عکس ، فرود نخستین گروه مسافران سیبری در تهران ، برای تماشا میهمانان مرکز به چیتگر بیایید

به گزارش مجله شهبازی، مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر گفت: پیش قراولان سیبری در دریاچه شهدای خلیج فارس فرود آمدند.

عکس ، فرود نخستین گروه مسافران سیبری در تهران ، برای تماشا میهمانان مرکز به چیتگر بیایید

به گزارش خبرنگاران آنلاین، محسن صالحی مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر بیان کرد: مطابق سال های گذشته همزمان با آغاز فصل پاییز و سرد شدن هوا، پرندگان حاضر در منطقه سیبری روسیه به منظور گذراندن فصل سرما به منطقه ها معتدل و گرمسیری کوچ می نمایند و در این میان؛ تالاب ها و آبگیرهای ایران را به عنوان زیستگاه موقت انتخاب می نمایند.

او با بیان اینکه هفته دوم آبان ماه سال جاری اولین گروه از کاکایی های مهاجر، در دریاچه شهدای خلیج فارس اطراق کردند، شرح داد: پهنه آبی مجموعه فرهنگی، گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس با وسعت 130 هکتار در شمال غرب کلانشهر تهران و در مجاورت بوستان جنگلی چیتگر از سال های گذشته میزبان گونه های مختلف پرندگان مهاجری است که همه ساله از اروپای شرقی و شمال سیبری به ایران می آیند و قصد مهاجرت به عرض های جنوبی را دارند.

صالحی با بیان اینکه این پرندگان، زیبایی خاصی به مجموعه فرهنگی، گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس بخشیده اند، توضیح داد: حضور پرندگان مهاجر یکی از جاذبه های مجذوب کننده گردشگری دریاچه در این فصل به شمار می آید؛ اگر چه اوج حضور پرنده ها در اواخر زمستان است.

مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر ادامه داد: انتظار می رود مطابق سال های گذشته گونه های مهاجری همانند فلامینگو، کاکایی، کشیم، باکلان، بوتیمار، پیپت، اردک، خوتکا، چیتگر و ... دریاچه شهدای خلیج فارس را برای استراحت در مسیر مهاجرت خود به عرض های جنوبی انتخاب نمایند.

صالحی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رویکردها در محیط زیست شهری تعامل و همزیستی با طبیعت و ارکان آن است، افزود:این مهم تنها با همکاری و همراهی شهروندان و گردشگران شهری محقق می گردد، ریختن مواد خوراکی داخل دریاچه، علاوه بر آلودگی زیست محیطی، باعث از بین رفتن آبزیان می گردد. در واقع ریختن غذا یا تنقلات برای پرندگان و ماهی ها نه تنها برای سلامت آنها مفید نیست، بلکه کیفیت آب دریاچه را تحت الشعاع قرار می دهد و امکان رشد جلبک را فراهم می نماید که به مرور زمان باعث ایجاد بوی نامطبوع در دریاچه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای مطلع سازی شهروندان از خطرات غذا دادن به پرندگان و آبزیان تابلوهای هشداردهنده در سطح مجموعه نصب شده است، بیان کرد: گردشگران می توانند تا اواسط اسفند ماه، برای تماشای پرندگان مهاجر به مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس مراجعه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1436

به "عکس ، فرود نخستین گروه مسافران سیبری در تهران ، برای تماشا میهمانان مرکز به چیتگر بیایید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، فرود نخستین گروه مسافران سیبری در تهران ، برای تماشا میهمانان مرکز به چیتگر بیایید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید