خشم مقامات اروپایی از بی توجهی یوفا به توسعه ویروس دلتا

به گزارش مجله شهبازی، بسیاری از مقام های اروپایی انتقاد شدیدی به بی توجهی های اتحادیه فوتبال اروپا به توسعه ویروس دلتا در جریان بازی های قهرمانی فوتبال وارد کردند.

خشم مقامات اروپایی از بی توجهی یوفا به توسعه ویروس دلتا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آر ان دی آلمان، از آنجایی که هزاران نفر بعد از حضور برای تماشای بازی های فوتبال قهرمانی اروپا به ویروس کرونا آلوده شده اند انتقادها از اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بالا گرفته است.

بسیاری از نمایندگان مجلس اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه درخواست نموده اند شرایطی را ایجاد نمایند که تعداد تماشاگران در ورزشگاه ها برای به جای مانده بازی های این جام به طرز چشمگیری کاهش یابد.

سون گیگلد، از نمایندگان حزب سبز مجلس اروپا در این باره گفته است: وقتی دولت ها در برابر یک اتحادیه فوتبال که دارای فساد است سر خم می نمایند این علامت خوبی نیست.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم موضع یوفا را غیر مسئولانه دانسته است.

در مرحله نیمه نهایی و فینال قهرمانی فوتبال اروپا قرار است حدود 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه محل برگزاری در لندن حضور داشته باشند و یوفا تا کنون به این امر پایبند بوده است.

گیگلد در این باره گفته است که دولت فدرال آلمان نباید تنها به انتقاد صرف از یوفا بسنده کند. وی اضافه نمود: دولت باید مسئله حفاظت از سلامت انسان ها را بعلاوه علیه یوفا به کار ببرد. سیاستمداران نباید در برابر بی مسئولیتی این اتحادیه ناتوان باشند.

وی اظهارات اخیر وزیر کشور آلمان را نشانه ناتوانی قدرت سیاست در برابر یوفا دانسته و تاکید نمود که خطرات این مسابقات برای سلامت افراد کاملا معین است.

این سیاستمدار اروپایی بعلاوه گفت: البته کشورها از ایجاد اختلاف با اتحادیه های فوتبال قدرتمند دوری می نمایند. یوفا اکنون مانند یک دولت در دولت است.

پیتر لیزی، از کارشناسان بهداشت محافظه کار اروپا هم در این باره گفته است: متاسفانه اکنون ثابت شده است که یورو 2020 عامل محرک کرونا است.

وی اضافه نمود: به اسم مثال در فنلاند تعداد مبتلایان قبل ازبرگزاری مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا بسیار کم بود، اما بعد از بازی فنلاند مقابل بلژیک در سن پترزبورگ روسیه تعداد مبتلایان تازه در عرض هفت روز به ازای هر 100 هزار نفر از 8.4 به 20.7 رسید.

وی در ادامه گفت: ما بعلاوه می دانیم که در اسکاتلند هم تعداد مبتلایان تازه کرونایی زیادی در ارتباط با این مسابقات ایجاد شده است. مسئولین در فوتبال حرفه ای در دوران پاندمی در مجموع رفتاری مثال زدنی و نمونه نداشتند. آن ها از نظر بهداشتی عملکرد ضعیفی داشتند و این واقعیت وقتی خود را نشان می دهد که می بینیم تست کرونای بسیاری از فوتبالیست های حرفه ای در ماه های اخیر مثبت شده است.

لیزی بعلاوه این رویکرد را سیلی محکمی به چهره همه فرهنگیان دانست که همچنان باید در محدودیت زندگی نمایند. وی گفت: بچه ها و نوجوانانی که ماه ها مجاز به انجام ورزش های تیمی نبودند و حالا دوباره باید نگران باشند که آیا مدرسه بعد از دوران تعطیلات امکان بازگشایی دارد یا نه هم تحت تاثیر این روینمودهای یوفا قرار می گیرند.

این نماینده حزب دموکرات مسیحی مجلس اروپا از اسپانسرهای آلمانی یورو 2020 خواست بر یوفا اعمال نفوذ نمایند. وی در این باره گفت: ظاهرا پول تنها ابزاری است که یوفا آن را می فهمد.

تیمو وولکن، سخنگوی سیاست امنیتی حزب سوسیال دموکرات مجلس اروپا هم اظهارات مشابهی را در این باره داشته و رفتارهای یوفا در جریان جام قهرمانی فوتبال اروپا را غیر قابل فهم ارزیابی کرد.

وی بعلاوه گفت: یوفا بعلاوه باید مسئولیت را بپذیرد. خصوصا در برابر ویروس دلتا که به سرعت در این اتحادیه در حال توسعه است. یوفا دنیای بدون کرونایی را برای خود ساخته است.این گونه رفتارها زندگی انسان ها را به خطر می اندازد و می تواند ما را در مبارزه با این بیماری همه گیر به عقب برگرداند.

بسیاری از مقامات اروپایی و آلمانی هم درباره حضور بالای تماشاگران در بازی های مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا ابراز نگرانی نموده و به روینمودهای یوفا در جریان این مسابقات انتقاد وارد نموده اند. مرکل هم در سفر به انگلیس و ملاقات با نخست وزیر این کشور نگرانی خود در این باره را اظهار کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1026

به "خشم مقامات اروپایی از بی توجهی یوفا به توسعه ویروس دلتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم مقامات اروپایی از بی توجهی یوفا به توسعه ویروس دلتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید