نتایج یک مطالعه تازه درباره روش جادویی کاهش فشار خون

به گزارش مجله شهبازی، این یافته در پی تجزیه و تحلیل جدیدی از یک مطالعه ده ساله است که به آنالیز خطر فشار خون بالا در میان ساکنان مسن شهر بپو در ژاپن پرداخته است.

نتایج یک مطالعه تازه درباره روش جادویی کاهش فشار خون

بپو شهری است که به علت داشتن طبیعی ترین چشمه های آب گرم در سراسر ژاپن شناخته شده است؛ و تجزیه و تحلیل نو نشان داد که آن دسته از سالمندانی که به طور معمول پس از ساعت 7 عصر به چشمه آب گرم می رفتند به نظر می رسد که خطر ابتلاء به فشار خون بالا در آن ها 15 درصد کمتر است.

دکتر ساتوشی یاماساکی، نویسنده این مطالعه از دانشگاه کیوشو ژاپن، شرح داد: تعداد سالمندانی که در سال 2011 مورد آنالیز قرار گرفتند، حدود یک سوم از کل افراد مسن ساکن بپو در آن موقع بود؛ و تقریباً از هر 10 نفر 4 نفر در هنگام مطالعه فشار خون بالا یا سابقه فشار خون بالا داشتند.

از همه پاسخ دهندگان نظرسنجی خواسته شد تا جزئیات مربوط به سابقه قبلی بیماری های جسمی و روانی خود، از جمله فشار خون بالا، افسردگی، بیماری قلبی، سکته، نقرس، آسم، دیابت، بیماری کلیوی و آلرژی و ... را فاش نمایند.

علاوه بر این، تمام کسانی که با آن ها مصاحبه شد، از عادات حمام کردن خود در چشمه آب گرم گزارش دادند، از جمله اینکه چند بار به چشمه آب گرم می رفتند، مدت زمانی که معمولاً در چشمه سپری می کردند، زمانی از روز که معمولاً به آب گرم می رفتند و چند سال است که این کار را انجام می دادند.

در انتها، تیم به این نتیجه رسید رفتن به چشمه های آب گرم در شب، در کاهش خطر فشار خون بالا در میان سالمندان ژاپنی بسیار محافظت نماینده است.

در خصوص چرایی این مسئله، یاماساکی گفت: این نظریه مطرح است که از یک سو، احتمالاً حمام شبانه به کاهش استرس یاری می نماید.

از سوی دیگر، با توجه به آنالیز های قبلی که نشان داده اند سریع تر به خواب رفتن در شب منجر به خواب بهتر و کاهش فشار خون می گردد، ممکن است تا حدودی تأثیر مثبتی مانند حمام آب گرم عصرانه بر یاری به خوابیدن سریع تر سالمندان پس از آن نقش داشته باشد.

یاماساکی اظهار داشت: ارتباط بین حمام کردن در چشمه آب گرم و کاهش خطر فشار خون بالا ممکن است به سایر انواع حمام آب گرم در شب نیز تعمیم داده گردد.

یاماساکی می گوید: این امکان وجود دارد که گرم کردن بدن با دوش آب گرم، و نه فقط حمام کردن با چشمه آب گرم، در شب خواب را بهبود بخشد. از اینرو دوش آب گرم و حمام شبانه ممکن است موجب کنترل مؤثر فشار خون گردد.

اگرچه یاماساکی تأکید کرد که به تحقیقات بیشتری در این زمینه احتیاج است.

منبع: فرارو
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: sh-shahbazi.ir شناسه مطلب: 1462

به "نتایج یک مطالعه تازه درباره روش جادویی کاهش فشار خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج یک مطالعه تازه درباره روش جادویی کاهش فشار خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید