مقامات آمریکا و روسیه درباره ملاقات پوتین و بایدن مذاکره کردند

به گزارش مجله شهبازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، بر اساس بیانیه ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه این کشور با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در ژنو ملاقات کرد و گفت که ایالات متحده به این اصل متعهد است که کشورها در انتخاب متحد خود آزاد هستند.

مقامات آمریکا و روسیه درباره ملاقات پوتین و بایدن مذاکره کردند

بر اساس این بیانیه، شرمن و ریابکوف در خصوص موضوعات دوجانبه ای که رؤسای جمهور روسیه و آمریکا قرار است در نشست فوق العاده تبادل نظری ثبات استراتژیک در 10 ژانویه به آن بپردازند، گفت و گو کردند.

پرایس گفت: معاون وزیر خارجه بر تعهد ایالات متحده به اصول بین المللی حاکمیت، تمامیت ارضی و آزادی کشورهای مستقل در انتخاب متحدان خود تأکید کرد.

این مقام آمریکایی بعلاوه گفت: معاون وزیر خارجه تاکید نمود که ایالات متحده از پیشرفت واقعی به وسیله دیپلماسی استقبال خواهد نمود. ایالات متحده در نشست پیش روی رؤسای جمهور دو کشور درباره بعضی مسائل دوجانبه با روسیه بحث خواهد نمود، اما امنیت اروپا را بدون متحدان و شرکای اروپایی خود مورد بحث قرار نخواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود گفت: معاون وزیر خارجه این را نیز اضافه کرد که بحث درباره موضوعات خاص برای نشست شورای ناتو-روسیه در بروکسل در 12 ژانویه و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین در 13 ژانویه محفوظ خواهد بود.

روسیه و آمریکا قصد دارند در تاریخ 10 ژانویه در ژنو درباره تضمین های امنیتی تبادل نظر نمایند. بعلاوه پس از آن در 12 ژانویه نمایندگان مسکو در نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل و سپس در 13 ژانویه در نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین نگرانی های خود را در زمینه امنیت اروپا و پیشنهادها برای تضمین های امنیتی مورد بحث قرار خواهند داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1253

به "مقامات آمریکا و روسیه درباره ملاقات پوتین و بایدن مذاکره کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات آمریکا و روسیه درباره ملاقات پوتین و بایدن مذاکره کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید