اختلاف غیرقابل حلی با اروپا، آمریکا و کشورهای منطقه نداریم

به گزارش مجله شهبازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در سخنانی اعلام نمود: اختلاف غیرقابل حلی با اروپا، آمریکا، روسیه، چین و کشورهای منطقه نداریم.

اختلاف غیرقابل حلی با اروپا، آمریکا و کشورهای منطقه نداریم

با ما سفر کنید و با لحظه آخری اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وی در ادامه اضافه نمود: ما به شرط احترام به حاکمیت، حق و حقوق و پتانسیل های ترکیه آماده تبادل نظر و همکاری ها با همه طرف ها هستیم. هر تحول اجرا شده در منطقه و سراسر دنیا، مهر تاییدی است بر قدرت و اهمیت ترکیه.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: تحولات منطقه و دنیا موید اهمیت ترکیه است. ترکیه قطعاً در معماری سیاسی و مالی جدید دنیای به جایگاهی شایسته دست خواهد یافت. احدی نمی تواند مستقیم یا غیرمستقیم مانع کشورمان برای دستیابی به اهدافش گردد.

رجب طیب اردوغان در حالی بر ادامه کوشش های دولت کشورش بر فعالیت های اکتشافی تأکید کرد که این موضوع در مدیترانه شرقی به اختلاف با یونان منتهی شده است.

اتحادیه اروپا نیز پیشتر از بابت مناقشات مرزی که پیرامون بهره برداری از ذخایر گاز طبیعی دریای مدیترانه است؛ حق را به یونان داده و به دنبال تحریم آنکارا است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه یونان چندی پیش بیان کرد که سازمان ملل متحد توافقنامه دریایی آتن- قاهره در زمینه تحدید حدود منطقه انحصاری مالی را بر تارنمای رسمی این سازمان منتشر نموده است.

وزارت خارجه یونان روز پنج شنبه بیان کرد که دفتر امور حقوقی سازمان ملل متحد توافقنامه منعقده میان مصر و یونان در زمینه تحدید حدود منطقه انحصاری مالی میان دو کشور را بر روی تارنمای رسمی خود منتشر نموده است.

این توافقنامه دوجانبه در حالی از سوی سازمان ملل منتشر می گردد که مقامات آنکارا آن را توافقی بی ارزش و فاقد اعتبار می دانند.

لازم به ذکر است که یونان و مصر این توافقنامه دریایی را روز ششم اوت 2 020 امضا کردند.

آنکارا بلافاصله این توافقنامه را محکوم کرد و مدعی شد که منطقه مشخص حدود شده متعلق به فلات قاره ترکیه است. ترکیه همچنین با از سرگیری فعالیت های اکتشافی و زلزله نگاری خود در آب های مدیترانه شرقی به این توافقنامه واکنش نشان داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 690

به "اختلاف غیرقابل حلی با اروپا، آمریکا و کشورهای منطقه نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف غیرقابل حلی با اروپا، آمریکا و کشورهای منطقه نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید