ادامه بی توجهی سازمان همکاری اسلامی به شرایط وخیم مسلمانان کشمیر

به گزارش مجله شهبازی، نماینده پاکستان ضمن یادآوری مساله کشمیر به مسئولین سازمان همکاری اسلامی گفت: گسترش کرونا در این منطقه مسائل فراوانی را برای ساکنان آن به بار آورده است.

ادامه بی توجهی سازمان همکاری اسلامی به شرایط وخیم مسلمانان کشمیر

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، کمیسیون بهداشت سازمان همکاری اسلامی ضمن برگزاری جلسه ای خواهان همکاری بیشتر کشورهای عضو علیه کرونا شد.

در بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی که در سطح وزرای کشورهای عضو برگزار گردید بر لزوم تبادل تجربه و همکاری بیشتر تاکید شد.

از آنجا که کرونا در کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان بیش از دیگر کشورهای اسلامی منتشر شده است مسئولین این سازمان به همکاری با مسئولین این سه کشور تاکید کردند.

دکتر ظفر میرزا معاون ویژه بهداشت نخست وزیر پاکستان که به عنوان نماینده این کشور در اجلاس شرکت نموده بود در سخنانی با اشاره به مساله کشمیر گفت: بیش از 8ماه است که مردم این منطقه در خانه های خود حبس شده اند و اخباری به گوش می رسد که نشان می دهد آنها شرایط بسیار وخیمی دارند.

ظفر میرزا گفت: سازمان همکاری اسلامی به عنوان بزرگترین مجمع بین المللی دفاع از حقوق مسلمانان وظیفه خود در قبال مسلمانان کشمیری را به درستی انجام داده و اجازه ندهد که یک حکومت هندو مسلمانان این منطقه را تحت ظلم و ستم قرار دهد.

لازم به ذکر است پیش از این نیز عربستان به عنوان مسئول سازمان همکاری اسلامی وعده داده بود که برای حل مساله کشمیر اقدام کند ولی منافع مالی مشترک ریاض و دهلی نو باعث شد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در جریان سفرش به هند هیچ سخنی از کشمیر به میان نیاورد.

بسیاری از چهره های سیاسی پاکستان ضمن انتقاد از رفتار حاکمان سعودی می گویند: عربستان از سازمان همکاری اسلامی تنها برای منافع خود استفاده می نماید و حاضر به دفاع از حقوق دیگر مسلمانان نیست.

هند طی 3 دهه اخیر بیش از 100 هزار نفر را در کشمیر کشته و باعث مفقودالاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

کشمیر منطقه ای در مرز هند و پاکستان است که از نظر سازمان ملل یک منطقه معین تکلیف نشده است ولی هند با لغو خودمختاری کشمیر در کوشش است آن را بخشی از خاک خود قلمداد کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 207

به "ادامه بی توجهی سازمان همکاری اسلامی به شرایط وخیم مسلمانان کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه بی توجهی سازمان همکاری اسلامی به شرایط وخیم مسلمانان کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید