3 علت اصلی برای سفر به ترکیه در آذر ماه

به گزارش مجله شهبازی، اگر در این ماه دنبال یک بهانه برای سفر هستید، و هنوز مقصد مشخصی را انتخاب ننموده اید؛ در این مطلب سه علت اصلی و قانع کننده برای سفر به ترکیه آورده ایم. رویدادها و مراسم های مختلفی که در آذر سال جاری در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه برپا می شوند، شور و جنب و جوش را به این کشور توریستی و زیبا بر می گرداند. از تخفیف های باورنکردنی و شگفت انگیز برندهای مختلف در بلک فرایدی، تا نمایشگاه حلال و مراسم بزرگداشت مولوی. پس با هر ترجیح و سلیقه ای که بخواهید سفر کنید، ترکیه برنامه ای در آذر ماه برایتان تدارک دیده و ما در خبرنگاران تریپ آنها را برایتان گلچین و معرفی نموده ایم.

3 علت اصلی برای سفر به ترکیه در آذر ماه

بلک فرایدی در استانبول

در آخرین آدینه ماه نوامبر که مصادف با 5 آذر است، بسیاری از برندهای مختلف در دنیا، تخفیف های شگفت انگیز و ویژه دارند. از طرفی هم به خاطر به انتها رسیدن سال میلادی، استقبال از این تخفیف ها در بلک فرایدی یا همان آدینه سیاه، و خرید در بسیاری از نقاط دنیا زیاد است. ترکیه و به خصوص استانبول، یکی از برترین شهرهایی ست که می توانید در آذر ماه برای خرید و سرگرمی به آن سفر کنید.

در بیشتر مراکز خرید استانبول، تخفیف های 50 تا 70 درصدی را برای تعداد زیادی از برندها و مغازه ها می توانید ببینید. نه تنها استانبول، بلکه ازمیر و دیگر شهرهای ترکیه، پذیرای عاشقان خرید و تخفیف هستند.

نمایشگاه حلال ترکیه در استانبول

این نمایشگاه در استانبول و از 4 تا 7 آذرماه 1400 برپاست. برگزاری نمایشگاه حلال ترکیه با همکاری مؤسسه استاندارد و میزان شناسی کشورهای اسلامی (SMIIC) و مرکز اسلامی توسعه تجارت (ICDT) اجرا شده. و قرار است حدود 25 کشور از سراسر دنیا میزبان شما و دیگر بازدیدکنندگان از سراسر دنیا باشند. این رویداد که هرساله انجام می گردد، کوشش می نماید تا در زمینه های مختلف از جمله پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، گردشگری، و غذا و نوشیدنی حلال، زمینه ای برای افراد فعال در این حوزه فراهم کند. اگر در 25 تا 28 نوامبر 2021 در استانبول بودید، می توانید به این نمایشگاه مجذوب کننده هم سر بزنید.

برترین رستوران های استانبول

بزرگداشت مولانا در قونیه

اگر دوست داشتید در زمان سفر به ترکیه در آذر ماه سال جاری، به یکی دیگر از شهرهای این کشور بروید، پیشنهاد می کنیم دیدن قونیه را از دست ندهید. نه فقط برای گشت و گذار در یکی از برترین مقاصد سفر پاییزی در ترکیه، بلکه برای دیدنی مراسم پایکوبی سماع درویشان و شرکت در بزرگداشت مولوی.

هر سال و در بین 16 تا 26 آذر یا 7 تا 17 دسامبر، به مدت چند شب، مراسم پایکوبی سماع درویشان در قونیه برگزار می گردد. این پایکوبی روحانی و عرفانی، مراسمی مذهبی است و باید نکاتی را در طول مراسم به یاد داشته باشید:

- زودتر مراسم را ترک نکنید؛ نشانه بی احترامی است.

- در طول پایکوبی درویشان، صحبت نکنید.

- و حواستان باشد تا با دوربین فلش دار عکس نگیرید.

اگر هم نخواستید تا قونیه بروید، می توانید در بعضی از مکان های استانبول مانند موزه گالاتا مولوی این مراسم را دیدن کنید. فقط اینکه از یک روز قبل بلیط را تهیه نموده و از ساعت آغاز برنامه آگاه باشید.

اگر می خواهید سفر استانبول را در آذر ماه در برنامه تان قرار دهید و چمدانتان را ببندید، برای خرید بلیط هواپیما استانبول، می توانید روی خبرنگاران تریپ و تخفیف هایش حساب باز کنید.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 23 آذر 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1451

به "3 علت اصلی برای سفر به ترکیه در آذر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 علت اصلی برای سفر به ترکیه در آذر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید