هند ادعای ترامپ در مورد کوشش برای میانجی گری در منازعه با چین را تکذیب کرد

به گزارش مجله شهبازی، دفتر نخست وزیر کشور هند رسما هرگونه تبادل نظر با ترامپ را در مورد منازعه میان دهلی نو و پکن تکذیب نموده و اعلام نمود: خود قادر به حل این مساله هستیم.

هند ادعای ترامپ در مورد کوشش برای میانجی گری در منازعه با چین را تکذیب کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، دولت هند ضمن انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: ادعای دونالد ترامپ مبنی بر تبادل نظر با سران دولت دهلی نو در خصوص حل بحران مرزی میان چین و هند صحت ندارد.

دفتر نخست وزیر هند خاطرنشان کرد: آخرین باری که ترامپ با نارندرا مودی نخست وزیر هند تماس داشته به چهارم آوریل (55 روز پیش) باز می شود که در خصوص داروی هیدروکسی کلروکئین با هم صحبت کردند.

طبق اعلام دفتر مودی هند نیازی به میانجی گری آمریکا ندارد و برای حل منازعه مرزی شکل گرفته با چین نیز تماس هایی با دولت پکن داشته است.

لازم به ذکر است رئیس جمهور آمریکا ضمن اعلام آمادگی برای میانجی گری میان چین و هند مدعی شده بود با سران دو کشور تبادل نظرهایی برای حل منازعات مرزی در منطقه لداخ داشته است.

طی روزهای اخیر نزاع مرزی میان هند و چین در لداخ افزایش یافته است و دو کشور دسته های تازه ای از نظامیان خود را به این منطقه اعزام نموده اند.

چین به ساخت جاده ای توسط هند در نزدیکی مرز معترض است و در این خصوص مدعی است دهلی نو میخواهد در یک منطقه معین تکلیف نشده جاده ای احداث کند که امکان حمل و نقل ادوات سنگین نظامی در آن وجود دارد.

لداخ در اصل بخشی از منطقه عظیم کشمیر است که در نزدیکی مرز مشترک هند،چین و پاکستان قرار گرفته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 294

به "هند ادعای ترامپ در مورد کوشش برای میانجی گری در منازعه با چین را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند ادعای ترامپ در مورد کوشش برای میانجی گری در منازعه با چین را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید