پرونده طرح تفصیلی شهر مشهد پس از 15 سال به تصویب رسید

به گزارش مجله شهبازی، پرونده طرح تفصیلی شهر مشهد به عنوان یک سند توسعه شهری پس از گذشت 15 سال در جلسه کمیسیون ماده 5 به تصویب رسید.

پرونده طرح تفصیلی شهر مشهد پس از 15 سال به تصویب رسید

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در حاشیه این جلسه گفت: طرح های تفصیلی یا همان اسناد توسعه شهری، سند اصلی تمام برنامه ریزی ها و ملاک اقدامات بعدی با افق 10 ساله در شهرها هستند.

او اضافه نمود: مشهد مقدس به عنوان یک کلانشهر مهم کشور و با توجه به ویژگی های خاص خود درگیر پرونده بلند مدت اسناد مرتبط با آن در قالب طرح تفصیلی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این پرونده که از سال 1386 تشکیل شده بود با همه فراز و فرودها آخرین قسمت طرح تفصیلی مربوط به شمال غرب مشهد و با هماهنگی دستگاه های مختلف مشهد به تایید کمیسیون ماده 5 استان رسید که به زودی برای اجرا و پاسخگویی به مردم، در اختیار شهرداری مشهد قرار می گیرد.

خدایی بیان نمود: در هفته های گذشته طرح های مربوط به منطقه ها مختلف شهر همانند منطقه ها میانی، شرقی، شمالی و حوزه مرکزی مورد آنالیز نهاده شد و امروز محدوده شمال غرب مشهد شامل منطقه ها 12، 10 و 2 به تصویب رسید.

او توضیح داد: با تصویب طرح های تفصیلی مردم در مراجعه به سامانه های شهرداری در جریان اطلاعات مورد احتیاج خود در ارتباط با ساختمانهای مسکونی و احتیاجهای شهری و خدماتی خود شامل حوزه های درمانی و بهداشت، پارک ها و فضای سبز و مدارس قرار می گیرند.

طرح تفصیلی عبارت از طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی و طرح جامع شهری، نحوه استفاده از زمین های شهری در سطح محلات مختلف و موقعیت مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، مقدار تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویتهای مربوط به منطقه ها بهسازی، نوسازی و توسعه، حل مسائل شهری مشخص و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی، تهیه و تنظیم می گردد.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1438

به "پرونده طرح تفصیلی شهر مشهد پس از 15 سال به تصویب رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده طرح تفصیلی شهر مشهد پس از 15 سال به تصویب رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید