ارتباطات تاجیکستان با ایران روز به روز در حال توسعه است

به گزارش مجله شهبازی، ایرنا/ براساس سخنان وزیر ورزش تاجیکستان، ارتباطات تاجیکستان با ایران روز به روز در حال توسعه است.

ارتباطات تاجیکستان با ایران روز به روز در حال توسعه است

عبدالله رحمان زاده اضافه کرد: بازدیدی از بافت تاریخی یزد داشتم که میهمان نوازی یزدی ها بسیار چشمگیر بود و گردشگری این شهر نیز مجذوب کننده است.

وی ادامه داد: کشور تاجیکستان نیز دارای جاذبه های تاریخی اما اندک است و در طول چند صد سال تحت هجمه بیگانگان بوده و متاسفانه در این سالها بسیاری از ارزشهای تاریخی و فرهنگی این دیار از بین رفته است.

وزیر ورزش تاجیکستان گفت: هدف از سفر ما به ایران و بعضی استانها از جمله یزد تحکیم و وحدت بیشتر بین دو کشور و استانهای ایران است و اعتقاد داریم توسعه همکاری بین استانهای ایران و ایالتهای تاجیکستان می تواند منجر به رشد همکاری ها و کسب تجربیات بیشتر گردد.

رحمان زاده گفت: با توجه به ظرفیتهای مالی زیادی که در این استان وجود دارد آماده هر گونه مراوده و همکاری هستیم و مراودات فرهنگی و مالی با کشور جمهوری اسلامی ایران و شهر تاریخی یزد که فرهنگ، تاریخ و پیشینه مشابه را داریم، مورد علاقه ما است و زبان مشترک و زمینه های فرهنگی مشترک این ارتباط را مستحکم تر نموده است.

استاندار یزد نیز در این نشست گفت: مشترکات دو کشور هم زبان و دوست و برادر ایران و تاحیکستان بسیار زیاد است و آماده هر گونه همکاری و تفاهمنامه و به خصوص برگزاری رویدادهای ورزشی و فرهنگی هستیم.

مهران فاطمی اضافه کرد: زبان مشترک هر دو کشور فارسی است و هر دو کشور نیز حامی صلح و ثبات منطقه هستند.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم نیز بیش از 40 سفر با حضور مقامات دو کشور اجرا شده و بیش از 50 سند همکاری مبادله شده است و ظرفیتها و فرصتهای بسیار مشترکی وجود دارد که ضرورت ارتباط بیشتر در حوزه های مختلف را ایجاد می نماید.

استاندار یزد گفت: استان دارالعباده یزد اماکن گردشگری کم نظیری دارد و یزد تنها شهر ثبت شده میراث جهانی ایران است و اولین شهر خشت خام و همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان مختلف در یزد زبانزد است.

فاطمی ادامه داد: در حوزه ورزشی نیز استان یزد در رشته های مختلف صاحب مقام های ملی و بین المللی است و با توجه خواهرخواندگی یزد و خجند تاجیکستان آمادگی داریم در رشته های مختلف ورزشی با کشور دوست و برادر تاجیکستان همکاری داشته باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 6 دی 1402 بروزرسانی: 6 دی 1402 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1579

به "ارتباطات تاجیکستان با ایران روز به روز در حال توسعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباطات تاجیکستان با ایران روز به روز در حال توسعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید