گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه بلاروس درباره اتباع ایرانی گرفتار در مرز این کشور

به گزارش مجله شهبازی، امیرعبداللهیان در گفت و گوی تلفنی با همتای بلاروسی با اعلام نگرانی جدی درباره شرایط اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس، خواهان همکاری انساندوستانه این کشور جهت یافتن و ارائه های یاری های درمانی به این افراد و تسهیل دسترسی سفارت ایران به آنان برای بازگشت به ایران شد.

گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه بلاروس درباره اتباع ایرانی گرفتار در مرز این کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (سه شنبه) در تماس تلفنی با ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس، در مورد شرایط اتباع ایرانی گرفتار در منطقه مرزی بلاروس و لیتوانی به بحث و رایزنی پرداخت.

نگرانی جدی ایران درباره شرایط اتباعش

امیرعبدالهیان با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در مورد شرایط این اتباع ایران نگرانی جدی دارد، همکاری انساندوستانه مقامات کنسولی و مرزبانی بلاروس جهت یافتن و ارائه های یاری های درمانی به این افراد و تسهیل دسترسی سفارت ایران به آنان جهت بازگشت آن ها به ایران را خواهان شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اخبار نگران کننده ای از شرایط این افراد در فضای مجازی منتشر شده است، همکاری حداکثری بلاروس خصوصا مرزبانی این کشور جهت یاری به آن ها را خواهان شد.

ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس در این تماس با ارائه گزارشی از اقدامات وزارت خارجه این کشور جهت شناسایی و یافتن این افراد، بر آمادگی جدی مینسک برای مساعدت حداکثری در این زمینه و ادامه تماس نزدیک با سفارت ایران تأکید کرد.

وزیر خارجه بلاروس با بیان این که ضروری است اطلاعات بیشتری در مورد موقعیت مکانی این افراد به دست بیاید، اطمینان داد که بلافاصله و به فوریت مجددا در این خصوص از مراجع ذیربط استعلام کند.

در این تماس طرفین در مورد ادامه رایزنی تا مشخص سرنوشت و یاری به اتباع ایرانی گرفتار در منطقه مرزی، توافق کردند.

دو طرف بعلاوه بار دیگر بر اراده خود جهت اجرایی کردن توافقات اجرا شده در ملاقات اخیر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد جهت توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط دو کشور روابط تأکید کردند.

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این درباره آخرین شرایط اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لیتوانی گفته بود که هیأتی از سفارت جهت رسیدگی به شرایط اتباع ایرانی و تمهید شرایط بازگرداندن آنها به میهن راهی منطقه مرزی شده است. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1145

به "گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه بلاروس درباره اتباع ایرانی گرفتار در مرز این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه بلاروس درباره اتباع ایرانی گرفتار در مرز این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید