کرونای آفریقای جنوبی، یکی از خطرناک ترین ویروس های موجود را بشناسید

به گزارش مجله شهبازی، روزیاتو/ به گفته دانشمندان، واریانتی از ویروس کرونا که اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد می تواند مسری تر از سایر جهش ها و هم در برابر واکسن مقاوم باشد. به گفته کارشناسان انستیتوی ملی بیماری های واگیردار در آفریقای جنوبی، سویه C.1.2 چندین جهش با ویروس اصلی که در ووهان دیده شده بود، فاصله دارد.

کرونای آفریقای جنوبی، یکی از خطرناک ترین ویروس های موجود را بشناسید

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

این ویروس اولین بار در ماه می و به وسیله دانشمندان آفریقای جنوبی شناسایی شد. حالا این ویروس در انگلیس، چین، جمهوری دموکراتیک کنگو، موریس، نیوزیلند، پرتغال و سوئیس هم دیده شده است.

دانشمندان در آنالیز هایشان دریافتند که سویه مذکور که از سویه C.1 که اولین بار در موج اول همه گیری دیده شد، نشأت گرفته است، نرخ جهشی معادل 41.8 جهش در سال دارد.

این نرخ تقریباً دو برابر نرخ جهانی کنونی برای سایر واریانت ها است. محققان در حین آنالیز به افزایش ماهانه ژنوم های C.1.2 در آفریقای جنوبی برخوردند که از رقم 0.2 درصد در ماه می، به 1.6 درصد در ژوئن و 2.0 درصد در ژوئیه رسیده بود.

این بازه کوتاه افزایش متداوم، در واریانت های آلفا، بتا و گاما هم دیده شده است. اگرچه برای معین اثر این جهش ها تحقیقات بیشتری احتیاج است، دانشمندان هشدار داده اند که واریانت نو که به طرز قابل توجهی جهش پیدا نموده است می تواند به ویروس برای فرار از آنتی بادی ها و پاسخ های سیستم ایمنی یاری کند.

در ماه آوریل، دانشمندان یک سویه دیگر آفریقای جنوبی را با نام B.1.351 پیدا کردند که پتانسیل عبور از سد واکسن فایزر را داشت. دانشمندان 400 نفر را که تست کرونای آن ها حداقل 14 روز پس از دریافت یک یا دو دوز واکسن مثبت شده بود با 400 نفر که تست کرونایشان بدون دریافت واکسن مثبت شده بود مقایسه کردند.

کرونای آفریقای جنوبی، 8 برابر در کسانی که دو دوز واکسن دریافت نموده بودند نسبت به آن هایی که واکسنی دریافت ننموده بودند، شایع تر بود. واریانت مذکور در 5.4 درصد افرادی که دو دوز دریافت نموده بودند و 0.7 درصد افرادی که هیچ واکسنی دریافت ننموده بودند، دیده شده بود. در نتیجه دانشمندان اظهار داشتند که نتایج، حاکی از این بود که واکسن در مقابل واریانت آفریقای جنوبی نسبت به ویروس کرونای اصلی اثر کمتری دارد.

بریتانیا هم اکنون 30 هزار مورد ابتلا به کووید 19 را در روز ثبت می نماید و دانشمندان نگران این هستند که با آغاز مدارس در هفته بعد شاهد خیز نوی در این کشور باشند. سال پیش در همین ایام، موارد ابتلا 2 هزار در روز بود.

منبع: همگردی
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1055

به "کرونای آفریقای جنوبی، یکی از خطرناک ترین ویروس های موجود را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای آفریقای جنوبی، یکی از خطرناک ترین ویروس های موجود را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید