ها آن ها نبود شاید، نمی توانستیم خیلی از طرح های عمرانی را تکمیل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه این دانشگاه دارای سه هزار نفر دانشجوی خوابگاهی است که تقریبا 50 درصد از آن ها را دختران و مابقی را پسران تشکیل می دهند، گفت: بسیار جای خوشحالی است که با افتتاح خوابگاه پسرانه بوستان 6 و همچنین احداث و تکمیل دو خوابگاه در دست ساخت دیگر در کوی دانشگاه و نیز احداث آشپزخانه و سلف سرویس مرکزی، می توانیم بخشی از امکانات رفاهی و معیشتی دانشجویان را تامین کنیم.

وی گفت: خوشبختانه شرایط خوابگاه های مجردی دانشگاه با تکمیل و بهره برداری کامل از این طرح های عمرانی بهبود می یابد و مسئله ای در مورد اسکان دانشجویان مجرد نخواهیم داشت، اما باید فکری به حال ساخت خوابگاه متاهلین کرد و با تامین منابع لازم و یاری خیرین، در جهت برطرف مسائل اسکان دانشجویان متاهل نیز گام برداریم.

کریمی با اشاره به بهره برداری از خوابگاه پسرانه بوستان با ظرفیت 300 نفر دانشجو در محوطه کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حال حاضر یکصد نفر از دانشجویان در این خوابگاه اسکان داده شده اند، اما طی روز های آینده، مابقی دانشجویان نیز اسکان داده خواهند شد.

وی یادآور شد: خوابگاه دخترانه دیگری در شش طبقه در این مجموعه در دست احداث است که حدود شش ماه آینده بر اساس قول هایی که داده شده، افتتاح خواهد شد. محلی برای ساخت خوابگاه دیگری در کوی دانشگاه مشخص شده که خاک برداری آن شروع شده و امیدوایم کمتر از یک سال آینده این طرح عمرانی نیز با ظرفیت 350 دانشجو مورد بهره بردرای قرار گیرد. ما امیدواریم با تکمیل و ساخت این طرح های عمرانی- خوابگاهی، ظرفیت اسکان دانشجویان دانشگاه حدود 45 درصد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران واقع در کوی دانشگاه اشاره نمود و گفت: از آنجایی که دانشجویان مسائل متعددی برای مطالعه در خوابگاه داشتند و فضای لازم در اختیارشان نبود نبود، از این رو شرایطی فراهم کردیم که با ساخت این کتابخانه با متراژ 980 متر مربع، بسیاری از مسائل مرتفع گردد و دانشجویان بتوانند به صورت شبانه روزی از امکانات این کتابخانه بهره مند شوند.

وی به پروژه در دست ساخت آشپزخانه صنعتی این دانشگاه اشاره نمود و گفت: این طرح عمرانی هم اکنون در کوی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دست احداث است و مسؤولان مربوطه قول داده اند این طرح تا خاتمه نیمه نخست سال به بهره برداری برسد. خوشبختانه هیچ بهانه ای برای توقف طرح های عمرانی در دانشگاه وجود ندارد و در ایام شیوع ویروس کرونا، همه در صدد تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه کاره دانشگاه هستیم.

کریمی همچنین به وجود خانه فرهنگ و استقرار کتابخانه و سینما در این مجموعه اشاره نمود و گفت: با کوشش و پیگیری های دکتر پورغریب معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، خوشبختانه شاهد تکمیل و آماده سازی بعضی طرح های فرهنگی و رفاهی برای دانشجویان هستیم.

وی به قدمت 170 ساله دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره نمود و گفت: این دانشگاه در سال 1230 توسط امیرکبیر بنیانگذاری شد و همه امکانات و ساختمان های این دانشگاه قدیمی و ارزشمند است که بعضی از این بنا ها احتیاج به بازسازی دارد. امیدواریم فرایند رو به رشد تکمیل و توسعه طرح های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی تهران با وجود نیرو های توانمند، متعهد و جوان ادامه داشته باشد و با تخصیص منابع لازم و یاری های معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، بتوانیم کمبود ها و احتیاج های دانشگاه در بخش های صنفی، رفاهی و فرهنگی را مرتفع سازیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 335

به "ظرفیت اسکان دانشجویان علوم پزشکی تهران در خوابگاه ها 45 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت اسکان دانشجویان علوم پزشکی تهران در خوابگاه ها 45 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید