تور ارزان بلغارستان: منطقه حفاظت شده نسبار، یکی از توریستی ترین شهرهای بلغارستان!

به گزارش مجله شهبازی، جزیره نسبار در بلغارستان | Nessebar

یکی از دیدنی ترین شهرهای بلغارستان که اتفاقا جزیره ای ساحلی است، جزیره نسبار در بلغارستان است. این جزیره نسبتا شلوغ که در استان بورگاس قرار گرفته از قضا، یکی از شهرهای باستانی و دیدنی این کشور است که در آن پر است از دیدنی های تاریخی و جاذبه های ساحلی! بنابراین با خیال مطمئن به شما می گوییم که جزیره نسبار در بلغارستان یکی از برترین مقصدهای گردشگری برای هر کسی است که به بلغارستان سفر می نماید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، جزیره نسبار را بشناسیم.

تور ارزان بلغارستان: منطقه حفاظت شده نسبار، یکی از توریستی ترین شهرهای بلغارستان!

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

معرفی کامل جزیره نسبار در بلغارستان و جاذبه هایش

از لحاظ جغرافیایی، جزیره نسبار در بلغارستان در استان بورگاس بلغارستان قرار گرفته و جمعیتی تقریبا 8 هزار نفری دارد. این شهر ساحلی که هر طرفش از طریق آب ها احاطه شده در واقع بر روی شبه جزیره ای سنگی آن هم در دریای سیاه به وجود آمده است. جزیره نسبار در بلغارستان از لحاظ جغرافیایی و توپوگرافیک در یکی از برترین منظره ها و منطقه های بلغارستان قرار گرفته است. این جزیره ساحلی با این که به شکلی است که گویی یک جزیره با فاصله از اقلیم بلغارستان است اما در نهیات از طریق یک جاده بسیار باریک به دیگر شهرها و استان های بلغارستان متصل شده است. در واقع نسبار در یک شبه جزیره قرار گرفته که نسبتا طولانی و بزرگ است و از لحاظ قرار گیری در موقعیتی خاص قرار گرفته است. این جزیره دارای تاریخ بسیار غنی و قدیمی است که همان باعث مجذوب کنندهیت بیش از پیشش شده است. کتب تاریخی می گویند که قدمت تاریخ نسبار به بیش از 3 هزار سال قبل باز می شود و از آن موقع تا به حال در آن نشانه هایی از حیات انسان ها موجود بوده است.

اما از لحاظ تاریخی، اولین گروه و قبیله ای که این جزیره زیبا را پیدا نموده و به آن پا گذاشتند و اجتماع شهری را به وجود آوردند، مردم قبیله ای یونانی به نام تراسیان ها بودند. آن ها از زمان ورود به این جزیره ساحلی تا زمانی که تنها 6 قرن از میلاد حضرت مسیح گذشته بود، یک جانشینی در این شهر را شروع کردند و این منطقه را به عنوان یک شهر به دیگر منطقه ها معرفی کردند. از آن موقع تا کنون در این منطقه با توجه به سابقه زندگی اقوام انسانی از سالیان پیش تا به حال، جاذبه های تاریخی دیدنی و مختلفی به وجود آمده است که ملاقات از این شهر را به هر کسی که به این شهر سفر می نماید، واجب نموده است!

عموما جاذبه های تاریخی به جای مانده در این شهر به دوره هلنستیک (Hellenstic) باز می شود که ریشه ای کاملا یونانی دارد. البته با این که جزیره نسبار در بلغارستان بیشتر به خاطر وجود قلعه های فراوان و کلیساهای بی شمارش معروف شده است. جزیره نسبار در طول دوران حیاتش، تحت فرامانروایی حکومت های مختلفی همانند؛ عثمانیان، کروم خان و خیل بزرگ دیگری از مهاجمان و فاتحان مختلف بوده است. این رفت و آمدهای فاتحان باعث ایجاد خرابی ها و در عوض ساخت جاذبه های نو دیگر بوده است. قدمت یکی از این قلعه های قدیمی شهر به دوران بیزانس ها باز می شود. این شهر در سال 1983 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت جهانی و بین المللی شد.

NESSEBAR WEATHER

با این حال از معروف ترین جاذبه های این جزیره ساحلی، آپولو، میدان شهر و بسیاری از جاذبه های دیگر است. از لحاظ آب و هوایی جزیره نسبار در بلغارستان دارای آب و هوایی کاملا ساحلی دارد که در فصل های مختلف تحت تاثیر شرایط فصلی مختلف است. راحت تر که بگوییم؛ نسبار بهار و تابستانی آفتابی و پاییز و زمستانی سرد دارد. بعلاوه که نسبار دارای بندرگاه و ساحل است که یکی در جنوب و دیگری در شمال این جزیره قرار گرفته است.

در این سواحل شما می توانید از امکانات ساحلی استفاده نمایید و در ساحل زیبای جزیره نسبار در بلغارستان آرامشی را که قصد داشتن آن را در سفر داشته اید را به دست آورید. شما می توانید در سواحل این جزیره از چتر و تخت آفتاب بهره ببرید. اگر هم که دوست داشتید تا در هنگام گشت و گذار ساحلی خود نوشیدنی و یا غذایی را نوش جان نمایید، می توانید به کافه ها و رستوران هایی که در مجاورت این ساحل به وجود آمده؛ استفاده نمایید. این شهر ساحلی به قدری زیباست و مجذوب کننده که یکی از گشت هایی است که تور خبرنگاران در تور وارنا خود ارائه می دهد، گشت در جزیره نسبار در بلغارستان است.

جاذبه های جزیره نسبار در بلغارستان

  • موزه باستان شناسی نسبار | Nesebar Archaeological Museum

موزه باستان شناسی نسبار در منطقه قدیمی شهر قرار گرفته است. این موزه در سال 1956 میلادی تاسیس شد اما در سال 1994 میلادی به یک ساختمان نوتر که از طریق معماری به نام هریستو کو (Hristo Koev) ساخته شد، منتقل گشت. در این موزه تمامی اشیا تاریخی و قدیمی که در نسبار یافت شده اند، در معرض دید عموم قرار داده شده اند.

  • خانه های قدیمی نسبار | Old Nessebar House Nessebar

این خانه ها که در قسمت وارنای قدیم قرار گرفته است، در قرن 18 میلادی از چوب و سنگ ساخته شده اند. این خانه ها به صورتی بودند که در طبقه پایین علوفه، محصول، دام و آذوقه ها نگهداری می شده است و در طبقه بالای آن، خانواده ای که صاحب منزل بودند زندگی می نموده اند.

  • آسیاب بادی نسبار | The آسیاب بادی

نماد شهر نسبار که امروزه خیلی ها در این کشور آن را نشانی از نسبار می دانند، آسیاب بادی است که در این شهر قرار گرفته است. قدمت ساخت این آسیاب بادی هم به دوران رنسانسی می رسد که تنها مخصوص بلغارستانی ها بوده! در این دوران عثمانی ها سازه های نوی را به این کشور اضافه کردند. مکان جالب قرار گیری این آسیاب بادی به اهمیت آن افزوده است زیرا بر روی پلی قرار گرفته که قسمت قدیم و نو نسبار را به هم متصل می نماید.

  • شهر قدیم نسبار | Old Nessebar

شهر قدیم نسبار که آن را نسبار قدیم هم می گویند، دقیقا قسمتی از شهر است که بسیاری از جاذبه های تاریخی و قدیمی این شهر در آن متمرکز شده است. این قسمت را باید یکی از محافظت شده ترین منطقه ها شهر خواند زیرا، درصد بالایی از آن را جاذبه های تاریخی فرا گرفته است و به همین دلیل به آن منطقه حفاظت شده تاریخی نیز می گویند. البته یکی از دیدنی ترین جاذبه های این قسمت، خانه های قرن هجدهمی هستند که در این قسمت از شهر هنوز هم وجود دارند.

  • پارک آبی بهشت | Aqua Paradise Water Park

این پارک آبی دیگر جز جاذبه های تاریخی و قدیمی این شهر نیست و در سواحل آفتابی نسبار قرار گرفته است. این پارک در سال 2006 میلادی و در زمینی به وسعت 46 هزار متر مربع ساخته شده است.

  • کلیسای ایا صوفیه | Hagia Sophia Church

این کلیسا که در جزیره نسبار در بلغارستان قرار گرفته، یک کلیسای ارتدکس است که هم در یونسکو ثبت جهانی شده است و هم در فهرست 100 جاذبه برتر گردشگری بلغارستان قرار گرفته است. این کلیسا که در قسمت قدیمی نسبار قرار گرفته است، امروزه بدون سقف است و تنها بازمانده های زیبای آن که همانند یک سرسرای بزرگ چوبی است؛ تنها به جای مانده هایی چوبی از این کلیسای تاریخی و قدیمی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1241

به "تور ارزان بلغارستان: منطقه حفاظت شده نسبار، یکی از توریستی ترین شهرهای بلغارستان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان بلغارستان: منطقه حفاظت شده نسبار، یکی از توریستی ترین شهرهای بلغارستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید