گوگل پیکسل 6a ممکن است ضعیف تر از حد انتظارات ظاهر شود

به گزارش مجله شهبازی، گوگل امروز کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود را برگزار می کند و قرار است که در این رویداد از محصولات سخت افزاری و نرم افزاری تازهش رونمایی شود. به همین علت یکی از محصولاتی که به گفته تحلیلگران در این رویداد به کاربران معرفی می شود، گوشی هوشمند تازه اقتصادی گوگل پیکسل 6a است. همان طور که می دانید، گوگل سال گذشته از سری گوشی های پرچم دار گوگل پیکسل 6 که شامل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو هستند رونمایی کرد. همچنین ما احتمالاً در این مراسم شاهد معرفی ساعت هوشمند پیکسل واچ و نسخه پایه سیستم عامل WearOS 3 خواهیم بود. در آستانه معرفی گوگل پیکسل واچ 6a، خبرهای تازهی به گوش می رسد که بر اساس آن ها شاید این گوشی نتواند انتظارات کاربران را برآورده سازد.

گوگل پیکسل 6a ممکن است ضعیف تر از حد انتظارات ظاهر شود

پیش تر طی گزارش های مختلف به بررسی مشخصات فنی احتمالی گوگل پیکسل 6a پرداختیم و تقریباً در مورد همه بخش های آن به جمع بندی های خوبی رسیدیم. اکنون که در آستانه رونمایی از این محصول نو گوگل قرار داریم، یک گزارش نو ادعا می کند که برخی مشخصات اصلی این گوشی در مقایسه با اطلاعات قبلی منتشر شده ضعیف تر خواهد بود. در ادامه به بررسی این گزارش خواهیم پرداخت.

طبق اطلاعات این گزارش، پیکسل 6a با یک نمایشگر 6.2 اینچی OLED با رزولوشن Full HD+ و رفرش ریت 90 هرتزی به دست کاربران می رسد. پیش تر گفته شد که این گوشی از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می کند، اما رفرش ریت 90 هرتزی در مورد این گوشی عاقلانه تر به نظر می رسد، به این دلیل که پیکسل 6 نیز همین نرخ رفرش ریت را برای کاربرانش به ارمغان می آورد. گفته می شود که یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت به عنوان منبع تغذیه این گوشی در نظر گرفته شده که با شارژر 25 واتی شارژ می شود. پیش تر اما گزارشات به باتری 4800 میلی آمپر ساعتی پیکسل 6a اشاره داشتند که با شارژر 30 وات انرژی مجدد خود را بدست می آورد.

در خبرهای قبلی منتشر شده آمده که تولید گوشی گوگل پیکسل 6a در برخی از کشورهای آسیایی آغاز شده است. همچنین برخلاف گوگل پیکسل 6a که تنها در کشورهای ژاپن و ایالات متحده آمریکا در دسترس قرار داشت، پیکسل 6a گفته می شود که در کشورهای مختلفی در اختیار کاربران قرار می گیرد. باید اشاره کنیم که وب سایت صدور گواهینامه FCC اطلاعاتی درباره گوگل پیکسل 6a که گویا مدل های مختلفی دارد را فاش کرده است. طبق این اطلاعات حداقل یک مدل از این گوشی هوشمند از شبکه mmWave 5G پشتیبانی می کند.

جدا از این مقوله، گوگل پیکسل 6a به تازگی در وب سایت بنچمارکی هم دیده شده که طبق گزارش ها توانست برادر بزرگ تر خود یعنی پیکسل 6 را شکست دهد. بنابراین از لحاظ عملکردی این گوشی می تواند حرف های زیادی برای زدن داشته باشد. نتایج این بنچمارک نشان می دهد که این دو گوشی رقابت بسیار نزدیک و تنگاتنگی با یکدیگر داشته اند، اما در نهایت گوگل پیکسل 6a در تست های چندهسته ای و تک هسته ای عملکرد بهتری از خود بر جای گذاشت. همچنین این بنچمارک، نام رمزی Bluejay را برای این گوشی هوشمند نو گوگل تأیید می کند که در شایعه ها به آن اشاره شده بود. سیستم عامل اندروید 12 هم به صورت پیش فرض روی پیکسل 6a اجرا خواهد شد.

به روزترین شایعه ها و برآورد ها درباره این گوشی هوشمند حاکی از آن هستند که سیستم دوربین پیکسل 6a شامل یک دوربین 12/2 مگاپیکسلی سونی IMX363 خواهد بود که اولین بار در سال 2018 در گوشی های پیکسل در اختیار کاربران قرار گرفت. دوربین اصلی با یک لنز 12 مگاپیکسلی سونی IMX386 فوق عریض همراه می شود. همچنین این گوشی با دوربین 8 مگاپیکسلی سونی IMX355 برای گرفتن عکس های سلفی و برقراری تماس های ویدیویی روانه بازار خواهد شد.

آن طور که از رندرهای فاش شده این گوشی مشخص است، به نظر می رسد که این گوشی فاقد جک 3.5 میلی متری صدا باشد. اتفاقی که برای اولین بار در سری A گوگل پیکسل در صورت تأیید گوگل، احتمالا ما شاهد آن خواهیم بود. نکته جالب دیگری که در رندرهای گوگل پیکسل 6a به چشم می خورد، اندازه این گوشی است. گویا این گوشی ابعاد 152.2 در 71.8 در 8.7 میلی متر دارد که با برآمدگی دوربین کمی کلفت تر به نظر می رسد. باید دید بالاخره این گوشی در رویداد سالانه توسعه دهندگان گوگل به کاربران معرفی می شود یا نه.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1353

به "گوگل پیکسل 6a ممکن است ضعیف تر از حد انتظارات ظاهر شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پیکسل 6a ممکن است ضعیف تر از حد انتظارات ظاهر شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید