واکنش آنکارا به اقدام ضد ترکیه ای مجلس اروپا

به گزارش مجله شهبازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از تی آر تی، وزارت خارجه ترکیه ضمن ابراز مخالفت شدید با درخواست مجلس اروپا برای تحریم این کشور، گفت این تصمیم بار دیگر منفصل بودن اروپا از واقعیت ها و تعصب آن درباره قبرس و یونان را نشان می دهد.

واکنش آنکارا به اقدام ضد ترکیه ای مجلس اروپا

با ما سفر کنید و با تور زمستانی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای ضمن مخالفت شدید با این قطعنامه، از اروپا خواست تا با واقعیت ها روبه رو شده و به تعهداتش عمل کند.

حامی آکسوی سخنگوی این وزارتخانه گفت: ما به صورت کامل، قطعنامه غیرالزام آور تصویب شده توسط نمایندگان مجلس اروپا درباره کشور خود و قبرس شمالی را رد می کنیم.

نمایندگان مجلس اروپاروز گذشته با تصویب قطعنامه ای از اتحادیه اروپا خواستند ترکیه را تحریم نمایند.

این قطعنامه که الزام آور نیست با 631 رای مثبت و 59 رای ممتنع تصویب شد. این قطعنامه با حمایت از اعتراض دولت قبرس از رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهد که در واکنش به اقدامات غیرقانونی ترکیه تحریم های شدیدی علیه آن کشور وضع کند.

تصویب این قطعنامه به احتمال زیاد کوشش دولت فرانسه برای تصویب تحریم علیه ترکیه در اجلاس ماه آینده سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تقویت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 617

به "واکنش آنکارا به اقدام ضد ترکیه ای مجلس اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آنکارا به اقدام ضد ترکیه ای مجلس اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید