دانشجویان علوم پزشکی کرمان خواهان تجدید نظر در نحوه برگزاری امتحانات شدند

به گزارش مجله شهبازی، کانون خانه مطبوعات دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نامه ای به معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواهان تجدید نظر در شیوه برگزاری امتحانات مجازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شدند.

دانشجویان علوم پزشکی کرمان خواهان تجدید نظر در نحوه برگزاری امتحانات شدند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، کانون خانه مطبوعات دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نامه ای به معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خواهان تجدید نظر در شیوه برگزاری امتحانات مجازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شدند.

متن نامه به توضیح زیر است:

جناب آقای دکتر ملک پور، معاونت محترم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، احتراما به استحضار جنابعالی میرساند کانون خانه مطبوعات که بزرگترین رسانه مستقل دانشجویی دانشگاه) کانال خبردونی را در اختیار دارد، در راستای پیگیری نگرانی های دانشجویان درخصوص ازمون های آنلاین و پس از برگزاری نشست با حضور مهندس شجاعی پور با درخواست خود دانشجویان اقدام به نظر سنجی در جهت رضایت از نحوه برگزاری آزمون های آنلاین به عمل آورد که قریب به 97 درصد نظرات خواهان امکان برگشت به سوال قبل در آزمون بودند.

ضمن تشکر از مساعدت جنابعالی برای برگزاری امتحانات به صورت مجازی و جلوگیری از خطر انتشار ویروس، با توجه به گذشت حدود دو هفته ای از فرایند برگزاری امتحانات مجازی مواردی به شدت ذهن ما را نگران و دغدغهمند نموده که مساعدت و برطرف آن ها می تواند یاری بزرگی به فرایند برگزاری امتحانات و گام مؤثری در راستا اولین تجربه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در برگزاری آزمون مجازی باشد؛ لذا توجه شما را به نکات زیر جلب می نماییم:

1 -اولین نکته و شاید مهم ترین نکته مسئله مرور آزمون هست. آزمون ها به صورتی برگزار می شوند که هر سوال در یک صفحه نشان داده می گردد و پس از رفتن به سوال بعد امکان بازگشت و مرور مجدد سوالات وجود ندارد. این مسئله چند مشکل را ایجاد می نماید:

الف (سطح سوالات یکسان نیستند و از بخش های مختلفی از مباحث طراحی می شوند لذا هر کس تسلط خاصی روی بخش خاصی دارد که طبیعتا در آزمون استاندارد اول وقت خود را روی آن ها می گذارد و سپس سوالات بعدی را حل میکند که با این روش این امکان از فرد سلب می گردد.

ب (وقتی سوالات بعدی آزمون برای دانشجو قابل مشاهده نیستند، دانشجو بیشتر از تمرکز روی مطالب اصلی و دروس مطالعه شده، درگیر مدیریت زمان می گردد و تمرکز علمی خود را از دست می دهد.

ج (این مسئله در دروس سیستمی و دستگاهی اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد، چون این دروس از مباحثی تشکیل شده اند که از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند و نباید زمان یکسانی روی آن ها گذاشت بنابراین آمدن سوالات به صورت رندوم و بدون قابلیت بازگشت به سوال قبلی بسیار نگران نماینده است. اهمیت این موضوع زمانی معین می گردد که هر ترم تعداد زیادی از دانشجویان در حالت عادی هم در این دروس مردود می شوند که طبیعتا با این شرایط، وضع دشوارتر خواهد شد.

د (با توجه به شرایط به وجود آمده علی رغم کوشش های بسیار شما و همکاران محترمتان که قدردان زحماتتان هستیم آموزش های دروس این ترم کیفیت کلاس های حضوری را نداشته و کلاس های عملی دروس هم به صورت مجازی برگزار شده است و علی رغم توصیه های جنابعالی و درخواست دانشجو جهت برگزاری ازمون میانترم برخی گروه ها مخالف نموده و ازمونی نگرفته اند؛ لطفا در نحوه برگزاری امتحانات و نداشتن امکان مرور تجدید نظر بفرمایید تا دانشجویان بتوانند با آرامش در امتحانات شرکت نمایند و نمره واقعی بر اساس مطالعاتشان کسب نمایند، زیرا که با این نحوه برگزاری امتحانات، ارزشیابی صحیحی از آموخته های دانشجویان صورت نمی گیرد.

(به وضوح دیده می گردد که با اجرای این روش، استرس دانشجویان ضریب بالایی پیدا میکند و با توجه به بازه طولانی امتحانات، این امر درگیری های ذهنی را به دنبال خواهد داشت.

2 -مسئله دیگر زمان هر سوال مربوط به امتحانات مختلف هست که باید باتوجه به درجه سختی سوالات دروس مختلف زمان منطقی به هر سوال اختصاص بیابد، نه صرفا با استدلال اینکه امتحان به صورت مجازی برگزار می گردد و نباید زمان زیادی به هر سوال اختصاص داده گردد، زمان نامعقولی برای امتحانات در نظر گرفته گردد.

3 -، اما اخرین مسئله مربوط به راه جایگزین برای دانشجویانی است که امکان ورود به سامانه یا تاخیر بیش از حد در ورود به سامانه را به دلیل یکسان نبودن شرایط اینترنت کشور دارند؛ که با توجه به تعداد بیشتر دانشجویان خوابگاهی که امکان مراجعه حضوری ندارند سوالات بیشتری از استاد اخذ گردد و برای این دسته از دانشجویان امتحان مجدد یا راه جایگزینی در نظر گرفته گردد.

در سرانجام باید عرض کنیم ضمن تشکر از تمام زحمات دانشگاه در برطرف مسائل و مسائل آموزش مجازی، ما به شدت نگران روش ارزشیابی که در حال انجام شدن است هستیم و استدعا داریم نهایت مساعدت خود را در جهت برطرف این مسائل و برقراری قابلیت مرور سوالات حداقل به صورت 5 سوال در یک صفحه مبذول دارید.

پیشاپیش از حسن توجه حضرتعالی نهایت سپاس و امتنان را داریم.

رونوشت:

مدیریت محترم آموزش کل دانشگاه، دکتر محمد اعظمی

مدیریت محترم مرکز آزمون دانشگاه، مهندس رضا شجاعی پور

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 394

به "دانشجویان علوم پزشکی کرمان خواهان تجدید نظر در نحوه برگزاری امتحانات شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان علوم پزشکی کرمان خواهان تجدید نظر در نحوه برگزاری امتحانات شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید