ترامپ مشاور امنیت ملی سابق خود را عفو می نماید

به گزارش مجله شهبازی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا میخواهد مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی اش را که در سال 2017 اتهام وارده به خود مبنی بر دروغ گفتن به اف بی آی درمورد تماس هایش با روسیه را پذیرفت، عفو کند.

ترامپ مشاور امنیت ملی سابق خود را عفو می نماید

به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آمریکایی گفتند که ترامپ تصمیم دارد فلین را در فهرست افرادی قرار دهد که در روزهای پایانی ریاست جمهوری وی مشمول بخگرددگی قرار می گیرند.

مذاکرات مخفیانه فلین با سفیر روسیه در واشنگتن در دسامبر 2016 یعنی قبل از سوگند یاد کردن ترامپ در سِمت رئیس جمهوری، اساس تحقیقات رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده اتهام مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بود.

ترامپ پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله فلین را اخراج کرد. با این حال، همیشه مدعی شد که این پرونده تحقیقاتی، یک حقه سیاسی است و فلین که ژنرال سابق ارتش و رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا بوده، فرد خوبی است.

در همین حال، وزارت دادگستری آمریکا در اقدامی غیرمعمول، پرونده علیه فلین را مختومه گفت و یادآور شد که دروغ های فلین به اف بی آی، قابل توجه نبوده است، اقدامی که برای ترامپ یک پیروزی عظیم سیاسی به ارمغان آورد.

اما یک قاضی فدرال خواهان آنالیز قضایی بیشتر درمورد این مساله شد.

عفو فلین از سوی رئیس جمهوری آمریکا، پرونده را از محافل قضایی خارج می نماید.

فلین همچنین با اتهام خیانت به کشورش روبرو شد. نشریه آمریکایی مادرجونز (Mother Jones) در مطلبی با عنوان براساس گزارش های تازه، مایکل فلین به ایالات متحده خیانت نموده است نوشت: فلین مشاور امنیت ملی که بیش از 24 روز در این سمت باقی نماند، کاری بدتر از دروغگویی به اف بی آی انجام داد. او به ایالات متحده خیانت نموده است. این تازه ترین سند از نسخه های تازه منتشر شده از گفت وگوهایی است که وی در دوران ریاست جمهوری با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه انجام داده است.

فلین به ماموران اف بی آی گفته بود که در خصوص تحریم های اعمال شده علیه روسیه توسط دولت اوباما بحث ننموده است. اما تعیین شد موضوع بحث فلین همین موارد بوده و حتی روس ها را تشویق نموده بود مقابله به مثل نکنند زیرا وعده داده بود پس از روی کار آمدن ترامپ، امور میان مسکو و واشنگتن بهتر می گردد.

حقیقت این است که ترامپ و تیمش برای انحراف اذهان عمومی از دخالت روسیه در نتیجه انتخابات 2016 آمریکا و شیوه واکنش دولتش به همه گیری کرونا در آمریکا، آغاز به صحبت در خصوص رسوایی اوباماگیت و جاسوسی رئیس جمهوری پیشین و تیمش از فلین کردند. اما در اسناد منتشر شده، آمده است که فلین در دسامبر 2016 (آذر 95) و ژانویه 2017 (دی 95) گفت وگوهای مهمی با سفیر روسیه درخصوص تحریم های اعمال شده دولت اوباما علیه روسیه انجام داده است.

مایکل فلین سپهبد بازنشسته نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا، فقط به مدت 24 روز به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ فعالیت کرد. فلین در فوریه 2017 (بهمن 95) به دلیل اتهام های مطرح شده درخصوص حواشی تحریم های آمریکا علیه مسکو و ارتباطات او با سفیر روسیه، از سمت خود استعفا کرد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 621

به "ترامپ مشاور امنیت ملی سابق خود را عفو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ مشاور امنیت ملی سابق خود را عفو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید