خبرنگاران نخست وزیر کانادا و بایدن تحولات بین المللی رو آنالیز کردند

به گزارش مجله شهبازی، لندن - خبرنگاران - نخست وزیر کانادا و رییس جمهوری منتخب آمریکا روز دوشنبه با یکدیگر تلفنی گفت وگو و درباره طیف مختلفی از مسائل روابط دو جانبه و تحولات بین المللی رایزنی کردند.

خبرنگاران نخست وزیر کانادا و بایدن تحولات بین المللی رو آنالیز کردند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در توئیتی اظهار داشت که در گفت و گو با جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا درباره تغییرات آب و هوایی، ویروس کرونا، چین، تجارت، انرژی، ناتو و نژادپرستی ضد سیاه پوستان گفت و گو نموده است.

وی اضافه نمود: ما در گذشته با یکدیگر همکاری نموده و آماده ایم تا همان راستا را ادامه دهیم و با چالش ها و فرصت هایی که دو کشور با آن روبرو است رو به رو شویم.

ترودو یکی از نخستین رهبران کشورهای دنیا بود که شنبه گذشته پیروزی بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا بلافاصله تبریک گفت. او چهار سال گذشته رابطه حسنه ای با دونالد ترامپ نداشت.

به رغم ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن با کسب 290 رای الکترال در برابر تنها 214 رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس گیر ابتدا با هم حزبی های خود به رقابت برخاست و پایان در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 533

به "خبرنگاران نخست وزیر کانادا و بایدن تحولات بین المللی رو آنالیز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر کانادا و بایدن تحولات بین المللی رو آنالیز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید