15 پژوهشگر دانشگاه رازی در لیست پژوهشگران پراستناد جهان

به گزارش مجله شهبازی، خبرنگاران/کرمانشاه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: 15 نفر از پژوهشگران این دانشگاه در لیست پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

15 پژوهشگر دانشگاه رازی در لیست پژوهشگران پراستناد جهان

دکتر فرزاد ویسی با اعلام این خبر اظهار کرد: برای دومین سال متوالی، مؤسسه مندلی وابسته به پایگاه انتشاراتی الزویر به همراه محققینی از دانشگاه استنفورد، فهرستی از پژوهشگران پراستناد جهان بر­اساس داده­ های پایگاه استنادی معتبر اسکوپوس که یکی از بزرگ ترین و معتبرترین پایگاه ­های اطلاعاتی جهان می باشد را تهیه نموده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه رازی کرمانشاه، معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه ادامه داد: در این ارزیابی داده­ های پایگاه استنادی اسکوپوس از سال 1960 تا 2020 مورد آنالیز قرار گرفته است.

وی افزود: شرط ورود پژوهشگران به فرایند ارزیابی، انتشار حداقل پنج مقاله در پایگاه استنادی اسکوپوس بوده است.

ویسی یادآور شد: داده ­ها در پنج حوزه موضوعی اصلی، 22 حوزه موضوعی فرعی و 176 رشته طبقه بندی شده که با در نظر گرفتن این ارزیابی ها، 15 نفر از پژوهشگران دانشگاه رازی در فهرست دو درصد پژوهشگر پر استناد جهان قرار گرفتند.

وی مبنای اصلی این ارزیابی را شاخص استناد عنوان نمود و گفت: تعداد استنادات به تولیدات علمی محققان، تعداد استنادات بدون خود استنادی، شاخص اچ پژوهشگران و استفاده از یک شاخص ترکیبی ملاک های ارزیابی این موسسه بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی افزود: سال جاری نیز دو فهرست از پژوهشگران پراستناد تهیه شده است. در فهرست اول پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر در تمامی رشته ها براساس تعداد استنادات تا خاتمه سال 2020 آنالیز شده که در این فهرست نام هشت نفر از پژوهشگران دانشگاه رازی به چشم می خورد که سال گذشته این تعداد شش نفر بود.

وی از دکتر مجتبی شمسی پور، دکتر سیاوش مدائنی، دکتر محمدباقر قلیوند، دکتر مسعود رحیمی، دکتر کیومرث بهرامی، دکتر محسن حیاتی، دکتر آوات طاهر پور و دکتر مهدی بحیرایی به عنوان هشت پژوهشگر دانشگاه رازی نام برد که در این فهرست قرار داشته اند.

ویسی گفت: در فهرست دوم که شامل پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر بر اساس تعداد استنادات دریافتی صرفا در سال 2020 در حوزه های موضوعی مربوطه است، علاوه بر هشت نفر برتر در تمام ادوار، هفت پژوهشگر دیگر از دانشگاه رازی نیز حضور دارند.

به گفته این مسئول، دکتر ناهید شاه آبادی، دکتر علی اکبر زینتی زاده، دکتر عزت رفیعی، دکتر سیروس زین الدینی، دکتر یاسر شهبازی، دکتر محسن دهقانی و دکتر مهران علوی هفت عضو دیگر هیات علمی دانشگاه رازی هستند که در فهرست دو درصد برتر قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1191

به "15 پژوهشگر دانشگاه رازی در لیست پژوهشگران پراستناد جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 پژوهشگر دانشگاه رازی در لیست پژوهشگران پراستناد جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید