جزئیات بیشتری از هدست واقعیت ترکیبی اپل فاش شد

به گزارش مجله شهبازی، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور و باسابقه محصولات اپل با گزارش دیگری درباره جزئیات هدست واقعیت ترکیبی اپل که احتمالاً در ماه های آینده معرفی خواهد شد، بازگشته است. به گفته آقای کو، این محصول نو ممکن است در ژانویه 2023 معرفی گردد.

جزئیات بیشتری از هدست واقعیت ترکیبی اپل فاش شد

این تحلیلگر مطرح ضمن اشاره به گزارش خود که در ماه ژوئن منتشر نموده بود، می گوید که بازار بیشترین انتظارات را از هدست واقعیت ترکیبی در میان محصولات تازه سال 2023 اپل دارد. او در ادامه اضافه کرد: موضوع سرمایه گذاری روی این محصول به علت تردید در خصوص تجربه کاربری نوآورانه و عرضه به بازار کمتر از 1.5 میلیون واحد از این دستگاه در سال 2023، به یک هدف واضح در بازار تبدیل نشده است. اپل ممکن است هدست واقعیت ترکیبی خود را در ژانویه 2023 معرفی کند. انتظار می رود این رویداد رسانه ای، نگرانی سرمایه گذاران در خصوص تجربه کاربران و نرخ عرضه به بازار این محصولات در سال 2023 را کاهش دهد و اعتماد آن ها به آینده درخشان هدست های اپل را بیشتر از قبل سازد.

به همین دلیل، گفته می گردد که اپل تولیدات آزمایشی هدست واقعیت ترکیبی خود را به انتها رسانده است. طبق گزارش تأمین نمایندگان این محصولات شرکت اپل، این هدست ها مرحله دوم آزمایشات معتبر مهندسی خود را به تمام نموده اند تا اطمینان حاصل گردد که نمونه های اولیه این محصولات اهداف و مشخصات طراحی مد نظر اپل را برآورده می سازند.

کو معتقد است که هدست واقعیت ترکیبی محصول انقلابی بعدی این شرکت پس از گوشی های آیفون لقب خواهد گرفت. به گفته این تحلیلگر، اپل در ماه ژانویه سال 2023 رویدادی را برای معرفی هدست واقعیت ترکیبی برگزار خواهد نمود و پس از آن ابزارهایی برای توسعه دهندگان طی 2 تا 4 هفته پس از رویداد ارسال خواهد نمود. بعلاوه پیش فروش این هدست در سه ماهه دوم سال 2023 شروع می گردد و کاربران می توانند قبل از کنفرانس جهانی توسعه دهندگان سال آینده اپل، این هدست را خریداری نمایند.

در حالی که گزارش های قبلی اشاره نموده بودند که هدست واقعیت ترکیبی اپل، محصولی گران قیمت خواهد بود، مینگ-چی کو انتظار دارد که این محصول بین 2000 تا 2500 دلار قیمت داشته باشد. اگرچه تحلیلگران پیش بینی می کردند این محصول حدود 3000 دلار قیمت خواهد داشت، روزنامه نگار بلومبرگ یعنی مارک گورمن نیز در خبرنامه Power On خود گفت که اپل درباره قیمت بالای 2000 دلار این هدست ها صحبت نموده است. آقای کو در ادامه اضافه کرد که قیمت بالاتر از 2500 دلار این محصول به طور حتم می تواند روی عرضه به بازار این هدست ها تأثیر منفی بگذارد.

معرفی هدست واقعیت ترکیبی بر سه موضوع اصلی تمرکز دارد: موارد استفاده، زیست بوم نرم افزاری و مشخصات سخت افزاری این هدست. آقای کو می گوید که اگر اپل بتواند سرمایه گذاران را متقاعد کند که این محصول می تواند در چند سال آینده رشد سریعی داشته باشد، آن ها کمتر نگران عرضه به بازار کم این محصولات در سال 2023 خواهند بود. این تحلیلگر پیش تر گفته بود که هدست واقعیت ترکیبی این شرکت از همان آداپتور برق 96 واتی USB-C استفاده خواهد نمود که همراه با مک بوک پرو 14 اینچی ارائه شده است. او بعلاوه تأکید کرد که هدست اپل به دو پردازنده شامل یک تراشه 5 نانومتری و یک تراشه 4 نانومتری مجهز خواهد شد که هر کدام به وسیله شرکت TSMC ساخته می شوند.

در حالی که اپل هنوز هیچ اطلاعیه رسمی در خصوص این محصول خود منتشر ننموده است، این تحلیلگر پیش تر گزارش داده بود که این شرکت در حال آماده سازی نسخه مالی این هدست برای اوایل سال 2025 است. علاوه بر آن، ظاهراً اپل در حال توسعه هدست واقعیت مجازی خود نیز است. گفته می گردد که این محصول تازه هدف سال 2024 غول فناوری آمریکایی خواهد بود. باید دید در روزهای آینده چه اخبار دیگری در خصوص محصولات واقعیت ترکیبی و مجازی اپل منتشر خواهد شد.

منبع: 9To5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1390

به "جزئیات بیشتری از هدست واقعیت ترکیبی اپل فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بیشتری از هدست واقعیت ترکیبی اپل فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید