یاری رایگان سوریه در ارسال 75 تن اکسیژن به لبنان

به گزارش مجله شهبازی، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر بهداشت سوریه خاطرنشان کرد، دمشق در سه روز آینده و در سه مرحله 75 تن اکسیژن به طور مجانی در اختیار لبنان قرار خواهد داد.

یاری رایگان سوریه در ارسال 75 تن اکسیژن به لبنان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، وزیر بهداشت سوریه اظهار داشت، دمشق در سه روز آینده و در سه مرحله 75 تن اکسیژن به طور مجانی در اختیار لبنان قرار خواهد داد.

دکتر حسن غباش وزیر بهداشت سوریه این مطلب را درپی ملاقات وزیر بهداشت لبنان با وی در جمع خبرنگاران بیان نمود و اضافه کرد، این کار به دستور بشار اسد رئیس جمهور سوریه صورت خواهد گرفت.

حسن حمد وزیر بهداشت لبنان هم اکنون در دمشق بسر می برد.

این اقدام دولت سوریه در حالی صورت می گیرد که کشتی حامل اکسیژن شب گذشته و به دلیل طوفان دریا و سرعت وزرش باد، از پهلو دریافت در یکی از بنادر لبنان و تخلیه بار بازماند.

بدین ترتیب وزارت بهداشت لبنان هشدار داد که تا ظهر امروز چهارشنبه، اکسیژن بیمارستان های این کشور تمام خواهد شد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در لبنان و آمار روزانه بالای بیماران کرونایی در این کشور، در سایه نبود اکسیژن لبنان، در شرایط فاجعه باری قرار می گرفت و تعداد زیادی از بیماران که در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان بستری هستند، جان خود را از دست می دادند

سوریه پیشتر روزانه 50 تن اکسیژن به لبنان صادر می گیرد که اخیرا به دلیل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا و احتیاج مبرم بیمارستان های این کشور به اکسیژن، بناچار صادرات اکسیژن را به لبنان متوقف کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 834

به "یاری رایگان سوریه در ارسال 75 تن اکسیژن به لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری رایگان سوریه در ارسال 75 تن اکسیژن به لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید