توسعه مناسبات مالی میان منطقه آزاد قشم و منطقه ها آزاد قطر

به گزارش مجله شهبازی، در این دیدارها فرصت های مجذوب کننده سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد ایران بویژه منطقه آزاد قشم با هدف توسعه مناسبات مالی و افزایش همکاری های مشترک ارائه شد و مورد آنالیز نهاده شد.

توسعه مناسبات مالی میان منطقه آزاد قشم و منطقه ها آزاد قطر

در ملاقات عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و الطواری، نایب رئیس اتاق بازرگانی قطر، ضمن معرفی ظرفیت های مالی موجود در جزیره قشم مذاکرات خوبی برای تشکیل زنجیره تامین و عرضه (supply chain) صورت گرفت.

بعلاوه در ملاقات عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با احمد بن محمد السید وزیر دولت و رئیس هیات مدیره منطقه ها آزاد قطر؛ فهرستی از فرصت های همکاری مالی میان منطقه ها آزاد کشور قطر و منطقه آزاد قشم مورد آنالیز و توافق های اولیه نهاده شد.

احمد بن محمد السید، رئیس هیات مدیره منطقه ها آزاد قطر بعلاوه در این ملاقات تاکید نمود که ظرفیت های مالی منطقه ها آزاد ایران به صورت جدی مورد آنالیز قرار خواهد گرفت و بعلاوه زمینه برای احیای توافق نامه پیشین میان دو کشور کوشش می نماید.

براساس این گزارش، ملاقات دیگر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با شیخ محمد بن حمد ال ثانی، مدیرعامل منطقه آزاد دوحه قطر بود که در این جلسه طرف قطری ابراز علاقه کرد تا در آینده نزدیک جهت آشنایی بیشتر با ظرفیت ها و توانمندی های موجود در منطقه آزاد قشم در آینده نزدیک به این جزیره سفر کند.

بعلاوه در ادامه مذاکرات مالی اجرا شده در قطر با شیخ فیصل، رئیس انجمن تجار قطر و شیخ احمد خلف، از تجار بزرگ کشور قطر ملاقاتهایی انجام شد و در آن بر شکل گیری ارتباط خوب میان طرف قطری با تجار ایرانی بویژه فعالان بازرگانی و مالی منطقه آزاد قشم تاکید شد.

در این مذاکرات بعلاوه پیرامون امتیازات مالی و بازرگانی در بازارهای منطقه و تجار ایرانی در طرح امنیت غذایی منطقه رایزنی هایی صورت گرفت.

توسعه دیپلماسی مالی و توسعه روابط و مناسبات مالی با کشورهای همسایه یکی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم در دو سال گذشته بوده است که منطقه ها آزاد می توانند در این حوزه به نقش آفرینی بپردازند و در این میان منطقه آزاد قشم به واسطه حضور در منطقه ژئوپلتیک تنگه هرمز و همسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس دارای جایگاه ویژه ای است.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 مهر 1402 بروزرسانی: 15 مهر 1402 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1570

به "توسعه مناسبات مالی میان منطقه آزاد قشم و منطقه ها آزاد قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مناسبات مالی میان منطقه آزاد قشم و منطقه ها آزاد قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید