المرتضی: تصمیم برطرف محاصره یمن فقط در دست آمریکاست خبرنگاران

به گزارش مجله شهبازی، رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن گفت که تصمیم برطرف یا ابقای محاصره، فقط در دست آمریکاست.

المرتضی: تصمیم برطرف محاصره یمن فقط در دست آمریکاست خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن از عملکرد مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور انتقاد کرد.

شبکه خبری المیادین به نقل از المرتضی گزارش داد، درخواست گریفیتس از دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی برای اینکه اجازه دهد فرآورده های نفتی وارد بندرگاه الحدیده گردد، یک مغالطه آشکار است.

وی تأکید کرد، گریفیتس با این اظهارنظر میخواهد نگاه ها را از مسئول حقیقی محاصره ملت یمن، منحرف کند.

این مسئول یمنی خاطر نشان کرد: حکومت آل جابر نمی تواند از خود در عدن حمایت کند. ملت نیز به خوبی می داند که تصمیم برطرف یا ابقای محاصره، فقط در دست آمریکاست (نه عربستان سعودی).

محمد عبدالسلام سخنگوی انصار الله هم چندی پیش گفت که کوشش های دیپلماتیک با شکست محاصره و پایان بخشیدن به تجاوز به یمن شروع می گردد.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن هم گفته بود که هیچ توجیهی برای جلوگیری از امدادرسانی به شهروندان یمنی پذیرفتنی نیست.

سازمان برنامه جهانی غذا نیز پیشتر هشدار داده بود که ائتلاف سعودی همچنان مانع از رسیدن سوخت به بندرگاه الحدیده (تن ها شریان زندگی یمن محاصره شده) می گردد.

این سازمان تأکید کرد که کمبود شدید سوخت در یمن باعث شده است که امنیت غذایی این کشور، در معرض خطر واقعی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 829

به "المرتضی: تصمیم برطرف محاصره یمن فقط در دست آمریکاست خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المرتضی: تصمیم برطرف محاصره یمن فقط در دست آمریکاست خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید