مقاصد سفر داخلی در پاییز را بشناسید

به گزارش مجله شهبازی، همان طور که می دانید ایران کشوری چهار فصل است و هر فصل برای سفر کردن زیبایی های خودش را دارد. پاییز یکی از برترین فصل ها برای سفر کردن است، زیرا جاده ها خلوت هستند و خبری از ازدحام توریست ها در منطقه ها دیدنی نیست. بعلاوه منطقه ها دیدنی و بکری در سرتاسر ایران وجود دارد که برای پاییزگردی مناسب است. در پاییز با تغییر رنگ برگ های درختان جلوه دیگری از طبیعت را می توان در شمال ایران مشاهده کرد و بعلاوه زمان مناسبی برای سفر به جنوب ایران است. در این مقاله خبرنگاران برترین مقاصد سفر داخلی در پاییز را به شما معرفی می کنیم.

مقاصد سفر داخلی در پاییز را بشناسید

مقاصد سفر داخلی در پاییز ، اولسبلنگاه

اولسبلنگاه

ییلاق اولسبلنگاه بهشتی در جنوب ماسال است که فضای روستایی بی نظیری دارد. وجه تسمیه نامش از دو بخش اولسا و بلنگاه تشکیل شده و به معنای جایگاه بلندی است که درخت ممرز می روید.

در این روستا می توانید کلبه های چوبی که مشرف به جنگل های انبوه است را اجاره کنید و از گرم شدن کنار آتشی که با هیزم روشن نموده اید لذت ببرید. در این ییلاق خوش منظره که معمولا هوای مه آلودی دارد، طبیعت گردی، بوم گردی و بعلاوه استفاده از محصولات دامی محلی مانند شیر،کره، پنیر و… را با کیفیت بالا تجربه خواهید کرد.

دریاچه الیمالات از برترین مقاصد سفر داخلی در پاییز

دریاچه الیمالات

این دریاچه در فصل پاییز بسیار تماشای می گردد و انعکاس برگ های زرد و نارنجی که اطراف دریاچه را پوشانده است، جلوه بی نظیری را ایجاد می نماید. دریاچه الیمالات که نگینی در میان جنگل های مازندران است در شهر نور و استان مازندران در جهت جاده چمستان به نور قرار گرفته است.

این دریاچه به علت قرار گرفتن در میان جنگل، منطقه ها استوایی را برایتان تداعی می نماید. بخشی از جهت دسترسی به دریاچه سد خاکی الیمالات از میان درختان سر به فلک کشیده می گذرد و منظره بی نظیری دارد. برای رسیدن به دریاچه باید از میان جنگلی با درختان تنومند عبور کنید که خود در پاییز بسیار تماشای می گردد.

آب گرم لاویج

آب گرم لاویج

یکی دیگر از مقاصد سفر داخلی در پاییز در شمال ایران آب گرم لاویج است. این آب گرم در کوه پایه های البرز در استان مازندران نزدیک به شهرستان کوچک چمستان قرار گرفته است. در این منطقه جنگلی پاییز همه چیز را رنگارنگ می نماید و طبیعت بی نظیرش مسافران پاییزی را جذب خود می نماید. آب گرم لاویج دارای املاح معدنی است و خاصیت گوگردی آن برای درمان یا پیش گیری از بیماری های پوستی بسیار مفید است.

جاده اسالم به خلخال برترین مکان برای سفر داخلی در پاییز

جاده اسالم به خلخال

با ورود به این جاده به یکی از رویایی ترین جهتهای جنگلی ایران قدم گذاشته اید و با گذر از آن منظره ها بسیار زیبایی را خواهید دید. اگر به رانندگی علاقه مند باشید این جاده تجربه ای فراموش نشدنی را به شما هدیه می دهد، دو طرف جاده از درختانی بلند پوشیده شده است. این جهت زیبا از گیلان شروع می گردد و در خلخال، در جنوب استان سرسبز و خوش آب و هوای اردبیل به سرانجام می رسد.

بعلاوه مقصد خوبی برای شکم گردی است و می توانید از چشیدن طعم غذاهایی که با مواد اولیه تازه تهیه شده اند لذت ببرید. اگر هوس یک شب اقامت در کلبه ای چوبی و در قلب طبیعت را نموده اید، سفر به جاده اسالم به خلخال را از دست ندهید.

کویر مرنجاب از برترین جاهای تماشای در پاییز

کویر مرنجاب

فصل پاییز برترین فصل برای سفر به کویر است. در کویر مرنجاب می توانید ماسه های نرم را لمس کنید و از رمل ها بالا بروید، بعلاوه شب ها با تماشای آسمان غرق در ستاره ها شوید.

آرامشی که می توانید در این مکان تجربه کنید، آرامشی منحصر به فرد است که در کمتر مکانی از این کره خاکی شلوغ و آلوده به دست می آید. این منطقه در شمال شهرستان آران و بیدگل و در نزدیکی کاشان واقع شده و دریاچه نمک آران و بیدگل و دریاچه حوض سلطان را نیز در خود جای داده است. در جهت این کویر می توانید از کاروانسرای مرنجاب و کاروانسرای سفیدآب (مربوط به دوران صفوی) تماشا کنید.

یزد

یزد

یزد یکی از محبوب ترین مقاصد سفر داخلی در پاییز است. این شهر اولین شهر خشتی دنیا و بزرگترین بافت قدیمی را دارد و معروف به شهر بادگیرها و عروس کویر است. سیستم قنات های یزد هنوز معروفیت دنیای دارد. آب و هوای یزد در فصل پاییز بهاری و دلنشین است، به همین علت توصیه ما به شما این است که در فصل پاییز از این شهر تماشا کنید. یزد کویرهای زیادی مانند کویر کاراکال، ریگ زرین و… دارد که یکی از جاذبه های اصلی برای جهانگردان داخلی و خارجی به شمار می رود. معماری بسیار تماشای دارد، بناهایی با سقف های گنبدی و بادگیرهایی با قدمت چند صد سال. از سوغاتی های مشهور و مخصوص یزد می توان به قطاب اشاره نمود که مورد علاقه جهانگردان زیادی است.

کرمان

کرمان

کرمان استانی پهناور در جنوب شرقی ایران است که جاذبه های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. استان کرمان در جنوب شرقی ایران، پهناورترین استان کشور است. این استان در حدود 7 هزار جاذبه تاریخی دارد که 700 مورد از آن ها در لیست آثار ملی ثبت شده است. کرمان بین استان های یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس قرار گرفته که جاذبه های تاریخی فراوان، کرمان را جزو 5 شهر تاریخی قرار داده است.

همانطور که می دانید با داشتن آب و هوای دل پذیردر فصل پاییز، غذاهای سنتی فوق العاده، آثار باستانی و بناهای تاریخی زیبا از جمله ارگ بم و بهره گیری از تمدنی کهن یکی از زیباترین جاهای تماشای ایران و یکی از برترین مقاصد جهانگردی کشورمان در این فصل محسوب می گردد.

چابهار از برترین مکان های تماشای ایران در پاییز

چابهار

چابهار یکی از مقاصد پر جهانگرد در جنوب شرق ایران است که به شگفتی های طبیعی و سرزمین عجایب استان سیستان و بلوچستان معروفیت دارد. این بندر، تنها بندر اقیانوسی ایران محسوب می گردد و به علت موقعیت جغرافیایی که دارد از لحاظ مالی برای ایران بسیار اهمیت دارد.

در اطراف چابهار شاهد عجایب طبیعت به اشکال گوناگون از جمله تالاب لیپار، کوه های مریخی، گل افشان و آب افشان هایی که آب را تا چند متر پرتاب به هوا می نمایند هستیم. قطعا شما هم می خواهید بدانید برترین زمان ممکن برای سفر به این شهر چه زمانی است تا بیشترین لذت را از این سرزمین همواره بهار جنوب ایران ببرید، برترین زمان سفر به چابهار از اوایل آبان تا اواسط فروردین است.

جزیره قشم برترین مکان برای سفر داخلی در پاییز

جزیره قشم

پاییز به دو علت برترین زمان برای سفر به قشم است، اول اینکه با باز شدن مدارس از حجم سفرها کاسته می گردد و هزینه ها در این جزیره منطقی تر می شوند و علت دوم در فصل پاییز جزیره قشم آب و هوایی معتدل دارد. قشم معروف به شهر خرید است و بازارهای متنوع و خوبی برای علاقه مندان به بازارگردی دارد. از طرفی دیگر غذاهای محلی جنوب جهانگردان زیادی را جذب خود می نماید، به خصوص غذاهای دریایی که با ادویه های مخصوص آماده می گردد و ارزش امتحان کردن دارد.

این جزیره منطقه ها تماشای زیادی مانند غار نمکی نمکدان در جنوب غربی جزیره قشم، دره ستارگان، قلعه پرتغالی ها، جنگل های حرا و … دارد که متناسب با هر سلیقه ای است.

امیدواریم مطالب بالا باعث گردد تجربه سفر پاییزی به یاد ماندنی داشته باشید. راضی می شویم که تجربه های خود را از سفرهای پاییزی با مخاطبان خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1385

به "مقاصد سفر داخلی در پاییز را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاصد سفر داخلی در پاییز را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید