مرکل بار دیگر از ایده خود برای برگزاری اجلاس اتحادیه اروپا با پوتین دفاع کرد

به گزارش مجله شهبازی، صدر اعظم آلمان بار دیگر بر لزوم باز گذاشتن کانال مذاکرات با روسیه تاکید نموده و از ایده مشترکش با فرانسه برای برگزاری نشست سران اروپا با رئیس جمهور این کشور دفاع کرد.

مرکل بار دیگر از ایده خود برای برگزاری اجلاس اتحادیه اروپا با پوتین دفاع کرد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ تور کانادا بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از پیشنهاد خود برای برگزاری نشست اتحدیه اروپا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دفاع کرد.

آلمان و فرانسه اخیرا در پیشبرد طرح خود برای برگزاری ملاقات سران این اتحادیه با رئیس جمهور روسیه شکست خوردند. بسیاری از کشورهای شرق اروپا از جمله لهستان و کشورهای حوزه بالکان با این طرخ محالفت کردند.

بر اساس تصمیمات سران اروپایی کشورهای عضو این اتحادیه می خواهند فرمت مذاکرات با روسیه و شرایط برای آن را تنظیم نمایند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز آدینه در این باره گفت: آرزوی یک گام شجاعانه تر در این باره را داشتم، اما در همین حد هم خوب است.

رئیس جمهور ایتالیا هم نتایج نشست سران اتحادیه اروپا در این باره را تمجید نموده و گفت: انجام مذاکرات بدون پیش شرط و بدون خطوط قرمز با روسیه یک سیگنال غلط نه تنها برای جامعه ما بلکه برای شرکای ما هم خواهد بود.

نخست وزیر لهستان هم اعلام نمود که کشورش مانند دیگر کشورهای حوزه بالکان و بعضی کشورهای دیگر بر این باور است که هنوز برای برگزاری چنین نشستی با روسیه زود است. وی تاکید نمود که قبل از اعطای نوعی به رسمیت شناخته شدن به پوتین مسکو باید سیاست تهاجمی و تحریک آمیز خود علیه همسایگان بلکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا را خاتمه دهد.

مرکل بعد از خاتمه نشست سران اتحادیه اروپا بار دیگر بر پیشنهاد خود برای انجام مذاکرات با پوتین تاکید نموده و برگزاری چنین اجلاسی را پاداشی به مسکو ندانست. وی با اشاره به ملاقات اخیر پوتین با رئیس جمهور آمریکا در ژنو سوئیس گفت: باید این مسئله را یادآوری کرد که حتی در طول جنگ سرد هم تحت سخت ترین شرایط همیشه کانال های مذاکرات وجود داشت.

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا هم اعلام نمود که اجرای توافق نامه مینسک همچنان پیش شرطی برای تغییر موضع در قبال روسیه خواهد بود.

موضوع روابط با روسیه در ملاقات رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فرانسه با وزیر خارجه آمریکا هم آنالیز شد و مقامات پاریس بر ضرورت برقراری روابطی باثبات و انجام مذاکرات راهبردی با طرف روسی تأکید کردند.

طبق اطلاعات وزارت خارجه آمریکا، طرفین در این ملاقات بر اهداف مشترک در جهت برقراری روابط باثبات و قابل پیش بینی با مسکو و بطور همزمان مقابله مشترک با برخوردهای تهاجمی و غیرمسئولانه روسیه، از جمله در قبال اوکراین، تأکید کردند.

امانوئل ماکرون هم روز گذشته (آدینه) اعلام نمود که نشست سران اتحادیه اروپا این امکان را بوجود آورده تا استراتژی جدیدی برای روابط با روسیه تهیه گردد.

در خاتمه نشست سران اتحادیه اروپا معین شد که رهبران کشورهای عضو این سازمان نتوانستند در مورد برگزاری نشستی مشترک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به توافق برسند. طبق اطلاعات آژانس خبری بلومبرگ، حداقل 10 کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست سران بروکسل با ابتکارعمل آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه درباره برگزاری نشستی مشترک با ولادیمیر پوتین مخالفت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 982

به "مرکل بار دیگر از ایده خود برای برگزاری اجلاس اتحادیه اروپا با پوتین دفاع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل بار دیگر از ایده خود برای برگزاری اجلاس اتحادیه اروپا با پوتین دفاع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید