تورهای چین: معرفی تعدادی از غذاهای عجیب و غریب کشور چین

به گزارش مجله شهبازی، معمولا بیشتر افرادی که به چین سفر می نمایند، به رستورانهای زنجیره ای معروفش می فرایند، چرا که در بیشتر رستورانهای سنتی غذاهایی طبخ می شوند که ممکن است با ذائقه افراد سازگار نباشند. چین هر ساله میزبان گردشگران متعددی بوده و یک کشور توریستی محبوب بشمار می آید. در چین، جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی موجود بوده که بازدید از آنها می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. علاوه بر آن، افراد می توانند با برترین غذاهای چینی و نحوه طبخ آنها آشنا شوند. با ما در مقاله غذاهای عجیب و غریب کشور چین همراه شوید تا شما را با تعدادی از عجیب ترین غذاهای چینی آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با آنها برایتان جالب خواهد بود.

تورهای چین: معرفی تعدادی از غذاهای عجیب و غریب کشور چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

آشنایی کوتاه با چین

چین طبیعت متنوعی دارد و سواحل بی مثال بخش جنوبی و دشتهای شمالی از مجذوب کنندهیت هایش محسوب می شوند. علاوه بر آن، از قله های مرتفع و جنگل های سرسبز و انبوه این کشور نمیتوان غافل شد. اگر قصد بازدید از دریاچه های زیبای چین و دره های سرسبزش را دارید، برترین زمان فصل های بهار و پاییز هستند. چین تاریخ بسیار غنی داشته و جاهای دیدنی زیادی را در بطن خویش جای داده است؛ مانند دیوار بزرگ چین که سمبل قدرت نظامی چینی های باستان بشمار می آید. طول این دیوار چیزی حدود 8851.8 کیلومتر بوده و به عنوان بزرگترین سیستم دفاعی نظامی جهان به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانیدتاریخچه دیوار تاریخی چین و جهانیی از رازها

ساحل سرخ در پانجین از دیگر جاذبه های این کشور بوده و کامل ترین زیست بوم را دارد؛ بیش از 260 گونه پرنده و 400 گونه از حیوانات مختلف در آن زندگی می کنند. از دیگر جاذبه های چین، می توانیم شهر ممنوعه را نام ببریم که در آن بیشتر از 8 هزار خانه به رنگهای زرد و قرمز دیده می شوند که سقفهایی طلایی دارند و معماری چوبی کهن آسیای شرقی را نمایش می دهند. سربازان سفالی چین هم از دیگر جاذبه های مهم این کشور بوده که در سال 1970 و در طی کاوش های باستان شناسی کشف شد.

بیشتر بخوانیدشهر ممنوعه پکن؛ مجموعه ای از قصرهای قدیمی چوبیلشکر خفته سربازان سفالین در زیر خاکهای چین

شانگهای نمادی از جهانی مدرنیته بشمار می آید و آن را با نام شهر آسمان خراش ها می شناسند. این شهر دارای رستوران های مجلل و آسمان خراش های مدرن بوده و اغلب ساختمان ها به سبک اروپایی ساخته شده اند. براساس مقاله عجیب ترین غذاهای چینی باید بدانید که یکی دیگر از جاذبه های تماشایی چین، کوههای رنگی ژانگی دانکسیا هستند که در اثر فرسایش شکل گرفته اند و یک چشم انداز شگفت انگیز و کاملا رویایی را بوجود آورده اند.

بیشتر بخوانیدخوشگذرانی در شانگهای | 10 مورد از برترین جاهای دیدنی شانگهای22 جاذبه گردشگری چین | تصاویری که با دیدنشون به چین سفر میکنید!

در چین چه غذاهایی را میتوان سرو کرد؟

در شمال چین نودل یک غذای رایج و پرطرفدار است، اما در جنوب بیشتر غذاها همراه با برنج سرو می شوند و با ذائقه ایرانیان سازگاری بهتری دارند. در چین انواع غذاهای تند و دریایی طبخ می شوند. دامپلینگ های هیجان انگیز، قارچ های خوشمزه، شائوکائو باربیکیو مخصوص چینی و سیب زمینی کبابی شیرین کبابی از جمله غذاهای لذیذی بوده که می توانید هر کدام را که می خواهید امتحان کنید. اگر هم اهل خوردن غذاهای نو نیستید، می توانید به رستورانهای زنجیره ای رفته و غذاهای مورد علاقه خود را سفارش دهید. از جمله غذاهایی که در این رستورانها سرو می شوند، میتوان به سالاد بروکلی، تخم مرغ و گوجه فرنگی، برنج با سبزیجات معطر، خوراک جوجه کونگ پائو، انواع خوراک بادمجان، ماهی ماندارین، سیب زمینی سرخ شده، دامپلینگ، تانگ یا همان سوپ مرغ و میان تیائو اشاره کرد.

اگر اهل غذاهای گیاهی هستید، براساس مقاله برترین غذاهای چینی باید بگوییم که در چین غذاهای زیادی با استفاده از سبزیجات تهیه می شوند و شما می توانید این غذاها را سفارش دهید. خرید از سوپرمارکت ها نیز می تواند یک راه حل مالی و عالی باشد. شما می توانید انواع غذاهای سال نظیر ماست، پنیر، نان، ناگت مرغ را از فروشگاه ها خریداری نمایید.

غذاهای عجیبی که بهتر است از خوردن آنها پرهیز نمایید

افراد بسیار کمی وجود دارند که می توانند بعضی از غذاهای عجیب و غریب کشور چین را تست کنند، چرا که خوردن این غذاها کار آسانی نیست. یکی از این غذاها، حشرات سرخ شده هستند. در چین بعضی از افراد از حشرات در غذاهای خود استفاده می کنند و تقریبا میتوان گفت که به این سبک غذایی عادت دارند. گردشگران براساس مقاله برترین غذاهای چینی باید این نکته را مورد توجه قرار دهند که با امتحان کردن مزه این غذا، ممکن است دچار بسیاری از مسائل گوارشی شوند.

خفاش یکی دیگر از عجیب ترین غذاهای چینی بوده که به دو صورت سرو می گردد؛ معمولا یا آن را در سوپ مورد استفاده قرار می دهند یا آن را به صورت کبابی سرو می کنند که در هر دو صورت می تواند خطرناک باشد. هشت پای زنده و میگوی زنده هم یکی از برترین غذاهای چینی بوده که هواداران کثیری دارد. باید بگوییم که از هر شیر آبی در چین هم آب ننوشید و بطری های آب معدنی را همراه خود داشته باشید.

خرید سوغاتی و بازارگردی در چین

یکی از زیباترین مکانهای دیدنی چین، بازارها هستند و در آنها سوغاتی هایی مثل سنگهای حکاکی شده، پارچه های ابریشمی، صنایع دستی، کاسه ها و ظرفهای مینیاتوری، صورتکهای مجذوب کننده و رنگی فستیوال های چینی به فروش می رسند. علاوه بر آنها، گره های دکوراتیو و سبدهای بامبو هم در این بازارها به وفور پیدا می شوند که نشانی از سنت و فرهنگ مردم چین هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1322

به "تورهای چین: معرفی تعدادی از غذاهای عجیب و غریب کشور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: معرفی تعدادی از غذاهای عجیب و غریب کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید