هشدار آلمان درباره شکست مذاکرات پسا برگزیت

به گزارش مجله شهبازی، وزیر امور خارجه آلمان با توجه به مواضع انگلیس که همچنان در مسائل اساسی از اتحادیه اروپا دور می گردد درباره شکست مذاکرات پسا برگزیت با لندن هشدار داد.

هشدار آلمان درباره شکست مذاکرات پسا برگزیت

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در آستانه دور بعدی مذاکرات پسا برگزیت در تبادل نظر با آوگسبورگر آلگماینن سایتونگ درباره شکست مذاکرات درباره آینده مناسبات بین لندن و اتحادیه اروپا هشدار داد.

وی این مسئله را نگران کننده دانست که انگلیس همچنان در مسائل اساسی در مذاکرات از دستیابی به توافقی مشترک دور می گردد.

وی با اشاره به اینکه این طور نمی توان ادامه داد گفت: مذاکرات بسته کاملی است و این در بیانیه اساسی روشن شده است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید نمود که در حال حاضر هیچ توافقی درباره یک قرارداد تجاری و یا تمدید تاریخ مذاکرات پسا برگزیت که تا سرانجام امسال در نظر گرفته شده پیش بینی نمی گردد.

ماس در عین حال تاکید نمود که ما به یک خط و مشی آشکار، سازنده و مداوم همچنان پایبند هستیم.

دولت انگلیس همچنان مخالف تمدید تاریخ مذاکرات پسا برگزیت است.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: اگر اوضاع به همین شکل باقی بماند ما مجبوریم تا سرانجام سال در کنار کرونا همچنین با برگزیت هم مقابله کنیم.

انگلیس اواخر ژانویه رسما از اتحادیه اروپا خارج شد. در دوران گذار پسا خروج که فعلا تا آخر امسال میلادی مقرر شده است انگلیس همچنان در بازار داخلی اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی باقی خواهد ماند. در این دوره زمانی، طرفین باید بخصوص درباره یک توافق تجاری با هم به نتیجه برسند. این امکان وجود دارد که تاریخ این مذاکرات به مدت یک سال دیگر تمدید گردد. البته تا به حال لندن شدیدا با این مسئله مخالفت نموده است. مذاکرات پسا برگزیت در این باره که فعلا به دلیل بحران کرونا به صورت ویدئویی برگزار می گردد روز دوشنبه در پیش گرفته خواهد شد.

هایکو ماس همچنین از آمریکا همکاری با اتحادیه اروپا برای غلبه بر عواقب مالی بحران کرونا را درخواست نموده و گفته است: ما باید حالا همکاری کنیم تا با وجود کرونا اقتصاد و تجارت دنیای را دوباره به پیش ببریم.

هایکو ماس همچنین در نشست شورای امنیت سازمان ملل خواهان حمایت و پشتیبانی بیشتر از نهادهای بین المللی شده و در سخنانی به مناسبت سالگرد سرانجام جنگ دنیای دوم گفت: یکی از درس هایی که ما از این مسئله گرفته ایم این است که بدون همکاری سیاسی بین المللی صلح وجود نخواهد داشت و دشمنانی از جمله این بیماری همه گیر شکست نخواهند خورد.

وی همچنین با رد تکروی های ملی گفت: نهادهای بین المللی به حمایت سیاسی احتیاج دارند. حمایتی که این روزها اغلب وجود ندارد. این امر به ویژه درباره کار شورای امنیت سازمان ملل به عنوان ارگانی که تکلیفش حفظ صلح و امنیت در دنیا است صدق می نماید.

وی اضافه کرد: تعهد آلمان به راهکار های دنیای و همکاری های بین المللی مبتنی بر این یافته است که ناسیونالیسم منجر به ویرانی می گردد.

هایکو ماس همچنین تاکید نمود که سازمان ملل و بخصوص شورای امنیت تحت مسئله جدایی و شکاف بین المللی رنج می برد. وی اضافه کرد: ناتوانی ما در سرانجام دادن به جنگ ها در لیبی و سوریه همراه با ناتوانی در تامین صلح در خاورمیانه و اوکراین اعتبار شورای امنیت را تضعیف می نماید.

هایکو ماس ضمن هشدار درباره بازگشت دوباره ناسیونالیسم گفت: کسی که چشمان خود را روی گذشته ببندد برای زمان حال کور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 244

به "هشدار آلمان درباره شکست مذاکرات پسا برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آلمان درباره شکست مذاکرات پسا برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید