اتحادیه اروپا: نشست رسمی برجام روز یکشنبه برگزار می گردد

به گزارش مجله شهبازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از العربیه، اتحادیه اروپا روز شنبه گفت که طرف های مذاکره نماینده برای احیای توافق هسته ای ایران (برجام) روز یکشنبه در وین یک نشست رسمی برگزار می نمایند.

اتحادیه اروپا: نشست رسمی برجام روز یکشنبه برگزار می گردد

این نشست رسمی که در میانه ششمین دور مذاکرات غیرمستقیم مقامات تهران و واشنگتن برگزار می گردد، معمولاً نشانه آن است که این دور از مذاکرات نیز خاتمه خواهد یافت.

لازم به ذکر است، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، تاریخ احتمالی برای حصول توافق در مذاکرات احیای برجام را گفت.

وی در پیامی توئیتری نوشت: جایگاهم به من اجازه شرط بندی (برآورد) نمی دهد اما مایلم که تاریخ 15 ژوئیه (24 تیر) را به عنوان یک تاریخ هدف برای رسیدن به توافق اعلام کنم که مصادف است با ششمین سالگرد حصول برجام.

وی روز آدینه گفته بود که مذاکره کنندگان اندکی خسته هستند و گفتگوها برای رسیدن به موفقیت، نیازمند زمان اضافی است.

پیش تر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز گفته بود این احتمال وجود دارد که تا قبل از خاتمه تصدی دولت فعلی، توافق (احیای برجام) حاصل گردد.

در حال حاضر ششمین دور از مذاکرات احیای برجام همچنان در وین ادامه دارد. این در حالی است که ایران می گوید آمریکا به تحریم اعتیاد دارد و تهران تنها در صورت راستی آزمایی آمریکا حین برطرف تحریم ها، حاضر به از سرگیری تعهداتی است که در اعتراض به بدعهدی های واشنگتن و شرکای اروپایی تعلیق نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 973

به "اتحادیه اروپا: نشست رسمی برجام روز یکشنبه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: نشست رسمی برجام روز یکشنبه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید