صدور مجوز صادرات 400تن مرغ زنده از مرزهای سیستان وبلوچستان

به گزارش مجله شهبازی، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان و صدور مجوز کارگروه تنظیم بازار کشور، امکان صادرات 400 تن مرغ زنده به وسیله مرزهای استان اعم از گمرکات رسمی و بازارچه های مرزی با تایید و معرفی استانداری سیستان و بلوچستان صرفا برای واحدهای تولیدی استان با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه تا انتها خردادماه فراهم شد.

صدور مجوز صادرات 400تن مرغ زنده از مرزهای سیستان وبلوچستان

ماندانا زنگنه اضافه نمود: پیش از این امکان صادرات مرغ تنها به صورت منجمد امکانپذیر بود، که فراهم شدن امکان صادرات مرغ زنده می تواند راهکاری برای حل مشکل فروش مرغ باشد و از این طریق مرغ پرورشی واحدهای فراوریی سریعتر به بازار عرضه می رسد و این اقدام، گامی موثر در راستای تحقق شعار سالجهش فراوری خواهد بود.

وی اضافه نمود: سرانه مصرف گوشت مرغ سالانه استان به میزان 79 هزار تن است که 31 هزار تن از این آمار توسط فراوریکنندگان داخل استان تامین و حدود 70 درصد باقی مانده از استان های همجوار به ویژه استان خراسان جنوبی وارد می گردد.

زنگنه با بیان اینکه میزان خود اتکایی استان در فراوری گوشت مرغ حداکثر حدود 38 درصد می باشد، گفت: در حال حاضر تعداد 233 واحد مرغداری دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت فراوری 6 میلیون قطعه در هر دوره در استان وجود دارد که 193 واحد فعال و 40 واحد غیر فعال می باشد، همچنین 30 واحد دارای پروانه تاسیس نیز در حال احداث است.

وی توضیح داد: با توجه به احتیاج استان به تامین گوشت مرغ از استان های همجوار به منظور حمایت از فراوریکنندگان استان و استان های همجوار و البته حفظ سلامت و کاهش مخاطرات بهداشتی و جلوگیری از سرایت بیماری ها، موضوع مدیریت و هماهنگی این موضوع با استان های همجوار به ویژه خراسان جنوبی در دستورکار است.

زنگنه ادامه داد: در این راستا دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان نیز طی مکاتبه ای با دادستان عمومی و انقلاب استان خراسان جنوبی بر ساماندهی و مدیریت مرغداری های غیر مجاز آن استان و نظارت بر چگونگی صدور مجوز حمل مرغ کشتار روز و طیور زنده گوشتی تاکید نموده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری سیستان وبلوچستان بیان داشت: لزوم مدیریت و کنترل مبدا و مقصد در هر دو استان ضرورت دارد و هدف حمایت از مرغداران استان و حفظ سلامت مردم استان است.

ماندانا زنگنه در ادامه؛ غیر فعال بودن کشتارگاههای طیور استان، نبود کارخانه جوجه کشی، افزایش قیمت تمام شده به دلیل حمل و نقل با توجه به شیوع بیماری کرونا، کمبود نهاده های مورد احتیاج صنعت طیور، توزیع مرغ زنده در سطح استان، عدم انتقال مرغ زنده در سرانجام دوره توسط مرغداران، به روز نبودن سیستم های موجود پرورش طیور در استان و عدم تمایل بخش عمده ای از مصرف کنندگان به تهیه مرغ کشتار روز از مهمترین مسائل صنعت مرغ در استان بوده که موجب شده با ازدحام مرغ زنده آماده عرضه در استان روبرو شویم که به همین سبب ایجاد امکان صادرات مرغ به کشورهای همسایه و پیگیری اخذ مجوز احداث کشتارگاه های کوچک مقیاس طیور پیگیری شد که به نتیجه رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 292

به "صدور مجوز صادرات 400تن مرغ زنده از مرزهای سیستان وبلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز صادرات 400تن مرغ زنده از مرزهای سیستان وبلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید