پژوهش سرای جابربن حیان به قطب گیاهان دارویی تبدیل شد

به گزارش مجله شهبازی، مدیر پژوهش سرای جابربن حیان نوبت یک، آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز، گفت: این پژوهش سرا به قطب گیاهان دارویی تبدیل شده است.

پژوهش سرای جابربن حیان به قطب گیاهان دارویی تبدیل شد

ثریا فارسی از تشکیل کارگاه­ های استانی رایگان گیاهان دارویی و برگزاری دوره­ی تربیت مدرس در این حوزه اطلاع داد و گفت: مسابقات رایگان گلدان با توزیع بذر در چهار منطقه شیراز برگزار گردیده است.

او گفت: دبیر علمی قطب گیاهان دارویی استان به وسیله این پژوهشسرا معرفی شده است، مسابقات استانی روغن­گیری گیاهان دارویی ویژه دانش ­آموزان نواحی شیراز و هنرستان ­های استان سال جاری برگزار گردید.

فارسی گفت: تجهیز آزمایشگاه گیاهان دارویی این پژوهسرا اجرا شده و طی نشست ­های متعدد با کارشناسان اداره و کانون فرهنگی شهید دعایی، زمین زراعی لازم جهت کشت گیاهان دارویی تأمین شده است.

او با بیان این که زمین کشت گیاهان دارویی پس از آماده­سازی تحویل پژوهشسرا شده است، گفت: نمایشگاه از گیاهان دارویی و روغن­گیری از آن ها در سطح استانی برگزار گردیده است.

مدیر پژوهشسرای جابربن حیان نوبت یک، برگزاری وبینار محیط زیست، همکاری با شهرداری شیراز و بازدید از بام سبز، برگزاری مسابقات مختلف به مناسبت ارتحال امام (ره) و سوم خرداد ماه، برپایی نمایشگاه استانی گیاهان دارویی و روغن و برگزاری دوره­های ایده تا اختراع و کلاس­های یاری المپیاد را از دیگر برنامه­ ها و فعالیت­ های این پژوهشسرا در سال 1401 اظهار داشت.

فارسی گفت: انواع دوره ­های وبینار در رابطه با سومین دوره مسابقات قطبی کشوری و جشنواره خوارزمی، نمایشگاه منطقه ­ای آثار زیبانویسی، مسابقات سودوکو و گرفتن روغن گیاهان دارویی نیز در این مدت در پژوهشسرا برگزار گردیده است.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1413

به "پژوهش سرای جابربن حیان به قطب گیاهان دارویی تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش سرای جابربن حیان به قطب گیاهان دارویی تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید