قوانین فرودگاهی ترکیه

به گزارش مجله شهبازی، قوانین فرودگاهی ترکیه و نکاتی که به هنگام ورود و خروج به این فرودگاه باید رعایت کنید

قوانین فرودگاهی ترکیه از جمله قوانین مهمی هستند که به هنگام سفر هوایی به ترکیه باید اطلاعاتی در خصوص آن داشته باشید. عدم آگاهی از قوانین فرودگاهی ترکیه ممکن است شما را در این کشور به دردسر بیندازد و ناخواسته جرمی را مرتکب شوید و از ادامه سفرتان باز بمانید. با خبرنگاران همراه باشید تا شما را از قوانین فرودگاهی ترکیه که برگرفته از سایت بین المللی یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) هستند، آشنا کنیم.

قوانین فرودگاهی ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تورهای ترکیه از تهران در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

قوانین ورود لوازم مسافر به ترکیه

به هنگام ورود به ترکیه می توانید موارد زیر را به همراه داشته باشید و بدون اخذ مجوز و پرداخت هزینه، آن ها را به ترکیه وارد کنید:

1- محصولات تنباکو شامل یکی از موارد زیر:

  • 200 سیگار، 50 سیگار برگ، 200 گرم تنباکو و 200 کاغذ سیگار
  • 200 گرم تنباکوی چپق
  • 200 گرم تنباکو جویدنی
  • 200 گرم تنباکوی قلیان
  • 50 گرم انفیه

بر اساس قوانین فرودگاهی ترکیه به همراه یکی از موارد بالا، امکان خرید 200 نخ سیگار، 100 سیگار برگ و 500 گرم تنباکوی چپق از فروشگاه های فرودگاه هم وجود دارد.

نکته مهم آنکه تنها مسافران بالای 18 سال حق حمل محصولات تنباکویی را دارند.

2- نوشیدنی های الکلی 22% حداکثر 1 لیتر و نوشیدنی های الکلی کمتر از 22% حداکثر 2 لیتر

نکته مهم آنکه تنها مسافران بالای 18 سال حق حمل نوشیدنی های الکلی را دارند.

3- حداکثر 120 میلی لیتر عطر یا ادکلن

4- حداکثر 1،5 کیلوگرم قهوه فوری و 500 گرم چای

5- حداکثر 1 کیلوگرم شکلات و 1 کیلوگرم تنقلات (آبنبات)

6- هدایا یا سوغات به ارزش حداکثر 430 یورو (این اندازه برای افراد زیر 15 سال، 150 یورو است)

7- جواهرات و آثار ساخته شده از سنگ های قیمتی یا فلزات ارزشمند مانند طلا و نقره و … حداکثر به ارزش 15000 دلار آمریکا (برای ورود بیش از این اندازه باید ماموران فرودگاه را از وجود آن مطلع کنید)

8- داروها برای استفاده شخصی

قوانین ورود سلاح و مهمات به ترکیه

ورود سلاح و مهمات به ترکیه به صورت محدود ممکن است؛ به شرط آن که مجموز وزارت محیط زیست و جنگلداری ترکیه را اخذ نموده باشید.

قوانین ورود حیوانات خانگی به ترکیه

حیوانات خانگی در صورتی حق ورود به ترکیه را خواهند داشت که دارای مدارک زیر باشند:

  • کارت واکسیناسیون
  • گواهی بهداشت صادر شده به وسیله دامپزشک رسمی
  • گذرنامه یا کارت شناسایی

قوانین ورود و خروج ارز از ترکیه

شما برای ورود ارز به ترکیه هیچ محدودیتی ندارید اما بهتر است مقادیر بسیار بالای پول را ثبت و اعلام کنید.

اندازه مجار ارز خروجی از ترکیه حداکثر 5000 دلار یا معادل آن به هر ارز دیگری است. برای خروج بیش از این اندازه ارز، باید رسید خرید ارز از بانک را داشته باشید و اندازه ارز را اعلام کنید.

قوانین خروج لوازم همراه مسافر از ترکیه

به هنگام خروج از ترکیه باید حواس تان را جمع کنید تا موارد ممنوعه را به همراه نداشته باشید. شما مجاز هستید تا لوازم و خوراکی های زیر را از خاک ترکیه خارج کنید:

1- حداکثر 2 کیلوگرم یا 3 کارتن محصولات دخانیات محلی

2- حداکثر 5 کیلوگرم نوشیدنی الکلی یا 12 بطری راکی یا هر گونه نوشیدنی و مواد غذایی محلی تا ارزش 100 لیر (هر کالا بیش از 5 کیلوگرم، وزن نداشته باشد)

3- سوغات و هدیه تا ارزش 5000 لیر (اگر سوغات شما ارزشی بیش از این داشته باشد باید اثبات کنید که ارز خارجی را به لیر تبدیل نموده اید و ارزش واقعی آن بیش از 5000 لیر بوده است.)

4- جواهرات با ارزش 15000 دلار آمریکا(اگر ارزش جواهرات، بیش از این باشد، باید مدرک خرید و تبدیل ارز در ترکیه را نشان دهید)

6- خروج عتیقه جات، غله ها، چای، کاکائو، قهوه و ادویه جات به همراه مسافر از ترکیه ممنوع است.

مقررات ترخیص چمدان در ترکیه

چمدان مسافران ترکیه در فرودگاه ورودی این کشور احتیاجمند طی مراحل ترخیص است. به این نکته توجه داشته باشید که مسافران ترانزیت با پرواز کانکشن در ترکیه، که به مقصد فرودگاه های دارای امکانات گمرکی در ترکیه و یا به فرودگاه هایی در خارج از ترکیه پرواز می نمایند، از این موضوع معاف هستند.

فرودگاه های ترکیه با امکانات گمرکی عبارتند از: آدانا (ADA)، آنکارا (ESB)، آنتالیا (AYT)، بدروم (BJV)، بورسا (YEI)، دالامان (DLM)، دهملی (DNZ)، الازایگ (EZS)، ارزنجان (ERC))، ارزروم (ERZ)، غازی عینتاب(GZT) غازی پاشا(GZP) ، ختای (HTY)، آتاتورک استانبول (IST)، صبیحا گوکچن استانبول (SAW)، ازمیر (ADB) ، کایسری (ASR)، قونیه (KYA)، کوتاهیه (KZR)، ملطیه(MLX)، نوشهر (NAV)، سامسون (SZF)، شانلی اورفه(GNY)، سیواس (VAS) و ترابزون (TZX).

  • چمدان های مسافران هواپیمای امارات (EK) فقط در فرودگاه با امکانات گمرکی در داخل ترکیه قابل آنالیز هستند؛ به شرط آن که پرواز کانکشن به وسیله هواپیمایی اطلس جت (KK) انجام گردد.
  • چمدان های مسافران قطر ایرویز (QR) در فرودگاه های آدانا (ADA)، ختای (HTY) یا صبیحا گوکچن (SAW) آنالیز می شوند به شرط آنکه پرواز اتصال به وسیله اطلس جت (KK)، خطوط هوایی پگاسوس (PC) یا هواپیمایی ترکیش (TK) انجام گردد. اگر پرواز در فرودگاه استانبول (IST) به زمین بنشیند و پرواز کانکشن به وسیله هواپیمایی اطلس جت (KK) یا هواپیمایی پگاسوس (PC) صورت گیرد باز هم احتیاج به طی مراحل ترخیص چمدان است.
  • کار آنالیز و ترخیص چمدان های مسافران هواپیمایی اتحاد (EY) هم در فرودگاه های ترکیه صورت می گیرد.

به یاد داشته باشید که برای سفر هوایی به ترکیه کافی است به خبرنگاران مراجعه کنید و با چند کلیک، بلیط هواپیما ترکیه را با ارزانترین قیمت خریداری نمایید.

بهاره فلاح

  • قوانین فرودگاهی امارات متحده عربی
  • ویزای ترانزیت آلمان برای سفر به انگلیس
  • قوانین فرودگاهی عراق

Set your Author Custom HTML Tab Content on your Profile page

منبع: فلای تودی
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1024

به "قوانین فرودگاهی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین فرودگاهی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید