جاهای دیدنی قبرس؛ قصه های جزیره

به گزارش مجله شهبازی، قبرس کشوری در دریای مدیترانه است. در واقع قبرس سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه به شمار می رود. فکرش را بکنید! کل کشور وسط آب واقع شده است! قبرس طبق چیزی که کره و نقشه جغرافیایی می گویند، در قاره آسیا واقع شده است. با این حال از نظر تقسیمات سیاسی، کشوری اروپایی محسوب می شود.

جاهای دیدنی قبرس؛ قصه های جزیره

جاهای دیدنی قبرس را با انگشتان تان نمی توانید بشمارید! خیلی زیاد است. جزیره ای وسط دریای مدیترانه با تاریخی چندهزار ساله، حتما تعداد زیادی جای دیدنی دارد. آن قدری که حتی اگر دو هفته هم مهمان این کشور باشید، حوصله تان سر نمی رود. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا گشتی در سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه بزنیم.

هم شمالی و هم جنوبی

قبرس کشوری در دریای مدیترانه است. در واقع قبرس سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه به شمار می رود. فکرش را بکنید! کل کشور وسط آب واقع شده است! قبرس طبق چیزی که کره و نقشه جغرافیایی می گوید، در قاره آسیا واقع شده است. با این حال از نظر تقسیمات سیاسی، کشوری اروپایی محسوب می شود. نکته جالب اینکه قبرس بنا به دلایلی به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. یک تقسیم واقعی! حتی خط تقسیم هم روی جزیره کشیده اند. همین خط تقسیم یکی از دیدنی های جزیره قبرس است که نظر گردشگران را به خود جلب می کند. ساختمان ها و جاذبه هایی که چشم انداز خط تقسیم از آنها مشخص است، محبوب ترند.

ساحل های قبرس اصلی ترین جاذبه آن هستند. ترکیب دریا و ساحل و آفتاب، افراد زیادی را به سوی جزیره می کشاند. آدم ها به قبرس می فرایند تا در آب و هوای دلبرانه مدیترانه ای استراحت کنند و خوش بگذرانند. اما این همه چیز درباره گردشگری قبرس نیست. قبرس تاریخی چند هزارساله دارد. احتمالا از دیدن ساختمان های قرون وسطایی با معماری با ابهت شان شگفت زده خواهید شد.

در مجموع جاهای دیدنی قبرس در شهرهای این جزیره قرار دارند. هر شهری جاذبه مخصوص خودش را دارد. ما دیدنی ترین شهرهای قبرس را به شما معرفی می کنیم. برترین جاهای دیدنی هر شهری را هم به شما می گوییم. دیگر دست خودتان است که کجا را برای بازدید انتخاب کنید.

جاهای دیدنی قبرس

شهر پافوس

این شهر به اعتقاد یونانی ها زادگاه ایزدبانوی آفرودیت است. همان الهه ای که مظهر زنانگی مطلق است. معبد هم دارد. معابدی که به سبک یونانی ساخته شده اند، از نظر معماری زیبا و با ابهت هستند. این شهر ساحلی است. یعنی می توانید در کنار دیدن معبد و موزه ها، حسابی آفتاب بگیرید و در حالی که رو به ساحل و زیر چتر نشسته اید، اسموتی خنک تان را بنوشید.

آیپاناپا

این شهر پایتخت تفریحات قبرس به شمار می رود. ساحل زیبا و جذابی هم دارد. این شهر بیش ترین شهرتش را مدیون برگزاری کنسرت هنرمندان است.

لیماسول

این شهر دومین شهر پرجمعیت قبرس است. شهرتش را مدیون دانشگاه فنی بین المللی خودش است. با این حال شهری صرفا دانشگاهی به شمار نمی رود. جاذبه های تاریخی باشکوهی دارد. خرابه های باستانی کولیوم و قصرهای باستانی لیماسول از دیدنی های تاریخی این شهر هستند که قدمت بعضی از آنها به قرون وسطی می رسد.

لارناکا

این شهر هم ساحلی است و بیش تر افراد به شوق شن های ساحلش آن را انتخاب می کنند. با این حال مسجد و کلیسای زیبایی دارد. دوستداران بناهای تاریخی و معماری از آن خوش شان می آید.

نیکوزیا

نوبتی هم باشد نوبت به معرفی پایتخت قبرس است. نیکوزیا بزرگ ترین شهر قبرس به شمار می رود. این شهر دقیقا در مرکز قبرس واقع شده است. بنابراین ساحل ندارد. اما تا دل تان بخواهد ساختمان های باشکوه تاریخی و اداری می بینید. موزه قبرس و کاروانسرای بویوک هان در این شهر قرار دارند.

کوریون

این شهر به دلیل داشتن آثار تاریخی زیاد از دوران یونان باستان مشهور است. معبد آپولو و خانه آشیل تنها بخش هایی از دیدنی های کوریون هستند.

خرید خانه در قبرس

سواحل قبرس دلبرانه است. حالا فکرش را بکنید کنار همین سواحل، خانه ای از خودتان داشته باشید. هر روز صبح و ظهر و شب از خانه خودتان به دریای مدیترانه نگاه کنید. نسیم دریا صورت تان را نوازش دهد و آرامش را حس کنید. از آن گذشته با داشتن همین خانه دلپذیر؛ از مزایای دیگری مثل اقامت به شرط تمدید برخوردار شوید. می خواهید در این باره بیشتر بدانید؟ با سایت ملکی جهانی دلتا همراه باشید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 26

به "جاهای دیدنی قبرس؛ قصه های جزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی قبرس؛ قصه های جزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید