خبرنگاران اعلام آمادگی مشروط انصارالله یمن برای مذاکره

به گزارش مجله شهبازی، تهران - خبرنگاران- محمد البخیتی عضو ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن آدینه شب گفت: ما آماده مذاکره هستیم اما سازوکار مذاکرات گذشته درست نبود.

خبرنگاران اعلام آمادگی مشروط انصارالله یمن برای مذاکره

به گزارش خبرنگاران، البخیتی به المیادین گفت که اگر دولت آمریکا در سخنان خود صادق باشد، این به معنای خاتمه عملی جنگ در یمن است.

وی اضافه نمود:جنگ زمانی خاتمه خواهد یافت که حملات هوایی به یمن متوقف، نیروهای بیگانه عقب نشینی و محاصره یمن لغو گردد.

البخیتی توضیح داد: منتظر اقدام عملی دولت [جدید] آمریکا هستیم و با سخن گفتن آنها اقدام نمی کنیم.

سخنان این عضو ارشد انصارالله یمن یک روز پس از آن بیان می گردد که مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه از رویکرد جو بایدن رییس جمهوری جدید این کشور برای توقف حمایت واشنگتن از جنگ یمن اطلاع داد.

جیک سالیوان درباره سیاست دولت بایدن در قبال جنگ یمن، اظهار کرد: رئیس جمهوری میخواهد که خاتمه حمایت آمریکا از عملیات های تهاجمی به یمن را اعلام کند. این وعده ای است که او در کارزار انتخاباتی خود هم عنوان کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره سیاست دولت بایدن در قبال جنگ یمن، گفت: رییس جمهوری میخواهد که خاتمه حمایت آمریکا از علمیات های تهاجمی به یمن را اعلام کند. این وعده ای است که او در کارزار انتخاباتی خود هم عنوان کرد.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی شروع کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تا به امروز هزاران یمنی کشته شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 771

به "خبرنگاران اعلام آمادگی مشروط انصارالله یمن برای مذاکره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعلام آمادگی مشروط انصارالله یمن برای مذاکره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید