دیدنی سواحل آسیایی استانبول و راهنمای جاذبه های آن

به گزارش مجله شهبازی، در این مقاله از وب سایت خبرنگاران شما را با دیدنی های سواحل قسمت آسیایی شهر استانبول ترکیه آشنا خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این این دیدنی های ساحلی آشنا شوید

دیدنی سواحل آسیایی استانبول و راهنمای جاذبه های آن

بلیط هواپیما در طاهاگشت

آشنایی کوتاه با شهر استانبول ترکیه :

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) یا قسطنطنیه عظیم ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و مالی آن است.

این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره واقع شده است. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می نماید و استانبول تنها شهر عظیم جهان است که در دو قاره واقع شده است.

بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است

یکی از شهرهای کم نظیر و دیدنی که هر چه در خصوص جاذبه های و مکانهای تاریخی و تفریحی این شهر بگوییم باز هم کم است. استانبول ترکیه است که دارای بخش و مکانهای جذاب و دیدنی از قبیل سواحل مختلف می باشد که مورد علاقه بسیاری از مسافران و جهانگردان است. این شهر گردشگری دارای بناهای تاریخی با معماری فوق العاده و زیباترین مراکز خرید که همه این امکانات یک شهر بی نظیر را برای گشت و گذار مسافران رقم می زنند تا لحظات خوب و خوشی را در زمان سفر در استانبول بگذارنند. حال در این مقاله با معرفی بخش سواحل آسیایی استانبول با ما همراه باشید.

شهر قدیم، بخش اروپایی، دریاها، مراکز دیدنی، معماری بی نظیر، مراکز خرید فراوان و غیره همگی از استانبول یک شهر گردشگری تمام عیار ساخته اند. جالب است بدانید که ماه ژوئن سال گذشته میلادی استانبول با 12.56 میلیون جهانگرد توانست نیویورک و سنگاپور را پشت سر بگذارد و با دو پله صعود به مقام پنجم پر بازدیدترین شهر جهان دست یابد. بعلاوه استانبول سومین شهر جهانگردی جهان هم است.

سواحلی در کنار تنگه بسفر و دریای مرمر که زیبایی خیره کننده و اعجاب انگیزی دارند. یکی از مناطق قرار گرفته در کنار آب، اسکدار است. اسکدار دارای چندین اثر بجا مانده از امپراطوری عثمانی است و نسبت به دیگر مناطق ساحلی سنتی تر است.

کمی پایین تر اما کزیکوی (قاضی کوی) با ظاهر جوان پسندتری قرار گرفته است. سرتاسر ساحل کزیکوی پیاده رو شده است و شب های بیدارش گردشگر های فراوانی را به سمت خود می کشد. از کزیکوی می توانید با تاکسی یا دولموش (وسیله نقلیه عمومی بین سواری و مینی بوس که جز وسایل نقلیه معمول کشور ترکیه محسوب می گردد) به خیابان بغداد یا شیک ترین خیابان بخش آسیایی بروید. این خیابان دارای خانه ها و آپارتمان های لوکس است و سرتاسرش از بوتیک ها و رستوران های شیک و لوکس پر شده است.

مقالات بیشتر درباره استانبول بخوانید :

  • دیدنی های استانبول
  • استانبول
  • جاهای دیدنی استانبول
  • جاهای دیدنی ترکیه

کِزیکوی (قاضی کوی)

این منطقه در قدیم، یک شهر باستانی در آسیای کوچک بوده و با اینکه می گویند در واقع همان خلقیدون است، شواهد قابل مشاهده ای در این باره وجود ندارد. وقتی با قایق به ساحل نزدیک می شوید، می توان به وضوح ایستگاه قطار حیدر پاشا را دید که روی آب ساخته شده است . این ترمینال که سال 1908 میلادی ساخته شده است، یکی از برجسته ترین آثار معماری بخش آسیایی استانبول محسوب می گردد.

بین منطقه قاضی کوی و خیابان سوئوتلو چشمه، منطقه ای با نام چارشی به معنای بازار وجود دارد که پر از مغازه، رستوران های روباز، کافه و چند کلیسای مدرن است. خیابان دیگری همان اطراف با نام ژنرال آصیم گوندوز وجود دارد که مرکز فروشگاه های برندهای بین المللی ترکی است و چندین سالن سینما و رستوران در آن وجو دارد.

برج دوشیزه

برج دوشیزه در جزیره ای کوچک که از زمان امپراطوری روم مانده، وظیفه راهنمایی کشتی ها را بر عهده داشته است. پیش ترها به این برج، برج لیندر هم می گفتند، زیرا در افسانه لیندر آمده است که او هر شب جهت تنگه را به سوی نوری که معشوقه اش هیرو در شب برای راهنمایی او روشن نگاه می داشته شنا می نموده است، هر چندباید گفت که در واقع این افسانه در داردانل رخ داده است. انتخاب نام برج دوشیزه هم داستان جالبی دارد. اینطور گفته می گردد که شاهزاده خانمی پس از اینکه پیش گویی می گردد که قرار است از نیش مار بمیرد، به این جزیره برده می گردد، اما متاسفانه در جزیره توسط ماری که با سبد میوه وارد شده بود گزیده می گردد و می میرد. این برج متعلق به قرن هجدهم میلادی است و در حال حاضر یک رستوران و یک کافه شیک و گران در آن تعبیه شده است.

اُسکُدار

یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی سواحل آسیایی همین اسکدار است. پیش از این به این منطقه اسکوتاری که نام زیستگاهی در قرن هفتم میلادی بوده است می گفتند. البته در حال حاضر هیچ اثری از آن شهر باستانی باقی نمانده است. در حال حاضر در اسکدار تعداد زیادی مسجد از زمان عثمانی باقی مانده است.

برای دسترسی به سیرکجی که چندین مسجد قدیمی در آن واقع شده است، می توان از قطار زیرزمینی تگه بسفر استفاده کرد و این جهت را تنها در چهار دقیقه طی کرد. در این منطقه می توان آثار ارزشمندی از معمار سنان مثل مسجد مهرماه سلطان یا مسجد اسکله را یافت. دیگر مسجد ساخت سنان مسجد ینی والده (مادر جدید) بوده که سال 1710 به دست توانا و هنرمند این معمار ساخته شده است. در این منطقه می توان از دو مسجد دیگر با نام های شمسی پاشا و آتیک والده (مادر قدیم) نیز دیدن کرد.

رستوران ها

برای غذا خوردن حتما سری به یکی از سه شعبه رستوران جیه بزنید. سرآشپز و صاحب رستوران موسی داده ویره در رستورانش انواع خوراک ها از سرتاسر ترکیه را سرو می نماید. غذاهایی که شاید در رستوران های دیگر پیدا نکنید. تمرکز اصلی او و منبع اصلی درآمدش از کباب مخصوص جیه است. در شعبه دیگر که با نام جیه سُفراسی شناخته می گردد، فقط غذاهای خانگی سرو می شوند و شعبه سوم نیز با نام جیه کباب 2، تخصصش در سرو انواع کباب است.

هتل ها

برای اقامت در این منطقه می توانید از هتل بی نظیر سوماهان بهره ببرید. این هتل درست به جای یک کارخانه متروک نزدیک آب ساخته شده و در آن از طراحی مدرن با مبلمان ترکی استفاده شده است. در این هتل حمام ترکی و باشگاه هم وجود دارد و صبحانه در پاسیوی اسکله سرو می گردد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 233

به "دیدنی سواحل آسیایی استانبول و راهنمای جاذبه های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی سواحل آسیایی استانبول و راهنمای جاذبه های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید