بیش از 80 درصد زیرساخت های شبکه ملی اطلاعاتی فراهم شده است

به گزارش مجله شهبازی، محمدجواد آذری جهرمی درباره شبکه ملی اطلاعات گفت: بیش از 80 درصد زیرساخت های شبکه ملی اطلاعاتی فراهم شده است؛ مانند فضای آموزشی و از شبکه ملی اطلاعات استفاده می شود.

بیش از 80 درصد زیرساخت های شبکه ملی اطلاعاتی فراهم شده است

به گزارش گروه خبرنگاران به نقل از صداوسیما، محمدجواد آذری جهرمی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: ایران بالاترین رشد ارتباطاتی را در میان کشور های منطقه دارد و در توسعه زیرساخت های آی سی تی، جز کشور هایی هستیم که بالاترین میزان دسترسی را داریم.

وی اضافه نمود: بنابر گواه سازمان جهانی مخابرات، ایران در جمع دو سه کشور دارای بالاترین نرخ رشد توسعه فناوری ارتباطات واقع شده است.

او با بیان اینکه نفوذ 100 درصدی داریم، اضافه نمود: 98 درصد جمعیت ایران به پهنای باند ارتباطی دسترسی دارند.

آذری جهرمی گفت: از لحاظ مقرون به صرفه بودن هزینه های ارتباطی، جایگاه دوم منطقه را داریم و این نوید خوبی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه نمود: برنامه ششم توسعه ما را موظف کرده است که باید تمام روستا های کشور به اینترنت پر سرعت متصل باشند.

آذری جهرمی با اشاره به مزایای سامانه دیار (سامانه توسعه روستایی) گفت: 80 درصد روستا های کشور به این سامانه تجهیز می شوند.

وی اضافه نمود: کار های ناتمام و عقب افتاده در بشاگرد، قسمتی از سیستان و در بخشی از زنجان مثل خدابنده باقی مانده است که امیدوارم تا خاتمه دولت این کار ها به خاتمه برسد و به نفوذ 100 درصدی برسیم.

وی اضافه نمود: کرونا بحث ارتباطی را به چالش کشید. بیش از 13 ملیون دانش آموز و بیش از 4 میلیون دانشجو از ظرفیت فضای مجازی ملی استفاده کردند هر چند سیاه نمایی هایی در این باره وجود داشت.

آذری جهرمی گفت: ارتباط خوبی بین مردم و دولت ایجاد شده است و ما هم از این فضای مطالبه گری استفاده کردیم و بسیاری از مسائل ارتباطی برطرف شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه نمود: البته بخش زیادی از کاستی ها، دسترسی به ابزار های ارتباطی در مناطق محروم است که باید بودجه کافی برای این در نظر گرفته شود. تأمین ابزار های ارتباطی برای دانش آموزان 9 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 5 برابر بودجه این وزارتخانه است. این کار در حوزه کاری وزارت ارتباطات نیست، اما در برقراری عدالت آموزشی تلاش می کنیم.

محمدجواد آذری جهرمی درباره شبکه ملی اطلاعات گفت: بیش از 80 درصد زیرساخت های شبکه ملی اطلاعاتی فراهم شده است؛ مانند فضای آموزشی و از شبکه ملی اطلاعات استفاده می شود.

به زودی گزارش مکتوب درباره اقدامات انجام شده در حوزه فضای زیرساختی شبکه ملی اطلاعات ارائه می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه نمود: فضای مجازی ساختار بسیاری از موضوعات از جمله خبر را تغییر داده است و باید به این امر توجه شود.

آذری جهرمی گفت: امنیت در فضای مجازی نسبی و این جز ذات فضای مجازی است. در حوزه امنیتی اتفاقات خوبی در سطح کشور افتاده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره شبکه ملی اطلاعات گفت: رهبر انقلاب افق های دور را می بینند و ما باید تلاش کنیم به آن افق برسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 767

به "بیش از 80 درصد زیرساخت های شبکه ملی اطلاعاتی فراهم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 80 درصد زیرساخت های شبکه ملی اطلاعاتی فراهم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید