سید محمد مرندی: فرانسه همواره خوی مداخله گری در امور کشورها را داشته است

به گزارش مجله شهبازی، یک کارشناس مسائل بین الملل، با اشاره به سخنان مداخله جویانه سفیر فرانسه و پیوند زدن برجام و انتخابات ایران اشاره و اعلام کرد: فرانسه و دیگر کشورهای غربی همواره خوی مداخله گری در کشورهای دنیا را داشته اند.

سید محمد مرندی: فرانسه همواره خوی مداخله گری در امور کشورها را داشته است

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد مرندی در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو گفت:کشورهای غربی سابقه چند صد ساله ای در دخالت در ایران و کشورهای منطقه و دنیا دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای کاملاً مستقل در دنیا محسوب می گردد اما روحیه دولت های غربی تغییر ننموده است و همچنان کوشش می نمایند در امور کشورمان دخالت نمایند و حرفی که سفیر فرانسه طرح نموده است به همین دلیل است.

وی به سخن سفیر فرانسه مبنی بر اینکه برجام تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران احیا خواهد شد، اظهار کرد: غربی ها کوشش می نمایند در کشورهای مختلف تاثیرگذار باشند در حالی که در کشور خودشان مسائل زیادی وجود دارد. به عنوان مثال در انتخابات اخیر آمریکا جنجال بر سر این بود که ایران، چین یا روسیه در کشورشان مداخله می نمایند در حالی که هیچ سندی در این زمینه ارائه نمی دادند.

ابن کارشناس مسائل بین المللی از رویکرد غیر ملی و غیر اخلاقی بعضی در داخل و خارج از کشور نسبت به برجام گفت و بیان نمود: کسانی قصد دارند ایران خیلی عجولانه مجدد برجام را امضا کند و کسانی نیز معتقد هستند که هیچ قراردادی امضا نگردد. هر دوی این گروه ها و جریان ها برای دستیابی به قدرت چنین اهدافی را در سر دارند.

وی درباره برجام توضیح داد: این معاهده پرونده ای نیست که بتوان درباره آن خیلی عجولانه تصمیم گرفت و یا بدون دلیل تعلل کرد. برای جمهوری اسلامی ایران مهم این است که درست تصمیم گیری گردد و اشتباهی صورت نگیرد. چند سال پیش وقتی برجام را امضا کردیم، آمریکایی ها کوشش کردند از آن سوء استفاده نمایند و در این راستا به برجام عمل نکردند و به همین جهت نتوانستیم وارد سیستم اقتصادی دنیای شویم.

این استاد دانشگاه از پافشاری و تأکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای کامل و نه ناقص برجام گفت و مطرح کرد: قرار نیست فقط ایران به صورت کامل به تعهدات خود عمل کند و در مقابل دشمنان به صورت ناقص آن را اجرا نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 833

به "سید محمد مرندی: فرانسه همواره خوی مداخله گری در امور کشورها را داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سید محمد مرندی: فرانسه همواره خوی مداخله گری در امور کشورها را داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید