(ویدئو) جنجال واکسیناسیون کرونا در آبادان

به گزارش مجله شهبازی، خبر واکسیناسیون بعضی مدیران شهری و اعضای شورای شهر در آبادان با استفاده از سهمیه پاکبانان این شهر بازتاب وسیعی داشته و واکنش های فراوانی برانگیخته است. وزیر بهداشت امروز در نامه ای خواهان برخورد با این گروه از مدیران شهری آبادان شده است. شهردار آبادان هم ماجرا را تائید نموده است.

(ویدئو) جنجال واکسیناسیون کرونا در آبادان

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته دکتر سلمان زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در این رابطه گفته بود: بعضی در شورای شهر و شهرداری آبادان با سهمیه پاکبان ها واکسن کرونا تزریق کردند.

او اضافه نمود: با توجه به اینکه افراد ماسک بر چهره داشتند، شناسایی آنان برای همکاران ما تعیین نشده اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری واقع شده است.

در همین رابطه شهردار آبادان درباره حاشیه های تزریق واکسن پاکبانان به مدیران شهرداری توضیحاتی ارائه داد.

او این موضوع را تائید کرد و گفت که برای اینکه به پاکبانان اطمینان بدهند که واکسن مسئله ای ندارد خود او و تعدادی از مدیران واکسن را تزریق نموده اند.

او تاکید نمود که پاکبانان حاضر به تزریق واکسن نبودند و برای اطمینان بخشی به آنان مدیران شهری این اقدام را انجام داده اند.

توضیحات شهردار آبادان

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

به گفته شهردار آبادان هشت تن از مدیران شهری واکسن زده اند.

در همین رابطه سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در نامه ای به رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، دستور عزل معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی را صادر کرد.

نمکی در نامه خود از اقدام اجرا شده به عنوان سوءاستفاده یاد نموده و نوشته است: کلیه کسانی که عامداً با این رفتار غیرمنصفانه و سوءاستفاده همراهی نموده اند و کسانی که به نحو ناشایست و ناعادلانه واکسینه شده اند، به مراجع قانونی معرفی شوند.

اما ماجرا به این جا ختم نشد امروز صبح دادستان آبادان تاکید نمود که ماجرا را در دست آنالیز است و به صورت قانونی با آن برخورد می گردد.

توضیحات دادستان آبادان

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

در همین حال رییس شورای عالی استان ها نیز توضیحاتی در این رابطه ارائه نموده است. او گفته که امام آدینه و استاندار آبادان گفته اند که برای اطمینان بخشی به پاکبانان واکسن زده اند چرا که آنها حاضر نبودند واکسن تزریق نمایند.

او تاکید نمود که هیچ یک از اعضای شورای شهر واکسن نزده اند.

به گفته این مقام در آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان 104 نفر واکسن زده اند هشت نفرشان از مدیران شهرداری و 24نفر از کسانی اند که بیماری زمینه ای داشته اند. 115 واکسن هم باقی مانده که از میان پاکبانان کسی متقاضی برای تزریق آنها نیست.

توضیحات رییس شورای عالی استان ها

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

واکسیناسیون مدیران شهری در آبادان در افکار عمومی بازتاب وسیعی داشته است و به نوعی تبدیل به یک رسوایی شده است. بسیاری معتقدند این مدیران یا باید استعفا دهند و یا اینکه با آنان برخورد گردد.

از سوی دیگر برنامه واکسیناسیون وزارت بهداشت نیز با این اتفاق اتفاق افتاده زیر سوال رفته است.

تکرار ماجرای آبادان در گلستان

اما ماجرای آبادان به نحو دیگری در استان گلستان هم تکرار شده است. خبرگزاری فارس در این باره نوشت: در شرایطی که بیش از 45 نفر تعداد پاکبانان شهرداری علی آباد کتول است و تنها 24 واکسن به این شهرداری تعلق گرفته، دو نفر از مدیران شهرداری این شهر، مدیرعامل شرکت طرف قرارداد شهرداری و همسرش به جای پاکبانان این واکسن را تزریق نموده اند.

اما سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این رابطه روایت دیگری دارد. او گفت: بخشی از آنچه در فضای مجازی و بعضی کانال ها درباره استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان مطرح شده است، صحت دارد.

او اضافه نمود: روز تزریق سهمیه واکسن پاکبانان در شهرستان علی آباد کتول از ویال آخر که مانند همه ویال ها 5 تایی است 4عدد باقی مانده بود که این تعداد به مسئول خدمات شهری، یک خانم پیمانکار و 2 نفر هم که از کارکنان شهرداری بوده اند تزریق شد.

او ادامه داد: تعدادی از پاکبانان برای تزریق واکسن مراجعه ننموده بودند که دیگران از سهمیه آنها استفاده کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 875

به "(ویدئو) جنجال واکسیناسیون کرونا در آبادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) جنجال واکسیناسیون کرونا در آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید