کوشش نهادهای داخلی آمریکا برای قرار دادن هند در لیست سیاه ناقضان حقوق اقلیت ها

به گزارش مجله شهبازی، به دنبال سرکوب مسلمانان توسط دهلی نو و تصویب قوانینی علیه آنان، کمیسیون آزادی مذاهب آمریکا خواهان تحریم هند شد.

کوشش نهادهای داخلی آمریکا برای قرار دادن هند در لیست سیاه ناقضان حقوق اقلیت ها

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از الجزیره، کمیسیون آزادی مذاهب آمریکا خواهان تحریم دولت دهلی نو به علت تصویب قوانینی علیه مسلمانان شد.

این کمیسیون ضمن ابراز نگرانی شدید از نوع نگاه و رفتار دولت هند با مسلمانان خواهان تحریم دولت هند شده و تاکید نمود: مسلمانان در این کشور از حقوق شهروندی و آزادی بیان محروم هستند.

کمیسیون آزادی مذاهب آمریکا توضیح داد: هند باید مدتی در لیست کشورهایی باشد که نگرانی ویژه ای در خصوص آنها وجود دارد ولی اگر نخست وزیر هند نخواهد رفتار خود را اصلاح کند قطعا باید منتظر تحریم ها باشد.

در گزارش این کمیسیون آمده است طی یک سال اخیر آزادی مذاهب در هند کاهش شدیدی پیدا نموده است و نیروهای نظامی این کشور به شدت مسلمانان را سرکوب نموده اند.

این کمیسیون افزود: تصویب قانونی به نام بازنگری تابعیت که سازمان ملل هم آن را اساسا تبعیص آمیز دانسته یکی دیگر از دلایل موجود علیه دولت دهلی نو است.

این نهاد دولتی آمریکایی نیز نتوانست در مقابل کشتار مسلمانان سکوت کند و تاکید نمود: در جریان سفر ترامپ به هند 53 نفر کشته شده اند که عمده آنها را مسلمانان تشکیل می دهند.

همچنین این کمیسیون از دولت ترامپ خواست مجازات هایی را برای هند در نظر بگیرد و برای مقامات این کشور ویزای آمریکا صادر نکند.

در گزارش تفصیلی کمیسیون آزادی مذاهب آمریکا آمده است: دولت هند در جریان انتخابات پیروزی قاطعی به دست آورد ولی سخنرانی های مسئولین هندی دائما به اختلاف مذاهب دامن می زند و خشونت ها را افزایش می دهد.

در این گزارش به سخنان امیت شاه وزیر کشور هند اشاره شده که مسلمانان مهاجر را موریانه خوانده بود.

دولت هند این گزارش را رد نموده و با تکرار ادعاهای پیشین اعلام نموده است: حقوق اقلیت ها در این کشور تضییع نمی گردد.

لازم به ذکر است هند سال گذشته با تصویب قانونی به نام بازنگری تابعیت شرایطی را ایجاد کرد که طبق آن غیر هندی ها تنها به شرط مسلمان نبودن می توانند تابعیت هندی دریافت نمایند.

مسلمانان پیش از شیوع کرونا تظاهرات و اعتراضات گسترده ای علیه تصویب این قانون داشتند که حمله نظامیان هندی به آنان در طول دوران اعتراضات حداقل 80 کشته برجای گذاشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 259

به "کوشش نهادهای داخلی آمریکا برای قرار دادن هند در لیست سیاه ناقضان حقوق اقلیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش نهادهای داخلی آمریکا برای قرار دادن هند در لیست سیاه ناقضان حقوق اقلیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید