5 داروی طبیعی برای درمان آلرژی

به گزارش مجله شهبازی، سالانه میلیون ها نفر از آلرژی رنج می برند و با مصرف دارو هایی که اغلب عوارض جانبی دارند، به طور موقت تسکین می یابند.

5 داروی طبیعی برای درمان آلرژی

خوشبختانه برخی درمان های طبیعی هم وجود دارند که بدون ایجاد عوارض جانبی می توانند آلرژی شما را کنترل نمایند.

سالانه میلیون ها نفر از آلرژی رنج می برند و با مصرف دارو هایی که اغلب عوارض جانبی دارند، به طور موقت تسکین می یابند. خوشبختانه برخی درمان های طبیعی هم وجود دارند که بدون ایجاد عوارض جانبی می توانند آلرژی شما را کنترل نمایند.

در ادامه با پنج محصول طبیعی آشنا شوید که ثابت شده است آلرژی را حتی در بدترین حالت آن کنترل می نماید.

زنجبیل

به مبارزه با آلرژی در بسیاری از سطوح آن یاری می نماید. این ماده خوراکی یک آنتی هیستامین طبیعی است که مسائل سینوس ها را رفع می نماید و به لطف خواص ضد التهابی، احساس درد را که اغلب با حملات آلرژی همراه است، کاهش می دهد. زنجبیل همچنین با تسکین گاز و نفخ، معده را آرام نموده و به اختلالات گوارشی یاری می نماید.

پروبیوتیک ها

در موادغذایی خاصی مانند کفیر، ماست و کلم ترش یافت می گردد و حاوی باکتری های خوبی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید. پروبیوتیک ها تعادل باکتری ها را تغییر می دهد و به این ترتیب از واکنش شدید بدن به آلرژی و در نتیجه کاهش علائم آن یاری می نماید.

نتایج مطالعه منتشرشده در مجله علوم لبنی نشان داده است پروبیوتیک ها اثرات مفیدی بر آلرژی دارند. در آزمایشی 49 بیمار مبتلا به آلرژی شیر غنی از نوعی باکتری مفید و شیر بدون پروبیوتیک دریافت کردند. مشاهده شد گروهی که شیر حاوی پروبیوتیک دریافت نموده بودند، علائم آلرژی کمتری در چشم و بینی از خود نشان دادند.

کوئرستین و سبزیجات برگ دار

یک بیوفلاونوئید است که فراوری و ترشح هیستامین را تعدیل می نماید. این ترکیب در انواع میوه ها و سبزیجات، به ویژه سبزیجات دارای برگ سبز، کلم بروکلی، گل کلم، تره فرنگی و پیازچه یافت می گردد. آزمایشات بالینی نشان داده است مصرف کوئرستین ضمن بهبود سلامت کلی فرد، تحریک مجاری تنفسی را کاهش می دهد.

این ماده در دوز های بالا می تواند به کنترل واکنش شدید آنافیلاکتیک به برخی از غذا ها مانند بادام زمینی نیز یاری کند. افرادی که مستعد آلرژی فصلی هستند بهتر است با افزایش مصرف سبزیجات، دریافت کوئرستین را افزایش دهند. بهتر است این کار را قبل از شروع فصل آلرژی شروع نمایند.

مرکبات

مرکبات و به خصوص لیمو که ویتامین C، بیوفلاونوئید ها و آنتی اکسیدان های زیادی دارد به تقویت پاسخ ایمنی و جلوگیری از علائم آلرژی های فصلی یاری می نماید. توجه داشته باشید مصرف میوه مرکبات در مقایسه با مصرف آن به شکل آبمیوه به طور قابل توجهی برای سیستم ایمنی بدن مفید است.

ویتامین D

ویتامین D یا ویتامین آفتاب یک ماده مغذی است که برای کاهش علائم آلرژی بسیار مفید است. ویتامین D با یاری به جذب کلسیم به تقویت سیستم ایمنی و مقابله با آلرژی یاری می نماید.

منابع: naturalon.com و sfadvancedhealth.com

منبع: فرادید
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 517

به "5 داروی طبیعی برای درمان آلرژی" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 داروی طبیعی برای درمان آلرژی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 داروی طبیعی برای درمان آلرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید