هشدار جدی روسیه به ناتو و اوکراین خبرنگاران

به گزارش مجله شهبازی، با افزایش تنش های مسکو و کی یف، یک مقام دومای روسیه به اوکراین و اعضای ناتو درخصوص به راه انداختن جنگ هشدار داد.

هشدار جدی روسیه به ناتو و اوکراین خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخاییل شرمنت معاون رئیس امور منطقه کریمه در مجلس دومای روسیه به اوکراین و اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد.

شرمنت در مصاحبه با رسانه روسی ریا نووستی در واکنش به اظهارات یک مقام اوکراینی گفت: نقاب ها کاملاً افتاده اند. بعد از چنین اظهاراتی هیچکس در غرب نمی تواند ماهیت خشونت آمیز ناتو را انکار کند. اما پیش از هرگونه گام نظامی به سمت روسیه، به آن ها توصیه می کنم تاریخ نبرد عظیم میهن پرستانه را بخوانند و دوباره فکر نمایند. عواقب بسیار سنگینی در انتظار این خشونت طلبان خواهد بود.

شرمنت با اشاره به تسلیحات فوق دقیق روسی گفت هیچکس نباید با زبان زور با این کشور سخن بگوید و با توجه به امنیت بالایی که در کریمه برقرار است ساکنین این شبه جزیره نباید هیچ هراسی داشته باشند.

او همچنین نسبت به سوءاستفاده آمریکا از شرایط ایجاد شده در همه گیری ویروس کرونا برای به راه انداختن جنگ های جدید، اظهار تأسف کرد.

هشدار های شرمنت در واکنش به اظهارات اخیر اولسکی آرستوویچ نماینده اوکراین در گروه سه جانبه دونباس صورت گرفت که گفته بود، رزمایش ناتو مدافع اروپا 2021 برای تمرین نبرد احتمالی با روسیه لازم است.

ناتو میخواهد این رزمایش را که در نوع خود عظیم ترین رزمایش از زمان جنگ سرد محسوب می گردد، ماه آینده میلادی با مشارکت کشور های اروپای شرقی و حوزه بالکان شروع کند.

از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه روز شنبه درباره این تحرکات گفت: بدون شک، شکل گیری چنین سناریو هایی به افزایش تنش در مرز های روسیه منجر خواهد شد.

سخنگوی کاخ کرملین اضافه کرد: البته که [چنین اقدامات تحریک آمیزی]نیازمند اقدامات بیشتری از سوی روسیه خواهد بود تا امنیت خود را تضمین کند.

هنگامی که از پسکوف پرسیده شد این اقدامات چه مواردی را شامل می گردد پاسخ داد: هرکاری که لازم باشد انجام خواهد شد.

رئیس جمهور و وزیر دفاع آمریکا اخیراٌ در تماس های تلفنی جداگانه با همتایان اوکراینی خود، بر حمایت از کی یف تأکید نموده اند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این خصوص گفت: واشنگتن از تشدید اوضاع در شرق اوکراین نگران بوده و از تحرکات نیرو های روسیه در مرز آگاه هستیم.

اوکراین چندی پیش از یاری نظامی چند صد میلیون دلاری آمریکا به کشورش شامل خودرو های زرهی، پهپاد و موشک های ضد تانک، اطلاع داد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز روز آدینه در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود بر حمایت تزلزل ناپذیر آمریکا از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در برابر روسیه، تأکید کرد.

پیش از این دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس نیز از تحرکات نیرو های نظامی روسیه در مجاورت مرز های اوکراین ابراز نگرانی نموده بود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به ادعا های کشور های غربی گفت، تحرکات نظامی روسیه در مجاورت مرز های اوکراین به منظور حفظ امنیت مسکو بوده و تهدیدی برای دیگران محسوب نمی گردد.

پسکوف در ادامه گفت، مسکو نیرو های نظامی را بر اساس صلاح دید خود در نقاط مختلف این کشور مستقر می نماید.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت: اوکراین به ناتو ربطی ندارد. با این حال هنگامی که بحث شورای روسیه-ناتو پیش می آید، همیشه اصرار دارند اولین بحث، اوکراین باشد. چند باری با آن ها پای مذاکره نشستیم و گوش کردیم، همه ما این را می دانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 841

به "هشدار جدی روسیه به ناتو و اوکراین خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی روسیه به ناتو و اوکراین خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید